collapse

Reklama


Autor Wątek: odgrzebuje - Problemy z baza i bledy w logach firebirda  (Przeczytany 30176 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3285
  • Pomógł? 109
odgrzebuje - Problemy z baza i bledy w logach firebirda
« dnia: Lutego 04, 2011, 13:29:47 pm »
Witam

Odgrzebuje swój stary wątek z sierpnia bo dalej jest aktualny a nie dostałem żadnej odpowiedzi

Chcialem sie dowiedziec czy na Waszych instalacjach pojawiaja sie jakies problemy z baza Firebirda ?
Czy rozlacza wam klientow od bazy ?
Pojawiaja sie jakies bledy w czasie dzialania programu ?
Czy w logach Firebirda sa jakies bledy (standardowo C:\program Files\Firebird\Firebird_2_0\firebird.log)

U mnie zdazaja sie takie problemy a w logach pojawiaja sie bledy
   INET/inet_error: read errno = 10053

   INET/inet_error: read errno = 10054

The user defined function:         DECODE_1
                   referencing entrypoint:            IB_DECODE_1                   
                                in module:         KSIBFunc.dll
                caused the fatal exception: Access violation.
                               The code attempted to access a virtual
                               address without privilege to do so.
                This exception will cause the Firebird server
                to terminate abnormally.

The user defined function:         TO_CHAR
                   referencing entrypoint:            IB_TO_CHAR                     
                                in module:         KSIBFunc.dll
                caused the fatal exception: Access violation.
                               The code attempted to access a virtual
                               address without privilege to do so.
                This exception will cause the Firebird server
                to terminate abnormally.

The user defined function:         CONN_GET_PARAM
                   referencing entrypoint:            IB_CONN_GET_PARAM             
                                in module:         KSIBFunc.dll
                caused the fatal exception: Access violation.
                               The code attempted to access a virtual
                               address without privilege to do so.
                This exception will cause the Firebird server
                to terminate abnormally.

Dodatkowo ostatnio po zmianie FB na 2.5 pojawia się teraz po każdej wysypce DLL'ki coś takiego

INET/inet_error: select in packet_receive errno = 10093

INET/select_wait: select failed, errno = 10093

SRVR_multi_thread/RECEIVE: error on main_port, shutting down

KS-PPS w najnowszej wersji; FB 2.5; jako serwer stoi Win Server 2008 R2 (wcześniej XP Pro); wymieniane switche, karty, kable sieciowe, sprzęt serwerowy ..

Pozdrawiam

Offline olej

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł? 0
Odp: odgrzebuje - Problemy z baza i bledy w logach firebirda
« Odpowiedź #1 dnia: Września 29, 2011, 21:01:27 pm »
Witam
I wyjasnilo sie cos, bo niestety mam ten sam problem :(
pozdr Oliwa

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3285
  • Pomógł? 109
Odp: odgrzebuje - Problemy z baza i bledy w logach firebirda
« Odpowiedź #2 dnia: Września 30, 2011, 11:53:14 am »
witam

Kamsoft zna problem i jest on związany z zaszłościami z Firebirdem 1.5 z początków PPSa.. mają to poprawić do końca roku przepisując program, tak, żeby nie korzystał już z tej dodatkowej biblioteki UDF tylko z funkcji wbudowanych w FB 2.5
Mam nadzieję, że znajdą na to czas bo NFZ ciągle jakieś nowości wymyśla i muszą rzeźbić zmiany w PPSie :-/

A skoro już się koleżanka odezwała to może napisz coś więcej jak to u Ciebie wygląda.
Ile stanowisk, jak dokładnie wygląda problem, jak często występuje ?
U mnie licencja na 18 stanowisk ale już przy 8-10 podłączonych zaczyna się sypać ..
Kilka razy dziennie występuje błąd który powoduje restart serwera bazy.
Na stacjach klienckich wyłącza się wtedy program bez ostrzeżenia lub wyskakuje błąd (różne, zależnie co akurat było robione)
Problem występuje najczęściej w chwili podłączenia się kolejnego klienta do bazy..
Na szczęście póki co baza żyje i poza jednym problemem i tym że jest to coraz bardziej denerwujące to jakoś sobie radzę..
Baza od początku 2008 roku i ma już ok 2,5 GB.

