Aktualna wersja KS-PPS: 2024.03.1.1 z dnia 2024-10-31Monitoring temperatury w lodówkach medycznych Kontakt redakcja@forumpps.plJesteśmy na Facebooku, dołącz do nas! 16 Lecie Forumpps.pl
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Kwestia jest taka, jeśli to oświadczenie "wyleci z koperty" i akurat spadnie w pobliżu koperty innego pacjenta z tym samym imieniem i nazwiskiem:)
Tak jak każda strona z dokumentacji indywidualnej musi być opatrzona CO NAJMNIEJ imieniem i nazwiskiem (rozdział 1 § 6. 1.), tak myślę, że oświadczenie które przedstawiłeś (a zawiera ono CO NAJMNIEJ imię i nazwisko) powinno wystarczyć.Kwestia jest taka, jeśli to oświadczenie "wyleci z koperty" i akurat spadnie w pobliżu koperty innego pacjenta z tym samym imieniem i nazwiskiem:)
Oświadczenie, o którym mowa w pkt 3 ma odmienny charakter i ze swej istoty powinno być składane każdorazowo przy udzielaniu świadczenia zdrowotnego. Jednakże, zgodnie z zasadami określonymi w rozdziale 5 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, do których odwołuje się w tym zakresie rozporządzenie, forma pisemna takiej zgody wymagana jest tylko w przypadku zabiegu operacyjnego albo zastosowania metody leczenia lub diagnostyki stwarzających podwyższone ryzyko dla pacjenta. W przypadku świadczeń udzielanych przez lekarza rodzinnego zgoda na przeprowadzenie badania lub udzielenie innego świadczenia zdrowotnego może być wyrażona ustnie albo poprzez takie zachowanie, które w sposób niebudzący wątpliwości wskazuje na wolę poddania się proponowanym przez lekarza czynnościom albo brak takiej woli.
Jednocześnie należy podkreślić, iż zawarte w rozporządzeniu z 2010 r. regulacje obowiązują od dnia 1 stycznia 2011 r. i mają zastosowanie do dokumentacji medycznej prowadzonej po tym dniu. Przepis przejściowy dopuszcza prowadzenie dokumentacji w sposób określony w przepisach dotychczasowych przez okres nie dłuższy niż 6 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia. Nie oznacza to jednak obowiązku dostosowania dokumentacji powstałej przed tym dniem do nowego rozporządzenia (np. jej przepisywania, czy uzupełniania), a jedynie umożliwia podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych przygotowanie (tam, gdzie zachodzi taka potrzeba) nowych druków, formularzy, pieczątek lub dostosowanie systemu elektronicznego, zgodnie z nowymi przepisami.