collapse

Reklama


Autor Wątek: Pacjent nie zgadza się na zaproponowany termin  (Przeczytany 9468 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline nzozp

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Pomógł? -2
Pacjent nie zgadza się na zaproponowany termin
« dnia: Stycznia 07, 2015, 14:11:40 pm »
Witam,
mam pytanie dotyczące osób, które kiedy przychodzą do nas po raz pierwszy ( poradnia PSY) marudzą na wszelkie sposoby, że nie pasuje im termin, który proponujemy  ( oczywiście pierwszy wolny).
Wiem, że takich osób nie wpisuje się w kolejkę, ale co to oznacza w praktyce? Nie wpisuję go w kolejkę, ale w terminarz tak i normalnie go przyjmuję?
Nie ma potem problemu,że przyjęłam pacjenta, którego nie było na liście? Skierowanie nie jest wymagane, więc nie mam też gdzie zrobić adnotacji z podpisem pacjenta, że to jego wybór ten termin.
Wiem, że to pytanie już się pojawiło, ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi, a ja naprawdę nie wiem, jak ugryźć ten temat....

Offline KACHA

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 56
  • Pomógł? 0
Odp: Pacjent nie zgadza się na zaproponowany termin
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 07, 2015, 17:47:08 pm »
Lista oczekujących, a lista wizyt to dwie różne sprawy. Jesli pacjent sam wybiera termin wpisuje się go na listę wizyt a jeśli lekarz wyznacza termin wpisujemy na liste oczekujących.

Offline nzozp

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Pomógł? -2
Odp: Pacjent nie zgadza się na zaproponowany termin
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 07, 2015, 19:51:37 pm »
Jak rozumiem, nie ma problemu potem z tym przy rozliczeniach?

Offline Zdrowy

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Pomógł? 2
  • Mazowiecki OW
Odp: Pacjent nie zgadza się na zaproponowany termin
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 07, 2015, 20:17:06 pm »
Jesli pacjent sam wybiera termin wpisuje się go na listę wizyt a jeśli lekarz wyznacza termin wpisujemy na liste oczekujących.
Czyli jeśli pacjent poprosi o zapisanie na wizytę kilka dni po pierwszym wolnym terminie, uniknie pozostawienia skierowania w przychodni (bo to jest związane w umieszczeniem na liście oczekujących)? Straci też prawo w przypadku zaprzestania realizacji świadczeń w tej placówce, do zapisania w innej na podstawie zaświadczenia z pierwotną datą?

Offline zielony

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Pomógł? 0
Odp: Pacjent nie zgadza się na zaproponowany termin
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 19, 2015, 18:35:45 pm »
Pacjent otrzymuje propozycję z datą zapisu do kolejki.
Akceptuje - wpisujemy do kolejki
Nie akceptuje - nie wpisujemy do kolejki ponieważ byśmy namieszali w kolejce - kolejni pacjenci by byli przecież zapisywani na wcześniejsze terminy mimo że zgłosili się później
Wersja oficjalna - powinien się zgodzić na termin wyznaczony z kolejki a jeśli inny to musi mieć to medyczne uzasadnienie - ciekawe gdzie niby to wpisać tak więc polecam takie rozwiązanie :)

Offline Zdrowy

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Pomógł? 2
  • Mazowiecki OW
Odp: Pacjent nie zgadza się na zaproponowany termin
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 19, 2015, 19:58:57 pm »
"Czy pacjent pierwszorazowy, któremu nie odpowiada pierwszy wolny termin zaproponowany przez rejestratorkę powinien być wpisany na listę oczekujących na termin wybrany przez siebie?
   

2015-01-16

Witam. Nie ma takiego obowiązku, jednakże dbając o to, żeby ludzie byli dla siebie uprzejmi i wzajemnie sobie pomagali powinno się znaleźć wspólny kompromis."

http://www.nfz-olsztyn.pl/index.php?md=qa&par=1&qid=34461#q34461

Offline marela

  • Sponsorzy Forum
  • Super Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 332
  • Pomógł? 6
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Pacjent nie zgadza się na zaproponowany termin
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 19, 2015, 20:52:13 pm »
Na szkoleniu odpowiedziano nam w ten sposób, że mamy go zapisać na ten PWT , potem skreślić z powodu rezygnacji i wyznaczyć nowy termin , bardziej pasujący pacjentowi :)  "Wiemy ,że to Państwo będą mieli więcej pracy ale... itd itp.. "

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3285
  • Pomógł? 109
Odp: Pacjent nie zgadza się na zaproponowany termin
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 19, 2015, 22:10:47 pm »
Na szkoleniu odpowiedziano nam w ten sposób, że mamy go zapisać na ten PWT , potem skreślić z powodu rezygnacji i wyznaczyć nowy termin , bardziej pasujący pacjentowi :)  "Wiemy ,że to Państwo będą mieli więcej pracy ale... itd itp.. "

Ja pier$%^%... i takie bzdury wymyślają pracownicy NFZ?

