collapse

Reklama


Autor Wątek: Teleporady z pozytywnym wynikiem  (Przeczytany 3489 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Dyziost

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Pomógł? 4
  • Lubelski OW
Teleporady z pozytywnym wynikiem
« dnia: Lutego 08, 2022, 14:55:46 pm »
Ja od 1 lutego rozliczacie teleporady z pozytywnym wynikiem COVID (zarządzanie 14/2022/DSOZ )

zrobili małą zmianę w usłudze:
23. / 19.4119.101.02 / 99.01.0101 / Teleporada lekarska na rzecz pacjenta z dodatnim wynikiem testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2

uwagi do usługi w zarzdządzeniu:
porada realizowana przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, który wykonuje zawód u świadczeniodawcy podstawowej opieki zdrowotnej, w ramach sprawowania opieki nad pacjentem, który złożył do tego lekarza deklarację wyboru, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 172 i 1493) albo który udziela świadczeń u świadczeniodawcy POZ dla pacjenta zadeklarowanego w danym podmiocie albo lekarza ubezpieczenia zdrowotnego udzielającego świadczeń w podmiocie, realizującym świadczenia na podstawie umów w rodzajach świadczeń określonych na wykazie, o którym mowa w  § 1 ust. 1 zarządzenia;
- porada udzielana za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności;
- może być zakończona decyzją o przedłużeniu izolacji;
- porada nie może być podstawą do wystawienia skierowania do szpitala;
- zawiera również kwalifikację i wprowadzenie danych do systemu programu Domowa Opieka Medyczna


i chodzi mi tu o ten ostatni punkt

Offline Tomek811

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 179
  • Pomógł? 7
Odp: Teleporady z pozytywnym wynikiem
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 08, 2022, 17:44:59 pm »
Moim zdaniem NFZ zabezpieczył się by w trakcie jednej porady nie płacić 40zł za teleporade covid i 50zł za kwalifikację do programu.
Same teleporady bez zmian, bo co ze świadczeniami wykonanymi już po pojawieniu się zarządzenia, 1 i 2 lutego?
Szkolenia z DOM ruszyły dopiero 8 lutego
« Ostatnia zmiana: Lutego 08, 2022, 17:51:36 pm wysłana przez Tomek811 »

Offline lmek

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł? 0
Odp: Teleporady z pozytywnym wynikiem
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 08, 2022, 19:10:50 pm »
Dzień dobry,

chciałam zauważyć, że warunki teleporady lekarska na rzecz pacjenta z
dodatnim wynikiem testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2 nie zmieniły się .
Warunki określone jako:


porada realizowana przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, który wykonuje
zawód u świadczeniodawcy podstawowej opieki zdrowotnej, w ramach
sprawowania opieki nad pacjentem, który złożył do tego lekarza deklarację
wyboru, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o
podstawowej opiece zdrowotnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 172 i 1493) albo który
udziela świadczeń u świadczeniodawcy POZ dla pacjenta zadeklarowanego w
danym podmiocie albo lekarza ubezpieczenia zdrowotnego udzielającego
świadczeń w podmiocie, realizującym świadczenia na podstawie umów w
rodzajach świadczeń określonych na wykazie, o którym mowa w art. 7 ust. 1
ustawy;
- porada udzielana za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub
systemów łączności;
- może być zakończona decyzją o przedłużeniu izolacji;
- porada nie może być podstawą do wystawienia skierowania do szpitala;
- zawiera również kwalifikację i wprowadzenie danych do systemu programu
Domowa Opieka Medyczna;


były obowiązkowe już w zarządzeniu:  Zarządzenie Nr 187/2020/DSOZ z dnia
25-11-2020 - załącznik 1 poz. 28

Pytanie moje czy jeżeli lekarz nie wprowadzał danych do systemu programu DOM to NFZ będzie kwestionował udzielenie świadczenia?

Offline Tomek811

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 179
  • Pomógł? 7
Odp: Teleporady z pozytywnym wynikiem
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 08, 2022, 19:44:28 pm »
Jeżeli chodzi o mój poz to od 2020 wykonujemy codziennie po kilka/kilkanaście teleporad i za wszystkie NFZ zapłacił.
Nie korzystamy z programu DOM, a swego czasu używaliśmy dedykowanej aplikacji covitcher

Offline lmek

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł? 0
Odp: Teleporady z pozytywnym wynikiem
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 08, 2022, 20:30:46 pm »
Pozostaje kwestia czy jeżeli kiedyś NFZ skontroluje teleporady i nie będzie wprowadzonych danych do aplikacji DOM to będą z tego tytułu kary?
Orientują się Państwo czy są gdzieś wskazane zasady czy możliwość rozliczania tego produktu jest bezwarunkowo uzależniona od uzupełnienia aplikacji DOM.

