collapse

Reklama


Autor Wątek: SERUM co to jest?  (Przeczytany 46641 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline joannmarii

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Pomógł? 0
Odp: SERUM c oto jest?
« Odpowiedź #45 dnia: Lutego 15, 2018, 23:40:59 pm »
Otrzymałem z Kamsoftu odp. na mojego maila:
checkbox
Adminstracja >> Ustawienia inst. >> Grupa inne>> poz. Czy wymagany adres w danych pacjenta
Zaś data ur. jest obligatoryjna.


Online karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3153
  • Pomógł? 230
Odp: SERUM c oto jest?
« Odpowiedź #46 dnia: Lutego 16, 2018, 23:37:43 pm »
I jak? Zmieniasz system czy będziesz prosić pacjentów o datę urodzenia przy rejestracji?

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3079
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: SERUM c oto jest?
« Odpowiedź #47 dnia: Lutego 17, 2018, 00:09:39 am »
I jak? Zmieniasz system czy będziesz prosić pacjentów o datę urodzenia przy rejestracji?
"Latający holender" czytasz mi w myślach :) Ja bym jeszcze dodał może PESEL lub adres co by jak się pacjent zgłosi vel Jan Kowalski nie pomylić go z innym Kowalskim Janem.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline joannmarii

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Pomógł? 0
Odp: SERUM c oto jest?
« Odpowiedź #48 dnia: Lutego 18, 2018, 13:29:14 pm »
Jeżeli chodzi o zmianę systemu to: obecnie siedzimy w ks-pps (mamy tylko stomatologię ogólną) i chcemy przejść na system webowy, który da też możliwość samodzielnego rejestrowania się pacjentów on-line (w udostępnionych przez nas godzinach). Rozważam:
  • SERUM (ale niepokoją mnie w SERUM błędy: 1) błędy działania np. wydruk listy pacjentów na dany dzień dla danego lekarza pokazuje że każdy pacjent jest nieubezpieczony pomimo że SERUM połączył się z EWUś i ma ikonę o ubezp. pacjenta 2) od czasu do czasu jakiś error, błąd 0 itp.) Choć z drugiej strony z tego co czytam ten system działa w innych podmiotach
  • Mediporta - z tego co czytam to została wykupiona przez KAMSOFT
  • Optimed NXT Comarch'u
Przede mną testy (SERUM co nieco znam, pozostałych - jeszcze nie), analiza funkcjonalności i ceny.

Problem z datą ur. dotyczy tylko nowych pacjentów rejestrowanych przez recepcję przez tel. Tak, tak jak pisze  09061303, my też zapisujemy PESEL, datę ur, adres - bo mamy pacjentów o tych samych imionach i nazwiskach ALE - dla nowych pacjentów - te dane wpisujemy dopiero jak pacjent przychodzi, na podst. jego dowodu osobistego. Więc teraz dla nowych pacjentów rejestrowanych przez tel. trzeba będzie albo pytać ich o datę ur i ją wpisywać (a potem i tak weryfikować z dowodem jak się będzie uzupełniać resztę danych na 1-szej wizycie) albo wpisywać jakąkolwiek datę ur. i poprawiać ją na właściwą przy 1-szej wizycie pacjenta.

Za wszelkie uwagi/opinie/sugestie dot. wyboru nowego systemu webowego - będę Wam wdzięczny (czytałem już różne inne wątki/dyskusje...)

Offline neelix

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Pomógł? 39
Odp: SERUM c oto jest?
« Odpowiedź #49 dnia: Lutego 19, 2018, 11:14:07 am »
A jak wprowadzacie pacjenta bez PESELu do kolejki oczekujących? Dlaczego nie może podać numeru PESEL przez telefon? Tylko bałagan sobie robicie w bazie i niepotrzebną robotę.