pozdrawiam

Offline olej

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł? 0
Odp: odgrzebuje - Problemy z baza i bledy w logach firebirda
« Odpowiedź #3 dnia: Października 03, 2011, 22:15:54 pm »
Witam
Dziękuje za odzew, na początek to jestem jednak kolegom :)
Nie wiem czy już się witałem, bo póki co nie mogłem zbytnio na PPS-a narzekać.
W przychodni mamy maksymalnie około 11 stanowisk do PPS-a, faktycznie zauważyłem że właśnie błąd występuje w momencie podłączania klienta do PPS-a, serwer ustawiłem na superclassic jako usługę no i automatycznie się restartuje zazwyczaj jeżeli zostanie nieoczekiwanie zamknięta. Tym niemniej nie jest to wygodne rozwiązania i od oprogramowania z tyle kasy można by się spodziewać, że takich problemów powodować nie będzie (właściwie mamy 5 serwerów chyba z 9 różnych baz w tym z 5 na firebirdzie i tylko z pps-em kłopoty), serwer stoi na win 7 prof x64, ale chyba będę musiał przerzucić na w2003 server, dołączam loga:

Dziękuje za pomoc i pozdr BO


SRV2WSPL   Mon Oct 03 12:36:33 2011
   The user defined function:    TO_CHAR
      referencing entrypoint:    IB_TO_CHAR                     
                   in module:    KSIBFunc.dll
   caused the fatal exception: Access violation.
      The code attempted to access a virtual
      address without privilege to do so.
   This exception will cause the Firebird server
   to terminate abnormally.


SRV2WSPL   Mon Oct 03 12:36:33 2011
   The user defined function:    TO_DATE
      referencing entrypoint:    IB_TO_DATE                     
                   in module:    KSIBFunc.dll
   caused the fatal exception: Access violation.
      The code attempted to access a virtual
      address without privilege to do so.
   This exception will cause the Firebird server
   to terminate abnormally.


SRV2WSPL   Mon Oct 03 12:36:33 2011
   INET/inet_error: accept errno = 10093


SRV2WSPL   Mon Oct 03 12:36:33 2011
   INET/select_wait: select failed, errno = 10093


SRV2WSPL   Mon Oct 03 12:36:33 2011
   SRVR_multi_thread/RECEIVE: error on main_port, shutting down


SRV2WSPL (Client)   Mon Oct 03 12:46:56 2011
   INET/inet_error: connect errno = 10061


SRV2WSPL (Client)   Mon Oct 03 12:46:59 2011
   INET/inet_error: connect errno = 10061


SRV2WSPL   Mon Oct 03 12:51:14 2011
   Shutting down the server with 2 active connection(s) to 1 database(s), 0 active service(s)


SRV2WSPL   Mon Oct 03 12:52:31 2011
   INET/inet_error: read errno = 10054


SRV2WSPL   Mon Oct 03 12:52:48 2011
   INET/inet_error: read errno = 10054


SRV2WSPL   Mon Oct 03 12:52:57 2011
   INET/inet_error: read errno = 10054


SRV2WSPL   Mon Oct 03 14:05:39 2011
   INET/inet_error: read errno = 10054


SRV2WSPL   Mon Oct 03 14:52:59 2011
   The user defined function:    TO_CHAR
      referencing entrypoint:    IB_TO_CHAR                     
                   in module:    KSIBFunc.dll
   caused the fatal exception: Access violation.
      The code attempted to access a virtual
      address without privilege to do so.
   This exception will cause the Firebird server
   to terminate abnormally.


