Aktualna wersja KS-PPS: 2024.03.1.1 z dnia 2024-10-31Monitoring temperatury w lodówkach medycznych Kontakt redakcja@forumpps.plJesteśmy na Facebooku, dołącz do nas! 16 Lecie Forumpps.pl
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Na SZOI
Cytat: Paweł w Czerwca 12, 2013, 08:36:03 amU nas takie pisma wysyła fundusz wiec co to za różnica?W zeszłym roku to nawet działało ale w tym zaczęło dopiero niedawno a i to chyba nie do końca bo..Ostatnio miałem przypadek, że zadzwonili do nas z dużego szpitala w Krakowie ze mają z nami koincydencję. Ja akurat kilka dni wcześniej sprzątnąłem wszystko co było na portalu (nawet bez wezwania z drugiej strony jak była ewidentnie "nasza wina") i było czysto. No ale mówią mi z Krakowa, że dalej jest z nimi koincydencja..Na portalu mam czysto, na ISI czysto.. Podesłał mi więc na maila screena z ich wejścia na ISI i tam w koincydencji rzeczywiście widniejemy z jednym POZem. Sprawdziłem tą pozycję u mnie na portalu - potwierdzona poprawnie. Nosz ku^$%.
U nas takie pisma wysyła fundusz wiec co to za różnica?
Jeśli nie ma to czemu mi odrzucono usługi położnej? Położna kłamała mnie że była u pacjentki? A może pacjentka wyszła do domu poczekała na położną i wróciła do szpitala? Być może był to ostatni dzień - pacjentka wyszła może rano a w południe była u niej położna. Nie analizowaliśmy ani jednego przypadku. Powiedziałem położnej że w weryfikacji wstecznej NFZ odrzucił kilka wizyt z takiego powodu a ona, że być może pacjentki trafiały w danym dniu do szpitala a ona nie ma na to wpływu. Skoro NFZ nie uznał mi wizyty u ginekologa ponieważ pacjentka w tym samym dniu poszła do innego ginekologa to dlaczego nie może nie uznać wizyty w pierwszym/ostatnim dniu pobytu w szpitalu?Ale ok. Poszukam tych usuniętych wizyt i z ciekawości sprawdzę.
Trudno powiedzieć co miało na to wpływ. Logicznym byłoby takiego błędu nie zwracać, ale to już zależy od polityki danego OW. Dzień przyjścia i wyjścia podczas mojej pracy nie były zwracane z błędami. No chyba że np. pacjent leży na oddz. rehabilitacji, wychodzi i od razu idzie do lekarza rehabilitacji u tego samego świadczeniodawcy - to już gruba przesada i na takie coś nigdy nie było przyzwolenia.
W takiej sytuacji ów drugi świadczeniodawca musi poprosić NFZ o założenie nowej sesji na jego raporcie. Wówczas procedura detekcyjna sprawdzi na nowo jego pozycje rozliczeniowe. Jeśli u Ciebie nie będzie to sprawozdane, to błąd nie pojawi się. Nie działa to z automatu, tj. Ty usuwasz a u nich samo znika. Nie, musi być ponowna weryfikacja ich raprotu.Niektóre OW mają pewnego rodzaju sprawdzenia co miesiąc, algorytm wybiera im raporty do ponownego zweryfikowania z uwagi na możliwość usunięcia świadczeń powodujących koincydencje. Robi się to raz w miesiącu i działa bardzo sprawnie. Jeśli zaś tenże OW tego nie robi, to pozostaje czekać do kolejnej wstecznej, wówczas na pewno, jeśli jedna ze stron usunęła świadczenie, błąd koincydencji zniknie.
14 poradniom specjalistycznym wymierzono kary o łącznej kwocie ponad 13 tys. zł. - Z nikim nie zerwaliśmy do tej pory umowy - mówiła Pulchna.Z kolei podczas kontroli w placówkach podstawowej opieki zdrowotnej skupiono się na świadczeniach udzielanych pacjentom z chorobami układu krążenia lub cukrzycą, za które wypłacana jest potrójna stawka. Stwierdzono tam przypadki wypisywania recept na leki i zwolnień lekarskich dla osób, które były w tym czasie w szpitalu oraz wykazywanie porad dla osób, które u lekarza nie były. Kontrolerzy wymierzyli placówkom POZ kary o wartości łącznej 4 tys. zł.
W 98 przypadkach pacjentom zwrócono poniesione koszty, w jednym przypadku płatnik rozwiązał umowę ze świadczeniodawcą.
W podobnym tonie wypowiada się Marek Nowak, dyrektor Regionalnego Szpitala Specjalistycznego w Grudziądzu. W jego opinii cała para Funduszu idzie w demonstracyjny system zarządzania.
Co jak co Panie Dyrektorze ale biorąc pod uwagę sytuację jaka miała miejsce podczas wizytacji w nocnej i świątecznej opiece w Brodnicy zarządzanej przez Pana to ja się nie dziwię w jaką stronę idzie para Funduszu.