Offline jm89

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 77
  • Pomógł? 1
Odp: Teleporady z pozytywnym wynikiem
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 09, 2022, 09:47:59 am »
Dzwoniłam do nfz małopolskiego i Pani nic nie wiedzą, każą opierać się na zapisach zarządzenia, czyli według mnie to jedna ze skadowanych wykonania takiej teleporady...

Offline dydzia

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 83
  • Pomógł? 0
Odp: Teleporady z pozytywnym wynikiem
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 01, 2022, 18:29:07 pm »
Dobry wieczór,  czy w przypadku tej usługi (Teleporada lekarska na rzecz pacjenta z dodatnim wynikiem testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2 i tej porady lekarskiej ambulatoryjnej)- cos się zmieniło wysłałam wszystkie raporty były bezbłędne natomiast przy zażądzaniu rozliczenia nie mogę wygenerować rachunku - pozycje nieuznane - brak pozycji do rozliczenia.
« Ostatnia zmiana: Marca 02, 2022, 18:21:20 pm wysłana przez dydzia »

Offline Krzysiu

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 56
  • Pomógł? 1
Odp: Teleporady z pozytywnym wynikiem
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 02, 2022, 11:58:34 am »
Czy Żądanie zrobione do Umowy CHZR ?? z 2022r. ??

Offline dydzia

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 83
  • Pomógł? 0
Odp: Teleporady z pozytywnym wynikiem
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 02, 2022, 13:19:18 pm »
Tak, jak najbardziej.W styczniu bylo wszystko ok.
Trudno mi stwierdzic co jest przyczyną.Jakies jeszcze pomysły?
Czy Żądanie zrobione do Umowy CHZR ?? z 2022r. ??
« Ostatnia zmiana: Marca 02, 2022, 18:19:45 pm wysłana przez dydzia »

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3153
  • Pomógł? 230
Odp: Teleporady z pozytywnym wynikiem
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 02, 2022, 19:39:00 pm »
Tam (na stronie z żądaniami rozliczenia) powinien być przycisk pozycje nieuznane i opis. Co tam jest?
« Ostatnia zmiana: Marca 02, 2022, 19:50:46 pm wysłana przez karolweksler »

Offline jm89

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 77
  • Pomógł? 1
Odp: Teleporady z pozytywnym wynikiem
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 02, 2022, 20:24:32 pm »
Nie zgłoszenie pacjenta do DOM

Offline Tomek811

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 179
  • Pomógł? 7
Odp: Teleporady z pozytywnym wynikiem
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 02, 2022, 20:42:38 pm »
Chodzi o świadczenia wykonane w lutym i raport wysłany po 28 lutego?

Dobry wieczór,  czy w przypadku tej usługi (Teleporada lekarska na rzecz pacjenta z dodatnim wynikiem testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2 i tej porady lekarskiej ambulatoryjnej)- cos się zmieniło wysłałam wszystkie raporty były bezbłędne natomiast przy zażądzaniu rozliczenia nie mogę wygenerować rachunku - pozycje nieuznane - brak pozycji do rozliczenia.

Offline dydzia

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 83
  • Pomógł? 0
Odp: Teleporady z pozytywnym wynikiem
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 02, 2022, 22:18:36 pm »
Jest brak pozycji.....
Tam (na stronie z żądaniami rozliczenia) powinien być przycisk pozycje nieuznane i opis. Co tam jest?

Offline dydzia

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 83
  • Pomógł? 0
Odp: Teleporady z pozytywnym wynikiem
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 02, 2022, 22:19:07 pm »
Swiadczenia w okresie 1-28.02.
Chodzi o świadczenia wykonane w lutym i raport wysłany po 28 lutego?

Dobry wieczór,  czy w przypadku tej usługi (Teleporada lekarska na rzecz pacjenta z dodatnim wynikiem testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2 i tej porady lekarskiej ambulatoryjnej)- cos się zmieniło wysłałam wszystkie raporty były bezbłędne natomiast przy zażądzaniu rozliczenia nie mogę wygenerować rachunku - pozycje nieuznane - brak pozycji do rozliczenia.
« Ostatnia zmiana: Marca 02, 2022, 22:21:53 pm wysłana przez dydzia »

Offline dydzia

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 83
  • Pomógł? 0
Odp: Teleporady z pozytywnym wynikiem
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 02, 2022, 22:21:10 pm »
 Czyli tylko płaca gdy pacjent jest w programie DOM? A to nie byl program pilotazowy dla chetnych placowek.. ??
Nie zgłoszenie pacjenta do DOM

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 554
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9409 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3153 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]