SRV2WSPL   Mon Oct 03 14:52:59 2011
   INET/inet_error: select in packet_receive errno = 10093


SRV2WSPL   Mon Oct 03 14:52:59 2011
   INET/select_wait: select failed, errno = 10093


SRV2WSPL   Mon Oct 03 14:52:59 2011
   SRVR_multi_thread/RECEIVE: error on main_port, shutting down

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3285
  • Pomógł? 109
Odp: odgrzebuje - Problemy z baza i bledy w logach firebirda
« Odpowiedź #4 dnia: Października 04, 2011, 20:17:20 pm »
Dziękuje za odzew, na początek to jestem jednak kolegom :)

uppsss... ;-)

Cytuj
W przychodni mamy maksymalnie około 11 stanowisk do PPS-a, faktycznie zauważyłem że właśnie błąd występuje w momencie podłączania klienta do PPS-a,

Cytuj
serwer ustawiłem na superclassic jako usługę no i automatycznie się restartuje zazwyczaj jeżeli zostanie nieoczekiwanie zamknięta.

ooo ! a Kamsoft twierdził że się nie da włączyć Classic servera ;-) ja to testowałem kiedyś na virtualce ale chodziło kulawo
standardowo PPS chodzi na FB w ustawieniu Superserver.
czy u Ciebie jak któraś stacja wywala server fb to całość fb się restartuje czy tylko ten user traci połączenie ?
u mnie oczywiście wywala wszystkich bo na superserver jest jeden wątek
za auto restart odpowiada Firebird Guardian (niedostepny przy classicu)

Cytuj
Tym niemniej nie jest to wygodne rozwiązania i od oprogramowania z tyle kasy można by się spodziewać, że takich problemów powodować nie będzie

hmm .. PPS jest softem za grosze .. jak porównać do programów z innych dziedzin
nie mniej jednak takich problemów nie powinno być!

Cytuj
(właściwie mamy 5 serwerów chyba z 9 różnych baz w tym z 5 na firebirdzie i tylko z pps-em kłopoty), serwer stoi na win 7 prof x64, ale chyba będę musiał przerzucić na w2003 server,

jeżeli myślisz, że Win Server rozwiąże problemy to sobie odpuść! to już też testowałem na Win Server 2008 R2 64bit i nic nie pomogło.. to samo na XP Pro, i Win 7 Pro na którym teraz pracuje

Cytuj
dołączam loga

na TO_CHAR się u mnie najczęściej wywala
jest jeszcze SUBSTR i CONN_ADD bodajze
TO_DATE raczej nie   występuje

Błąd:
   INET/inet_error: accept errno = 10093
jest związany już z samym restartem FB

   INET/inet_error: connect errno = 10061
też mi się zdaża

no i
   INET/inet_error: read errno = 10054
to standard

pozdrawiam

Offline olej

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł? 0
Odp: odgrzebuje - Problemy z baza i bledy w logach firebirda
« Odpowiedź #5 dnia: Października 05, 2011, 23:49:08 pm »
olej - sorry przez przypadek zmodyfikowałem twój post zamiast na niego odpowiedzieć :-/

co do problemu to Kamsoft obiecał, że do końca roku to naprawią!
« Ostatnia zmiana: Października 10, 2011, 10:40:25 am wysłana przez PiotrSz »

Offline problem

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 126
  • Pomógł? 2
Odp: odgrzebuje - Problemy z baza i bledy w logach firebirda
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 18, 2013, 08:28:03 am »
Do końca roku? Obiecanki cacanki...

Offline gringo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 817
  • Pomógł? 22
  • Zachodniopomorski OW
Odp: odgrzebuje - Problemy z baza i bledy w logach firebirda
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 18, 2013, 11:59:07 am »
Do końca roku? Obiecanki cacanki...

