Bartosz -a wracając do usuwania świadczeń.
Przypominam - chodzi o sytuację, w której w raporcie zwrotnym statystycznym jest błąd:
Usługa wykonana podczas pobytu pacjenta w opiece stacjonarnej u innego świadczeniodawcy
Sytuacja dotyczy POZ - przychodzi pacjent ze szpitala do lekarza POZ
Jak to tak do końca powinno się prawidłowo robić od strony POZ?
1. Czy wystarczy, że zaznaczę pozycję do usunięcia w raporcie zwrotnym i kliknę: USUŃ?
Po takim zabiegu wychodzi jakieś kuriozum. Świadczenie pacjenta jest przygotowywane ponownie do wysłania, usuwany jest produkt ale to jest trochę bez sensu! Znaczy, że była wizyta, że przyjął pacjenta lekarz X i wykonwał mu świadczenie: no właśnie - i po usunięciu jest pusto!
2. Czy lepiej po prostu wywalać całe świadczenie, w sensie usuwać - tak jakby w ogóle tej wizyty nie było?
W tym przypadku koło samego świadczenia pojawia się minus jak i jest usuwany produkt w danym świadczeniu - czyli tak jakby to była w ogóle pomyłka przy wpisie
Jak Ty Bartosz to robisz i inni? Kasujesz tylko sam produkt: 1 czy wszystko wywalasz 2?
I jeszcze jedno - jak u mnie jest błąd na czerwono w raporcie zwrotnym, to mogę najzwyczajniej w ogóle tego świadczenia nie ruszać i zostawić w spokoju? Jak świadczenie jest (jego produkt) w kolorze czerwonym to szpital znaczy się będzie mógł rozliczyć tego pacjenta?
Chciałbym tę kwestię do końca wyjaśnić. Wszak tak naprawdę i 1 i 2 jest to przekłamywanie rzeczywistości. Najuczciwiej byłoby w ogóle nie ruszać tego świadczenia. Bo świadczenie de facto: miało miejsce w ramach konkretnego produktu.
Jak kasuję produkt i ponownie na SZOI wysyłam (1) - to wysyłam produkt widmo - czyli była wizyta, był produkt i zniknął wariant 2 to też przekłamywanie - bo pacjent był rzeczywiście u lekarza i ginie wszystko po ponownym wysłaniu na SZOI