collapse

Reklama


Autor Wątek: Kolejka PILNA - czas oczekiwania  (Przeczytany 6970 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3285
  • Pomógł? 109
Kolejka PILNA - czas oczekiwania
« dnia: Września 15, 2014, 09:52:29 am »
Witam

Może mi ktoś przypomnieć jaki powinien być maksymalny czas przyjęcia w kolejce pilnej ?
Coś mi się kojarzy, że w przypadku oddziałów to 3-miesiące ale czy to prawda i jak jest w przypadku poradni to nie mogę sobie przypomnieć..

Pozdrawiam

Online Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9408
  • Pomógł? 525
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Kolejka PILNA - czas oczekiwania
« Odpowiedź #1 dnia: Września 15, 2014, 09:57:13 am »
Pacjenci pilni powinni być przyjęci bez oczekiwania (tak przynajmniej twierdzili specjaliści podczas "wizytacji kontrolnej" kolejek).
Mogę się mylić ale chyba nigdzie nie jest określony maksymalny czas przyjęcia.

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3285
  • Pomógł? 109
Odp: Kolejka PILNA - czas oczekiwania
« Odpowiedź #2 dnia: Września 15, 2014, 10:38:19 am »
Paweł - Tobie chyba chodzi o pacjentów w trybie NAGŁYM. Oni powinni być przyjęci od razu.
Natomiast kolejki oczekujących powinny być prowadzone z podziałem na pilne i stabilne.
Do kolejki wpisuje się tych pacjentów pierwszorazowych którzy nie zostali przyjęci w dniu zgłoszenia i został im wyznaczony termin.

Tylko właśnie nie pamiętam jaki max okres czasu powinno się czekać w pilnej..

OO.. tutaj np masz tłumaczenie dla pacjentów o kolejce pilnej i stabilnej ale bez określenia tego co mnie interesuje :-/
http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=11&dzialnr=2&artnr=5919

Pozdrawiam


EDIT: dodzwoniłem się do mojego OW i dowiedziałem się, że nie ma ograniczenia czasowego dla pacjentów oczekujących w kolejce pilnej.. ciekawe..
« Ostatnia zmiana: Września 15, 2014, 10:47:10 am wysłana przez PiotrSz »

Offline gabfiz

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Pomógł? 0
Odp: Kolejka PILNA - czas oczekiwania
« Odpowiedź #3 dnia: Września 16, 2014, 12:39:07 pm »
Na stronie ministerstwa znajdują się wytyczne co do kolejek, ale nie uaktualniano tego tematu bodajże od 2007 r

http://www2.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=b3&ms=0&ml=pl&mi=0&mx=0&ma=6171

Offline PaulinaSz

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 323
  • Pomógł? 0
Odp: Kolejka PILNA - czas oczekiwania
« Odpowiedź #4 dnia: Września 16, 2014, 19:36:22 pm »
 byłam na spotkaniu dotyczącym kolejek oczekujących w pomorskim i z tego co kojarze pilny nie dłużej niż 7 dni :) sprawdzę w notatkach i potwierdzę
niech Allah będzie z nami od 1 stycznia 2015 r.

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3152
  • Pomógł? 230
Odp: Kolejka PILNA - czas oczekiwania
« Odpowiedź #5 dnia: Września 16, 2014, 22:07:49 pm »
sprawdzę w notatkach i potwierdzę
A masz może też podstawę prawną?
Bo w internecie znaleźć można interpretacje dotyczące kolejek w różnych OW NFZ, ale różne OW NFZ mówią różne rzeczy albo nic nie mówią.

Offline dana51

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 119
  • Pomógł? 8
Odp: Kolejka PILNA - czas oczekiwania
« Odpowiedź #6 dnia: Września 18, 2014, 19:01:20 pm »
Podstawa prawna
Art. 47c ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm)
"Art. 47c. 1. Osoby, o których mowa w art. 43 ust. 1, inwalidzi wojenni i wojskowi oraz kombatanci mają prawo do korzystania poza kolejnością ze świadczeń opieki zdrowotnej oraz z usług farmaceutycznych udzielanych w aptekach.
2. Korzystanie poza kolejnością ze świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie świadczeń opieki zdrowotnej w szpitalach i świadczeń specjalistycznych w ambulatoryjnej opiece zdrowotnej oznacza, że świadczeniodawca udziela tych świadczeń poza kolejnością przyjęć wynikającą z prowadzonej przez niego listy oczekujących, o której mowa w art. 20 ust. 2.
3. Świadczeniodawca udziela świadczeń opieki zdrowotnej, o których mowa w ust. 1 i 2, w dniu zgłoszenia.
4. W przypadku gdy udzielenie świadczenia nie jest możliwe w dniu zgłoszenia, świadczeniodawca wyznacza inny termin poza kolejnością przyjęć wynikającą z prowadzonej przez niego listy oczekujących. Świadczenie z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej nie może być udzielone w terminie późniejszym niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia.
5. W miejscach rejestracji pacjentów do udzielania świadczeń opieki zdrowotnej, w miejscach udzielania świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej oraz w aptekach, odpowiednio świadczeniodawca albo kierownik apteki uwidacznia pisemną informację o uprawnieniach określonych w ust. 1-4.
6. Przepisy ust. 2-4 stosuje się do świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych poza kolejnością na podstawie art. 24a-24c."

Online Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9408
  • Pomógł? 525
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Kolejka PILNA - czas oczekiwania
« Odpowiedź #7 dnia: Września 18, 2014, 19:30:29 pm »
Dobre, dobre. Chcesz powiedzieć, że art. 47 mówi o kolejkach normalnych, zwykłych pacjentów? Normalnie błysk.