Przy liczbie stanowisk >= 10 nawet bym się nie zastanawiał i przeszedł na Oracle. Prawda jest taka, że dyrekcje placówek dopóki to wszystko jakoś chodzi, nie interesują się problemem a my ponosimy największe koszty związane z zapewnieniem sprawności tych systemów (czas, nerwy, praca po godzinach, walidacje i naprawy bazy). Dodatkowym argumentem jest Oracle 11 Xe, która posiada 10 GB na dane i metadane. Przejście na Oracle jest także jedynym zalecanym rozwiązaniem przez Kamsoft. KS podaje oficjalnie liczbę świadczeń, możliwych do rozliczania w skali miesiąca na FB, wszystko powyżej tego to Oracle i tak trzeba rozmawiać z klientem. Z drugiej strony
przy 10 i więcej stanowiskach, jeżeli policzymy sobie koszt aktualizacji rocznej licencji, który stanowi 100 % wartości PPS'a i uwzględnimy 25 % kosztu licencji KS-Somed na rok, to okaże się że pora zmienić system. He he miałem już klienta który rezygnował z Somedu na rzecz PPS'a bo chciał oszczędzić, jak dostał fakturę za aktualizację po roku, to zrozumiał swój błąd ;-)  Tak to widzę, reszta to tzw. drutowanie. Myślę też o dokumentacji elektronicznej i wadach PPS np. przy pracy przez RDP, choć i Somed nie jest tu idealny.
Przepraszamy. Taras widokowy nieczynny. Najbliższy czynny taras widokowy dla odprowadzających we Wrocławiu!

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3285
  • Pomógł? 109
Odp: odgrzebuje - Problemy z baza i bledy w logach firebirda
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 18, 2013, 12:37:55 pm »
Do końca roku? Obiecanki cacanki...

popatrz sobie na datę mojego postu .. obiecywali to na koniec 2011!

gringo -
więc mówisz, że Somed z Oraclem jest taki cudowny i godny zaufania ? jak duże umowy na nim rozliczasz ? kiedy w skali miesiąca jesteś w stanie się rozliczyć ?
mnie niestety póki co "konieczność" przejścia na Somed nie napawa optymizmem.. za dużo niewiadomych a jeżeli wsparcie producenta jest podobne jak przy PPSie to chyba podziękuję :-/

podsumowując moją historię rozliczeniową w otwartym formacie
na początku 2008 trzeba było uruchomić system do rozliczeń
pomimo poszukiwań od połowy 2007 roku sensownego rozwiązania
na rynku nie było nic co dawałoby pewność
Somed był w miarę mocnym zawodnikiem ale też nie dawał pewności, za to sporą cenę wdrożenia i długie terminy
dlatego też zdecydowałem się wtedy "tymczasowo" kupić PPSa i wdrożyć we własnym zakresie
na początku bodajże lic na 3 czy 5 stanowisk
plan był zainstalować to od razu na Oracle XE ale niestety nie udało się bo instalator pod Someda był skopany i w mojej
konfiguracji nie chciało się to zainstalować (błąd występował jeszcze co najmniej 2 lata później)
stanęło więc na FB 2.0 z opcją migracji kiedyś do Oracla
"kiedyś" okazało się w 2009 roku kiedy serwer bazy zaczynał się sypać przy powiększeniu lic do 9 stanowisk (baza poniżej 1GB chyba jeszcze)
kilkumiesięczne próby migracji z człowiekiem z Kamsoftu nie przyniosły pozytywnych efektów (migrator był we wstępnej fazie rozwoju i nie radził sobie z moją bazą mimo wielu zmian w nim)
już wtedy były zgłaszane problemy z UDFem (na najwyższym szczeblu personalnym PPSa) i miało to być naprawione ..
od tej pory walczę z tym praktycznie sam bo Kamsoft cały czas przesuwa termin przepisania PPSa tak żeby mógł pominąć UDFa i korzystać z funkcji wbudowanych w FB 2.5
moim rozwiązaniem problemu (bez wsparcia Kamsoftu) jest przestawienie bazy FB w tryb Classic Server co umożliwiło mi normalną pracę przy 18 klientach w licencji (teraz w związku z wprowadzeniem eWUSia planuje podnieść do 25..)