Offline marela

  • Sponsorzy Forum
  • Super Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 332
  • Pomógł? 6
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Pacjent nie zgadza się na zaproponowany termin
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 20, 2015, 13:11:01 pm »
Trudne pytania były zapisywane na karteczce  :) Wydaje mi się, że sami nie znali odpowiedzi.  Generalnie to chodziło o to, że tym razem to pacjent ma nie marudzić a się dostosować. Jak mu nie pasuje i nie przyjdzie to ma 7 dni na PISEMNE uzasadnienie dlaczego ( przyczyny zewnętrzne ) i prośbę na przywrócenie do kolejki a lekarz ma czas na odpowiedź zgodnie z Kodeksem Cywilnym 30 dni :) Może się zgodzić albo i nie. Przyczyny zewnętrzne to przyczyny typu powódź, pożar, wypadek kolejowy . Choroba, śmierć w rodzinie, brak urlopu  nie wchodzi w grę- jak nie uprzedzi to skreślamy.

Offline PaulinaSz

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 323
  • Pomógł? 0
Odp: Pacjent nie zgadza się na zaproponowany termin
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 30, 2015, 20:46:04 pm »
dzwoniłam dzisiaj do pomorskiego to dostałam totalnie inna informację niż sprzed 6 miesięcy
pacjenta wybierającego późniejszy termin niż zaproponowany przez rejestratorkę wpisujemy na kolejkę oczekujących.
Ja będę ich wpisywać, ale z adnotacją na skierowaniu że to pacjent wybrał późniejszy termin.

A na pytanie czy pacjenta kótry ma wypis ze szpitala na którym jest napisane śćiągnięcie szwów za 7 dni wpisywać na kolejkę to w ciągu trwającej 5 min rozmowy usłyszałam tak....nie.....tak..... nie.....
a na koniec , że Pani nie wie ale moze zająć się tematem
niech Allah będzie z nami od 1 stycznia 2015 r.

Offline Edward_B

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2968
  • Pomógł? 156
Odp: Pacjent nie zgadza się na zaproponowany termin
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 30, 2015, 21:53:19 pm »
To co to za kolejka jak wpiszesz pacjenta bo sobie wybrał termin np. 11.02.2015 a potem piszesz pacjentów np na 08.02.2015 - to przecież będzie, że się ten wpycha :-)) hahaha sajgon
Edward z Kętrzyna

Offline marela

  • Sponsorzy Forum
  • Super Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 332
  • Pomógł? 6
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Pacjent nie zgadza się na zaproponowany termin
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 03, 2015, 16:54:22 pm »
dzwoniłam dzisiaj do pomorskiego to dostałam totalnie inna informację niż sprzed 6 miesięcy
pacjenta wybierającego późniejszy termin niż zaproponowany przez rejestratorkę wpisujemy na kolejkę oczekujących.
Czyli mamy 2:2  pomorski i zachodniopomorski są za tym, żeby wpisywać a małopolski i lubuski  OW są odmiennego zdania. Ciekawie się zapowiada . A jak w innych OW?

Offline PaulinaSz

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 323
  • Pomógł? 0
Odp: Pacjent nie zgadza się na zaproponowany termin
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 03, 2015, 20:36:48 pm »
warmińsko - mazurski na swojej stronie zamieścił informację żeby nie wpisywać
niech Allah będzie z nami od 1 stycznia 2015 r.

Offline Huragan

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł? -1
Odp: Pacjent nie zgadza się na zaproponowany termin
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 04, 2015, 18:56:52 pm »
http://www.mediporta.pl/blog/2014/11/03/zmiany-w-kolejkach-oczekujacych-od-1-stycznia-2015-roku?gcli
Może to coś wyjaśni.Tak swoja drogą to możesz go wpisać jako wizyta lub planowy bez skierowania gdzieś w zeszyciku ale powiedz,że jak przyjdzie na termin wybrany przez siebie to możesz nie mieć dla niego czasu bo pierwszeństwo będą mieli pacjenci z kolejki oczekujących.

Offline joana

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł? 0
Odp: Pacjent nie zgadza się na zaproponowany termin
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 11, 2015, 13:51:39 pm »
Odpowiedź jaką otrzymałam na e-maila z Mazowieckiego: "Pacjenta pierwszorazowego wybierającego lekarza należy umieścić na liście oczekujących. Zgodnie z informacją, jaką MOW NFZ uzyskał z Centrali NFZ w takiej sytuacji świadczeniodawca powinien policzyć czas oczekiwania każdego z pacjentów oddzielnie, niezależnie do którego lekarza pacjent oczekiwał. Jeżeli do doktora X pacjent oczekiwał np. 30 dni  to pomimo, że mógł mieć udzielone świadczenie u innego lekarza od razu do obliczenia średniego rzeczywistego czasu oczekiwania dla danej poradni bierzemy rzeczywisty czas jaki oczekiwał ten pacjent. W tym przypadku 30 dni."

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 622
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 2
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9407 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3152 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]