Ten artykuł (a raczej nowa interpretacja - od 18.05.2014) mówi o tym, że nawet osoby posiadające szczególne uprawnienia (mam nadzieję, że wiesz jakie) nie muszą zostać przyjęte według własnego widzimisie tylko w terminie do 7 dni.
« Ostatnia zmiana: Września 18, 2014, 19:35:15 pm wysłana przez Paweł »

Offline dana51

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 119
  • Pomógł? 8
Odp: Kolejka PILNA - czas oczekiwania
« Odpowiedź #8 dnia: Września 21, 2014, 09:51:14 am »
No to nie błyskaj, bo oślepniesz  ;D

Proszę bardzo, listy oczekujących:

Art. 20. 1. Świadczenia opieki zdrowotnej w szpitalach i świadczenia specjalistyczne w ambulatoryjnej opiece zdrowotnej są udzielane według kolejności zgłoszenia w dniach i godzinach ich udzielania przez świadczeniodawcę, który zawarł umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.
2. Świadczeniodawca, o którym mowa w ust. 1:
1)   ustala kolejność udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej na podstawie zgłoszeń świadczeniobiorcy;
2)   informuje pisemnie świadczeniobiorcę o terminie udzielenia świadczenia oraz uzasadnia przyczyny wyboru tego terminu;
3)   wpisuje za zgodą świadczeniobiorcy lub jego przedstawiciela ustawowego:
a)  numer kolejny,
b)  datę i godzinę wpisu,
c)  imię i nazwisko świadczeniobiorcy,
d)  numer PESEL, a w przypadku jego braku - numer dokumentu potwierdzającego tożsamość świadczeniobiorcy,
e)  rozpoznanie lub powód przyjęcia,
f)  adres świadczeniobiorcy,
g)  numer telefonu lub oznaczenie innego sposobu komunikacji ze świadczeniobiorcą lub jego opiekunem,
h)  termin udzielenia świadczenia,
i)  imię i nazwisko oraz podpis osoby dokonującej wpisu
- w kolejnej pozycji prowadzonej przez siebie listy oczekujących na udzielenie świadczenia;
4)   wpisuje datę i przyczynę skreślenia świadczeniobiorcy z prowadzonej przez siebie listy oczekujących na udzielenie świadczenia.
3. Dokonanie przez świadczeniodawcę czynności, o których mowa w ust. 2 pkt 2 i 3, jest równoznaczne z zobowiązaniem się do udzielenia danego świadczenia opieki zdrowotnej.
4. Lista oczekujących na udzielenie świadczenia stanowi integralną część dokumentacji medycznej prowadzonej przez świadczeniodawcę.
5. Listę oczekujących prowadzi się w sposób zapewniający poszanowanie zasady sprawiedliwego, równego, niedyskryminującego i przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej oraz zgodnie z kryteriami medycznymi określonymi w przepisach wydanych na podstawie ust. 11.
6. Świadczeniodawca ustala kolejność przyjęć i zapewnia prawidłowe prowadzenie list oczekujących albo wyznacza osoby odpowiedzialne za realizację tych zadań.
7. W razie zmiany stanu zdrowia świadczeniobiorcy, wskazującej na potrzebę wcześniejszego niż w ustalonym terminie udzielenia świadczenia, świadczeniobiorca informuje o tym świadczeniodawcę, który, jeżeli wynika to z kryteriów medycznych, koryguje odpowiednio termin udzielenia świadczenia i informuje niezwłocznie świadczeniobiorcę o nowym terminie.
8. W razie wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ustalania terminu udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej, a które uniemożliwiają zachowanie terminu wynikającego z listy oczekujących, świadczeniodawca informuje świadczeniobiorcę w każdy dostępny sposób o zmianie terminu wynikającego ze zmiany kolejności udzielenia świadczenia i jej przyczynie. Przepis ten dotyczy również przypadku zmiany terminu udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej na wcześniejszy.
9. W przypadku gdy świadczeniobiorca nie może stawić się u świadczeniodawcy w terminie określonym w trybie ust. 2, 7 lub 8 lub gdy zrezygnował ze świadczenia opieki zdrowotnej, jest on obowiązany niezwłocznie powiadomić o tym świadczeniodawcę.
10. W celu otrzymania jednego świadczenia opieki zdrowotnej na podstawie skierowania świadczeniobiorca może wpisać się na jedną listę oczekujących u jednego świadczeniodawcy.
11. Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia, po zasięgnięciu opinii Naczelnej Rady Lekarskiej i Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych, kryteria medyczne, jakimi powinni kierować się świadczeniodawcy, umieszczając świadczeniobiorców na listach oczekujących, uwzględniając aktualną wiedzę medyczną.

 Art. 21. 1. Listy oczekujących na udzielenie świadczenia podlegają okresowej, co najmniej raz w miesiącu, ocenie:
itd.

Online Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9408
  • Pomógł? 525
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Kolejka PILNA - czas oczekiwania
« Odpowiedź #9 dnia: Września 21, 2014, 18:24:14 pm »
Pokaż palcem bo nie widzę.

Na cholerę wklejasz całe artykuły o kolejkach skoro temat jest o czym innym.

Offline cobratw

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 302
  • Pomógł? 14
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: Kolejka PILNA - czas oczekiwania
« Odpowiedź #10 dnia: Września 22, 2014, 08:16:10 am »
sorry, że się wtrącę ale dalej nie wynika z tego ile dni ma czekać pilny

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 602
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 2
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9408 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3152 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]