migrację całości na Someda również rozważaliśmy (2010-2011) ale nikt z Kamsoftu nie był w stanie mi zapewnić możliwości migracji wszystkich potrzebnych danych z PPSa..
no i .. Somed nie potrafiłby sam obsłużyć wszystkich moich umów.. w REH mam oddział stacjonarny (bez JGP) do którego potrzebowałbym Medisa :-/
przejście na Someda nie było planowane tylko ze względu na problemy z PPSem (który mimo wszystko pozwalał na szybkie, bezproblemowe i zgodne ze standardami rozliczenia!) ale przede wszystkim z chęci kompleksowego zinformatyzowania firmy i obsługi nie tylko świadczeń NFZtowych ale również całości komercji (której mamy dużo)

na chwilę obecną planuję przeżyć na PPSie kolejny rok (część umów kończy się w 2013) i usilnie szukam programu który pozwoli bezboleśnie pociągnąć całą firmę (docelowo kilkadziesiąt stanowisk)
niekoniecznie będzie to Somed..

a co do kosztów to faktycznie polityka cenowa dla PPSa jest chora przy większej ilości licencji no ale policz sobie ile kosztowałby
Somed z wdrożeniem dla 25 stanowisk .. fakt, że aktualizację ma tańszą ale na start kosztuje sporo a póki co (jak dla mnie)
nie oferuje mi aż takiej pewności jakiej oczekuję!
miałem już kilka wycen Someda przez te wszystkie lata i już najbardziej okrojona opcja dla 9 stanowisk w 2007 roku byłą duuuża..

pozdrawiam

ps: a FB jest naprawdę dobrą bazą danych! pomimo tych wszystkich problemów z programem, baza nigdy się poważnie nie rozsypała a obecnie ma już ponad 3,5GB! oczywiście regularne sprawdzanie i porządkowanie bazy to obowiązek admina

ps2: o jakich problemach PPSa po RDP piszesz ? trochę pracuję na nim zdalnie właśnie po RDP i jakoś nie zauważyłem, żeby coś nie działało!
« Ostatnia zmiana: Stycznia 18, 2013, 13:41:41 pm wysłana przez PiotrSz »

Offline gringo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 817
  • Pomógł? 22
  • Zachodniopomorski OW
Odp: odgrzebuje - Problemy z baza i bledy w logach firebirda
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 19, 2013, 12:20:26 pm »
Piotrze

Daleki jestem od ślepego zachwytu na produktami KS ;-)
Mam przychodnie w których działa Somed+Oracle i to się sprawdza, dotyczy AOS i POZ.
Nie ma tam typowych problemów PPS, aktualizacje są bardziej przemyślane i sprawdzone.
Oczywiście i tutaj są wpadki?
Wsparcie producenta, jak podpiszesz umowę serwisową za grubą kasę to jest, bez tego trzeba się do wszystkiego dobijać, co nie jest łatwe i przyjemne. Głuchy telefon, to standard.  Ale jest też dużo firm niezależnych, które wdrażają Somed i sprawują nad nim opiekę. Są tańsi od KS i bardziej elastyczni.   Somed lepiej się sprawdza w dużej sieci i ma większe możliwości konfiguracji. Czasami mam wrażenie, że to wręcz przerost formy nad treścią.
Dla mnie istotne jest to, że pracuje na nim od kilkunastu do kilkudziesięciu użytkowników z różnym miejsc-lokalizacji, w większości przez terminale i to działa. Jedna rejestracja, zero importów świadczeń, przenoszenia deklaracji itp. wszystko pod kontrolą. Terminale to w niektórych przypadkach  maszyny na Linuksie z prostą konfiguracją, tylko do podłączenia się do serwera.

