Nawiązując do komunikatu o treści poniżej mam takie pytanie formalne. Do tej pory zgłaszałam przerwę np urlopową pisemnie. Teraz przez tą NOWĄ funkcjonalność. Tylko że tam jest mowa o zawieszeniu działalności. Dla mnie zawieszenie działalności to nie to samo co przerwa w udzielaniu świadczeń. Jak to interpretować? Zgłaszać każdy pojedynczy dzień jako zawieszenie?
Szanowni Państwo, mając na uwadze obowiązek świadczeniodawców wynikający z § 9 ust. 2 OWU [1]
cyt.
świadczeniodawca powiadamia na piśmie Prezesa Funduszu albo dyrektora oddziału wojewódzkiego Funduszu, z którym zawarł umowę o planowanej przerwie w udzielaniu świadczeń, w terminie co najmniej 30 dni przed planowaną przerwą, wskazując przewidywany okres jej trwania, a w przypadku świadczeń w rodzaju podstawowej opieki zdrowotnej okres świadczeń rozliczenia ryczałtem albo ryczałtem zabezpieczenia- także sposób zapewnienia ciągłości udzielania świadczeń w tym czasie,
informujemy, że na Portalu SZOI została wprowadzona nowa funkcjonalność w tym zakresie.
Od dnia 1 kwietnia 2022 r. wnioski o zawieszenie/przerwę w udzielaniu świadczeń należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez Portal SZOI.
Świadczeniodawcy realizują powyższy obowiązek wyłącznie w zakresie przerwy/zawieszenia działalności danego miejsca udzielania świadczeń. Nie dotyczy to sytuacji związanych z nieobecnością personelu realizującego umowę (urlop, zwolnienie lekarskie itd.,), która nie skutkuje przerwą w realizacji umowy w danym miejscu udzielania świadczeń, zgodnie ze zgłoszonym do umowy harmonogramem.
W okresie przejściowym, dopuszczamy składanie wniosków w wersji papierowej do dnia 31.03.2022 r.
W załączeniu do komunikatu przesyłamy instrukcję dotyczą składania wniosków przez Portal SZOI. Prosimy o zapoznanie się z załącznikiem.
Podstawa prawna
[1] Załącznik do rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie Ogólnych warunków umów (Dz. U. 2020 poz. 320 z poźn. zm.)
p.o. Dyrektor
Lubelskiego Oddziału Wojewódzkiego
Narodowego Funduszu Zdrowia
Dagmara Marczewska