Offline C.M. Legionów w Lęborku

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 671
  • Pomógł? 43
  • Centrum Medyczne "Legionów" w Lęborku
    • C.M. Legionów w Lęborku
Odp: SERUM c oto jest?
« Odpowiedź #50 dnia: Lutego 19, 2018, 13:19:35 pm »
Właśnie dostaliśmy odpowiedź z Kamsoftu odnośnie Serum w kwestii pomocy informatycznej, błędów funkcjonalnych, stabilności działania oraz wdrażanych nowych funkcjach. Pozwolę sobie tutaj zacytować te kwestie, dla tych którzy rozważają SERUM a ich wahania dotyczą właśnie kwestii stabilności, pomocy informatycznej czy przystosowania do nowych wymagań.
Cytuj
Potwierdzamy, że w grudniu i styczniu występowały problemy z dostępnością do systemu SERUM. Wspomniane przez Państwa problemy, były spowodowane raz wynikiem przeciążeń systemu, generowanych przez mechanizmy komunikacyjne z innymi aplikacjami, W drugim przypadku była to awaria sprzętowa, która z czasem reakcji do 30 min została usunięta.Powody przeciążeń zostały przez nas usunięte, w związku z czym obecnie nie powinny występować tego typu problemy i niedogodności. Zapewniamy, że niezależnie od powyższego na bieżąco monitorujemy parametry systemu i wprowadzamy dodatkowe optymalizacje, usprawniające działanie aplikacji. Jesteśmy w stałym kontakcie z kilkoma świadczeniodawcami i staramy się z nimi diagnozować miejsca, w których mogłyby występować spowolnienia pracy systemu.
Utrudnienia w kontakcie z działem obsługi klienta są zagadnieniem złożonym. Częste telefony użytkowników dotyczą problemów, które nie powinny do nas być kierowane np. obsługa Portalu Świadczeniodawcy, SZOI czy aktualizacja danych dostępowych do systemu eWUŚ.
Ponieważ bardzo zależy nam rzetelnej obsłudze wszystkich Klientów, dlatego rozmowy prowadzone w celu udzielenia pomocy w rozwiązywaniu tego typu problemów, często blokują możliwość dodzwonienia się Klientom, którzy mają problemy związane z korzystanie z systemu SERUM. Cenimy sobie bardzo, że lekarze mający problemy widzą w naszej firmie przysłowiową deskę ratunku, jednak pełnienie roli deski ratunkowej, czasami utrudnia kontakt klientom, którzy mają rzeczywiste problemy z eksploatacją systemu SERUM.
Aby zadowolić wszystkich, tworzymy specjalizowane listy tematów, które są powtarzalne (chociażby umiejętność zmiany hasła do eWuś, bowiem jeden powtarzający się problem, a często nieznajomość zagadnienia, generuje w każdym miesiącu setki. Organizujemy też szkolenia w zakresie najczęściej zadawanych pytań. Dodatkowo przygotowane zostaną filmy instruktażowe do najczęściej zadawanych pytań , dzięki czemu będzie istniała możliwość wskazania Klientom filmów instruktażowych jako pomocnego źródła wiedzy.
Kolejnym etapem jest uruchomienie dodatkowego działu HelpDesk w ramach struktury Kamsoft w Katowicach. Dział ten będzie odpowiedzialny za delegowanie problemów i pomoc na pierwszej linii wsparcia dla użytkowników systemu SERUM.
Po przeanalizowaniu Państwa uwag dotyczących systemu SERUM, informujemy, że obecnie jest już udostępniona część funkcjonalności, a część z nich jest w trakcie uruchomiania. Wiele z postulatów członków PZOZ zostanie zrealizowana do końca 2018 roku. Jednakże nie wszystkie zgłoszone problemy wynikają z przyczyn technicznych, czy architektury systemu i tych problemów nie rozwiążemy bez pomocy zewnętrznej. Część uwag np. brak wybranych pozycji na liście badań laboratoryjnych są związane ze słownikami dostarczanymi przez laboratoria. Takie problemy i sugestie, proponujemy w pierwszej kolejności zgłaszać do laboratoriów. Aby pomóc w tym zakresie, od jakiegoś czasu budujemy jeden wspólny słownik badań laboratoryjnych, jednakże proces jest kosztowny i długi, ponieważ nie wszystkie laboratoria chcą współpracować.