Przejście na inny system, to zawsze jest wyzwanie. I nie ma znaczenia czy przejdziesz z PPS?a na Somed, czy do innego producenta.  Wg mnie potrzeba pół roku na dogranie wszystkiego.
Jest coraz większa konkurencja na rynku więc spokojnie można negocjować z różnymi dostawcami różnych produktów. Kto da lepsze warunki ;-)   Lublin robi się zagłębiem w tej branży.
Ja wdrażam Somed sam i sam nim się opiekuję,  więc mogę liczyć tylko na siebie.

W PPS problem z UDF jest mi znany i mam świadomość, że to nie jest wina systemu FB, tylko KS.
Co do RDP i PPS to problem dotyczy ustawień związanych z drukarkami na serwerze. Spróbuj po zalogowaniu się na pulpit serwera w win7/win 2008 ser. , podłączyć zdalną drukarkę z klienta i uruchomić PPS?a. Zwis gwarantowany.


Przepraszamy. Taras widokowy nieczynny. Najbliższy czynny taras widokowy dla odprowadzających we Wrocławiu!

Offline problem

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 126
  • Pomógł? 2
Odp: odgrzebuje - Problemy z baza i bledy w logach firebirda
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 20, 2013, 15:41:18 pm »
Cytuj
W PPS problem z UDF jest mi znany i mam świadomość, że to nie jest wina systemu FB, tylko KS.
Cieszę się ;) bo jak dla mnie jest to jedyny poważny problem, mam poradnie POZ gdzie dziennie jest do 500 pacjentów i gdyby nie ten problem, to wszystko chodzi idealnie na FB, przy czym można oczywiście mieć zastrzeżenia do wydajności ale to inna kwestia (zależy od prędkości rejestratorek). W jednej mniejszej poradni (200-300 pacj. dziennie) robiłem migrację na oracla i nic to nie pomogło, zamiast FB wywalał się oracle, wróciłem od FB i do tej pory było ok (przy pomocy Piotra, za co wielki dzięki!) , z nową aktualizacją wróciły problemy i dlatego odpisałem na ten post, zauważyłem jaką ma datę ;) ale tym bardziej jest to wkurzające. Też mi się wydaje że trzeba przejść na inny program ale SOMED to IMO to samo tylko w innym opakowaniu, myślę o zmianie producenta, tylko na razie nie mam konkretnego zdania, ale jak KAMSOFT będzie nadal tak olewał klientów (no cóż, nazywajmy rzeczy po imieniu) to w końcu się doczekają, choć z tych które sprawdziłem do tej pory to nic mi nie podchodzi (KaMedica, Eskulap, medicus, minimedicus, mmedica itp.) Dodam, że do FB jest sporo narzędzi, w tym kilka darmowych i całkiem funkcjonalnych a oracle? Nawet kopia i odtworzenia danych do niedawna było problemem - przynajmniej jeżeli ktoś nie jest specjalistą dość wysokiej klasy od oracla, strach pomyśleć o poważniejszych usterkach (a przynajmniej o wydatkach w takich przypadkach, ciekawe czy to nie jest jednym z powodów polecania oracla przez Kamsoft?).
« Ostatnia zmiana: Stycznia 20, 2013, 15:50:48 pm wysłana przez problem »

Offline gringo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 817
  • Pomógł? 22
  • Zachodniopomorski OW
Odp: odgrzebuje - Problemy z baza i bledy w logach firebirda
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 21, 2013, 10:25:04 am »
Hej Problem ;-)

Wszystko się zgadza, oprócz jednej kwestii.
Jeżeli piszesz, że po zmianie FB na Oracle dalej masz ten sam problem,
to możesz na 100 % przyjąć że nie jest to wina UDF, który jest rozszerzeniem funkcjonalności FB przez KS.
UDF jest z definicji związany z FB.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2013, 10:31:08 am wysłana przez gringo »
Przepraszamy. Taras widokowy nieczynny. Najbliższy czynny taras widokowy dla odprowadzających we Wrocławiu!

