jak tak patrzę to wydaje mi się że ten błąd nie musi dotyczyć pacjentów sądowych...w sądowych z reguły chodzi o przekroczenie dopuszczalnego czasu rozliczeń bez uwzględnienia korektora....sprawdź jaki produkt chcesz rozliczyć i jakie masz limity w skali roku...bo być może za dużo czegoś wykonujesz...
gdzieś ja nie łapię
Pacjent leży od 22 lutego do 21 kwietnia 2011.
Ma rozpisane procedury w następujący sposób:
5.15.12.0000085 od 22 lutego do 28 lutego 6 osobodni PROCEDURA UZNANA
5.15.12.0000085 od 28 luty do 31 marzec 31 osobodni PROCEDURA UZNANA
5.15.12.0000085 od 31 marzec do 21 kwiecień 21 osobodni PROCEDURA ODRZUCONA Z KOMUNIKATEM J.W.
pacjent leży 58 osobodni zgodnie z załącznikiem nr 1 do zarządzenia Nr 60/2009/DSOZ: Czas udzielania świadczenia płatnego 100% do 8 tygodni. więc wg mnie powinien być zastosowany w pewnym momencie korektor czasu (procedura 5.15.12.0000087) gdyż: paragraf 26 pkt. 1 zarządzenia mówi:
W całodobowych oddziałach psychiatrycznych, oddziałach/ ośrodkach leczenia uzależnień, oddziałach/ ośrodkach dziennych, w przypadku przekroczenia czasu leczenia wskazanego w załączniku nr 1 do zarządzenia, finansowanie świadczenia w części przekroczonej zmniejsza się do poziomu 70% wartości jednostki rozliczeniowej.gdyby nie fakt, iż
pkt 2:
Zmniejszenie poziomu finansowania, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy hospitalizacji osób skierowanych sądownie do leczenia w zakładach psychiatrycznych oraz w zakładach leczenia odwykowego (...)To jest pacjent skierowany sądownie do leczenia w zakładzie leczenia odwykowego i w raporcie xml przekazana jest informacja
<zlecenie typ="I" data="2008-12-16">
<instyt-zlec nazwa="000645659 - Sąd Rejonowy w Choszcznie"/>
</zlecenie>
wg komunikatu NFZ zawarte są potrzebne informacje w xml, lecz NFZ nie widzi iż jest to pacjent skierowany sądownie.
Jakie mam limity w skali roku? nie ma to żadnego znaczenia. Nie ma znaczenia czy mam limit przekroczony czy też nie, nfz nie uznaje usługi gdy ż nie widzi iż jest to pacjent sądowy i zapewne jak bym zastosował korektor to było by ok, ale nie widzę powodu.
Niestety nie mamy szczęścia dodzwonić się do działu IT NFZ.