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3079
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: SERUM c oto jest?
« Odpowiedź #51 dnia: Lutego 19, 2018, 22:07:07 pm »
Miejmy tylko nadzieję, że to nie będzie taka pierwsza linia jak w PPSie, nie ujmując nic Paniom, gdy udało się im pomocy udzielić.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Online karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3153
  • Pomógł? 230
Odp: SERUM c oto jest?
« Odpowiedź #52 dnia: Lutego 20, 2018, 18:35:01 pm »
Najgorszy na pierwszej linii wsparcia PPSa jest wg mnie pretensjonalny ton pani, z którą ostatnio rozmawiałem. Dali instrukcję, która dla mnie pozostawiała wiele wątpliwości, a jak zadzwoniłem dopytać to usłyszałem "a czytał pan instrukcje, a co ma pan tam napisane?". Nie jestem osobą, która kilka razy w tygodniu zawraca głowę dla działu wsparcia technicznego, a raczej raz na pół roku i trafiam na takie sytuacje.

Offline joannmarii

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Pomógł? 0
Odp: SERUM c oto jest?
« Odpowiedź #53 dnia: Lutego 20, 2018, 20:36:41 pm »
Ja się dziwię, że w ogóle komuś się udało dodzwonić do Kamsoftu (Katowice, ks-pps). Ja kiedyś (kilka lat temu) próbowałem bezskutecznie wiele razy i się poddałem. Od tej pory korzystam tylko z Internetu i z tego forum  :). Ich helpdesk dla mnie to kompletna porażka.
Teraz jak dzwonię do SERUM (Gdynia?) na stacjonarny - wsparcie informatyczne - nikt nie odbiera. Raz udało mi się dodzwonić i zapytałem dlaczego nikt nie odbiera to odpowiedzieli, że tak jest gdy są zajęci pomocą innym użytkownikom... (Aczkolwiek udaje mi się kontaktować z osobą, która sprzedała nam system - "z naszym opiekunem")

Błędy w działaniu SERUM - mówią proszę zgłaszać w SERUM, menu zlecenia (naprawy błędów). Jak próbowałem to zrobić to po wciśnięciu Zlecenia sypało błędami i nic się nie otwierało. Teraz wprawdzie udało się wprowadzić zlecenia ale wiszą ze statusem "oczekujące", nie przypisane do nikogo. Obawiam się, że przejście z ks-pps na SERUM to "zamienił stryjek siekierkę na kijek" (przynajmniej w naszym wypadku). ???

Online karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3153
  • Pomógł? 230
Odp: SERUM c oto jest?
« Odpowiedź #54 dnia: Lutego 20, 2018, 20:44:35 pm »
@joannmarii: a dlaczego koniecznie chcecie mieć aplikację webową?

Offline joannmarii

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Pomógł? 0
Odp: SERUM c oto jest?
« Odpowiedź #55 dnia: Lutego 20, 2018, 21:34:37 pm »
@joannmarii: a dlaczego koniecznie chcecie mieć aplikację webową?

Chcemy aplikację webową aby:
  • umożliwić rejestrację on-line pacjentów (w udostępnionych przez nas terminach/godzinach)
  • lekarz mógł logować się (będąc nawet poza pracą) i widzieć umówionych do siebie pacjentów i wolne terminy
  • mieć bazę nie u siebie a po stronie firmy od oprogramowania (kopie bazy danych, jej zabezpieczenie m.in. - jak czytam - szyfrowanie danych na dysku (?) - to nie będzie już nasze zadanie jeżeli będziemy mieli system webowy)
Dodam, że jeszcze siedzimy na ks-pps, którego używamy generalnie tylko do rozliczeń świadczeń NFZ z SZOI (nie mamy EDM) (a odkładamy przesiadkę na SERUM , co więcej rozważamy rezygnację z niego)
I na tyle już jesteśmy oswojeni z KS-PPS, że generalnie nie za bardzo jesteśmy entuzjastyczni do przesiadki na nowy system - szczególnie taki, który sypie (o zgrozo) błędami.