Offline problem

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 126
  • Pomógł? 2
Odp: odgrzebuje - Problemy z baza i bledy w logach firebirda
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 21, 2013, 13:52:36 pm »
Cytuj
UDF jest z definicji związany z FB
W teorii, w zasadzie masz rację ALE przerobiłem to w praktyce - było tak jak napisałem - przejście z FB na Oracle, potwierdzenie takich samych problemów jakie były na FB, powrót z oracla do FB, aktualizacja, zanik problemów i około rok bezawaryjnej pracy. Ciekawe w takim razie CO były przyczyną? Zaczyna mnie to coraz bardziej zastanawiać...

Offline gringo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 817
  • Pomógł? 22
  • Zachodniopomorski OW
Odp: odgrzebuje - Problemy z baza i bledy w logach firebirda
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 21, 2013, 15:52:42 pm »
Cytuj
UDF jest z definicji związany z FB
W teorii, w zasadzie masz rację ALE przerobiłem to w praktyce - było tak jak napisałem - przejście z FB na Oracle, potwierdzenie takich samych problemów jakie były na FB, powrót z oracla do FB, aktualizacja, zanik problemów i około rok bezawaryjnej pracy. Ciekawe w takim razie CO były przyczyną? Zaczyna mnie to coraz bardziej zastanawiać...

Funkcje z UDF są wpisane do bazy Oracle,  to zupełnie inny mechanizm działania. Mogą być interpretowane lub skompilowane natywnie, mogą być linkowane jeżeli zostały napisane w Javie lub w C. Ale zawsze są w bazie. I z tego powodu nie mogę sobie jakoś wyobrazić, aby błędne argumenty funkcji, przekazywane w jej parametrach restartowały serwer Oracle.
Nawet jeżeli będzie błąd, to Oracle przerwie wykonywanie programu, ale nie zrestartuje serwera. Wyrzuci błąd Ora-... i inne stanowiska/sesje tego nie zauważą.
Jeżeli wyjątek jest wyłapany na poziomie aplikacji, to zgłosi błąd zdefiniowany przez programistę. Szkoda, że nie masz logów z tego Oracle, czy konsultowałeś to z producentem? Zawsze dobrze po migracji, przesłać im logi do sprawdzenia. Wiem, że PPS na Oracle obsługuje po kilkadziesiąt stanowisk i nie ma problemów. To musiało być coś innego, może migracja była nieudana? Ja przenosiłem dane z FB na Oracle w Somed i nawet niezamknięte, tj. nierozliczone raporty do NFZ, powodowały później problemy z bazą. Może warto wrócić do tematu i spróbować ponownie?
Przepraszamy. Taras widokowy nieczynny. Najbliższy czynny taras widokowy dla odprowadzających we Wrocławiu!

Offline problem

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 126
  • Pomógł? 2
Odp: odgrzebuje - Problemy z baza i bledy w logach firebirda
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 22, 2013, 10:16:08 am »
Cytuj
może migracja była nieudana?
Migrację robiłem trzy razy (nie mogłem więcej bo potrzebne są kody z KS a nie było czasu bo musiałem uruchomić poradnię) i wszystko zdawało się być w porządku.
Cytuj
Wyrzuci błąd Ora-... i inne stanowiska/sesje tego nie zauważą.
Owszem, wyrzucało ten błąd ale przy okazji zatrzymywało serwer i... poradnia leży. Jako ciekawostkę napiszę, że od wczoraj w jednej z poradni zaobserwowałem zmniejszenie ilości restartów serwera FB - wcześniej było po kilka na godzinę a teraz mam jedne dziennie albo wcale. A nie robiłem jeszcze aktualizacji do wersji 5. Mam wrażenie że ten program żyje własnym życiem...

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 585
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 3
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9408 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3153 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]