Online karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3153
  • Pomógł? 230
Odp: SERUM c oto jest?
« Odpowiedź #56 dnia: Lutego 20, 2018, 22:11:01 pm »
Wg mnie kopie danych -  tak czy inaczej - warto byłoby zrobić raz na jakiś czas (np. raz w miesiącu) i przesłać do siebie. Tak na wszelki wypadek w razie:
1. gdyby firma, z którą podejmiesz współprace okazała się - delikatnie mówiąc - 'niepoważna'
2. innych problemów mających wpływ na dostęp do Twoich danych przez internet, np.:
a) wyobraź sobie akcję, że któryś z klientów (przychodni)  dostawcy usług webowych ma sprawę w sądzie i policja zabiera sprzęt dostawcy usług webowych, a tym samym pozbawia Cię dostępu do systemu
b) globalna awaria u dostawcy usług (to możliwe nawet u dużych firm - np. ostatnio światowe OVH miało awarię: https://niebezpiecznik.pl/post/ovh-padlo/)
c) klęska żywiołowa w mieście, w którym dostawca usług posiada serwerownię (np. powódź, pożar - kilka lat temu widziałem newsa o pożarze dużej serwerowni za granicą, albo patrz na polskie podwórko https://www.wykop.pl/link/3471533/pozar-w-gmachu-nfz-serwerownia-stanela-w-plomieniach-w-akcji-25-strazakow/strona/4/ )
« Ostatnia zmiana: Lutego 20, 2018, 22:14:55 pm wysłana przez karolweksler »

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3079
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: SERUM c oto jest?
« Odpowiedź #57 dnia: Lutego 20, 2018, 22:56:31 pm »
Chcemy aplikację webową aby:
  • umożliwić rejestrację on-line pacjentów (w udostępnionych przez nas terminach/godzinach)
  • lekarz mógł logować się (będąc nawet poza pracą) i widzieć umówionych do siebie pacjentów i wolne terminy
  • mieć bazę nie u siebie a po stronie firmy od oprogramowania (kopie bazy danych, jej zabezpieczenie m.in. - jak czytam - szyfrowanie danych na dysku (?) - to nie będzie już nasze zadanie jeżeli będziemy mieli system webowy)
1. Nie musi być do tego system webowy - czy też bardziej chmurowy, bo żeby coś widzieć w necie to coś z webem musi być (m.in. Somed/PPS + OSOZ, mMedica też ma coś takiego)
2. Można taki dostęp mieć niekoniecznie mając taki system (dostęp na poziomie RDP/RDS - niekoniecznie koszty są zabijające; rozwiązanie mobilnej wizyty wdrażane i chyba już funkcjonujące w Somedzie, dotęp chyba z androida też - jak działa, nie wiem)
3. Z tym nie dyskutuję, jak się tak chce to tego się nie zmieni, ale mam trochę zdanie jak karolweksler. Zresztą gdzieś na forum pisałem, że chmura vs lokalne serwery wcale nie musi wyjść taniej na przestrzeni dłuższego czasu. Od RODO tym sposobem też się nie ucieknie - kwity będą trochę inaczej zbudowane, ale nie znikną.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline Maciej S

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł? 0
Odp: SERUM c oto jest?
« Odpowiedź #58 dnia: Maja 04, 2018, 14:11:05 pm »
Od stycznia 2018 pracujemy na Serum, po latach pracy z  KSPPS. Przy okazji wprowadzono EDM.
Obsługuje AOS i PSY. Kilkanaście stanowisk. Trzeba było przeszkolić pracowników,  ale uważam, że zdecydowanie warto był.

Offline jawala

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Pomógł? 0
Odp: SERUM c oto jest?
« Odpowiedź #59 dnia: Maja 04, 2018, 14:48:17 pm »
Też zamierzamy przejść z KSPPS na Serum (PSY) konkretnie "Alkoholicy". Mam pytanie o szkolenia, jaka była forma szkolenia, ile czasu trwały oraz jaki był koszt ? U mnie PPS-em zajmowała się 1 osoba - informatyk, a teraz w Somedzie będą musieli pracować w czasie rzeczywistym wszyscy terapeuci, a oni nie mieli dotychczas do czynienia z takimi systemami. Ile Twoim zdaniem potrwa "adaptacja" takich laików, bo chciałbym aby do końca tego roku zamknąć PPS-a, a od stycznia 2019 rozliczenia z NFZ były prowadzone w Somedzie.

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 561
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 3
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9409 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3153 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]