Aktualna wersja KS-PPS: 2024.03.1.1 z dnia 2024-10-31Monitoring temperatury w lodówkach medycznych Kontakt redakcja@forumpps.plJesteśmy na Facebooku, dołącz do nas! 16 Lecie Forumpps.pl
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Już jakiś czas lekarze u nas (POZ) wystawiają e-skierowania w KS-SOMED i mam już pierwsze uwagi: 1. Możliwość wysyłania smsów z kodem do e-skierowania do pacjenta 2. Umieszczenie kodu do e-skierowania na "belce" skierowania zamiast w pojawiającym się dymku 3. Możliwość sprawdzenia kodu do e-skierowania przez pracownika rejestracji z poziomu terminarza 4. Usunięcie komunikatu ostrzeżenia w dymku do e-skierowania dotyczącego miejsca wystawienia e-skierowania 5. Poprawa komunikatów w przypadku problemów z wysyłką e-skierowania leżących po stronie P1 na wzór tego jak to wygląda w przypadku e-recept 6. Umożliwienie takiej konfiguracji aby w POZ skierowania na usg i rtg do placówek zewnętrznych, z którymi POZ ma podpisane umowy, nie były z automatu traktowane jako e-skierowania bo wtedy występują problemy z drukiem (nie drukuje się takie niewysłane skierowanie po naciśnięciu przycisku tylko trzeba je przeciągnąć na przycisk) 7. Co w przypadku awarii P1? Jak wtedy ma działać wystawianie skierowania? Czy analogicznie jak w przypadku e-recepty będzie można wystawić zwykłe skierowanie bez konieczności późniejszej wysyłki czy może tak jak w przypadku eZLA będzie wymagana późniejsza elektronizacja? 8. Skoro jest jednakowy wzorzec e-skierowania to możnaby zrezygnować z dotychczas stosowanych wzorców, ale wtedy lekarz powinien mieć możliwość wypełnienia wszystkiego na karcie zlecenia. Wiem jednak z doświadczenia, że będą chcieli mieć możliwość tworzenia swoich słowników (powód wystawienia skierowania). Jeżeli udałoby się to wdrożyć to czy w przypadki awarii P1 będzie możliwe wydrukowanie zwykłego skierowania?Jakie są Wasze przemyślenia w kwestii e-skierowań wystawianych z poziomu KS-SOMED?
Dzień dobry,W przypadku błedów wystawienia e-skierowania:Prosimy o informacje jakie to są błędy? Znajomość problemu pozwoli nam usunąć ewentualny błąd bądź wytłumaczenie dlaczego tak działa system.W przypadku niemożności wystawienia e-skierowania można wystawić skierowanie papierowe. W przypadku skierowań również nie trzeba tego później uzupełniać. Natomiast podczas realizacji takie skierowanie również nie będzie wprowadzane z uwagi na to że skierowania papierowe nie zawierają unikalnych numerów (jak to było w przypadku recept).W przypadku jeśli pacjent zgłosi się do placówki w momencie gdy nie działa system P1 podmiot powinien poinformować o postępowaniu w takiej sytuacji. Nie ma ściśle określonej procedury z uwagi że każda placówka ma swoje wewnętrzne ustalenia. Rekomendacja Centrum jest aby podmiot po rozmowie z pacjentem ustalił na jakie świadczenie jest e-skierowanie. Zaproponować termin oraz pobrać kod + numer PESEL w celu późniejszego pobrania e-skierowania. W przypadku gdyby coś się nie zgadzało z e-skierowaniem wtedy należałoby skontaktować się z Pacjentem i wyjaśnić zaistniałą sytuacje.
Czy możesz podzielić się chociaż screenami wzorców jakie zrobiłeś pod e-skierowania? Nigdzie na stronach CSIOZ nie znalazłem info na temat sposobu postępowania w przypadku awarii P1 w momencie wystawiania e-skierowania. Do 7 stycznia 2021r. w przypadku awarii P1 można skorzystać ze starych wzorców i wystawić zwykłe papierowe skierowanie, ale nie mam pojęcia co robić od 8 stycznia 2021 roku. Wysłałem zapytanie do CSIOZ w tej kwestii i czekam na odpowiedź.Dzięki za podpowiedź ze zmianą typu usługi (przetestuje). Na początku chciałem zaznaczyć, że jest to usługa realizowana wewnętrznie, ale to powoduje konieczność podania miejsca, w którym będzie realizowane badanie.
Dzięki za odpowiedź. Nawet nie wiedziałem, że takie chmurki (ani Twoje ani Kamsoftowe) są możliwe Zwykłe chmurki (te somedowe) z opisem robi się w prosty sposób, tworząc jakieś pole tekstowe z poziomu projektowania formularzy przy trybie WYSIWIG. To co odpowiada za tekst w chmurkach to Etykieta. W trybie HTML proste pole tekstowe <INPUT tittle="tutaj umieścić swój opis chmurki" name="a tutaj nazwę pola">I lekarz gdy najedzie kursorem myszki na te pole, to z boku wyświetli mu się ta chmurka z opisem na ogół z informacją do czego służy te pole tekstowe. Przydatna rzecz, bo jest to informacja ukryta, która nie widnieje na wydrukach - polecam Odnośnie potrzeby słowników pisałem w pkt. 8. moich uwag faktycznie Jeszcze nie miałem możliwości przetestowania zmiany typu usługi na "brak oznaczenia" aby nie szło e-skierowanie w przypadku skierowania na np. RTG, ale czy wtedy przypadkiem nie zniknie pozycja tego skierowania z szybkiej listy wyboru najczęściej wybieranych skierowań (ta rozwijana pod trójkącikiem na przycisku dodawania nowego skierowania)?
Tego to nie wiem, ja akurat RTG mam wewnętrznie po HL7, gdzie trafiają zlecenia z SOMEDA na worklistę RTG(....)
Mam taki problem przy pobieraniu e-skierowaniaW rejestrze CWUd brak aktywnej placówki o danym identyfikatorze miejsca świadczenia usług.
Cytat: Bocor w Lipca 30, 2020, 08:35:05 amTego to nie wiem, ja akurat RTG mam wewnętrznie po HL7, gdzie trafiają zlecenia z SOMEDA na worklistę RTG(....)Tego RTGa robisz jako:- skierowanie o kierunku wewnętrzne, później planowane w terminarz czy samo się planuje (nie podejrzewam, że lekarze sami wpisują w terminarz pracowni)- czy może wystawiane jest tylko skierowanie a później ktoś planuje to w terminarz pracowni?@mmariomPoszukaj w wcześniejszych wpisach, inni też tak mają.
Tak samo. Wersja przedostatnia. Tylko u mnie nie dodało VIII części kodu resortowego na karcie poradni, czyli do rozliczenia na pewno nie wejdzie. Masakra.....Nie wiem, ale dalej jestem zdania, że powinna być opcja, która dobiera poradnię tylko wg VIII części kodu resortowego, a VII część ma iść tylko na kartę skierowania. Wcześniej generując listę w serwisie mamy temat ogarnięty. Somed tak czy inaczej wzorzec eSkierowania ściągnięty z P1 zapisuje w innej tabeli, także wzór czy oryginał do porównania zawsze będzie. Nie mam tez najnowszej wersji, także potwierdzić jak to działa nie mogę.Tak jak teraz rzeczywyiście jest to nie do użycia.Jak chodzi o lekarzy wystawiających - pisałem o tym. Pojawiła się możliwość dopisania poradni generowanych do grupy. Nie znalazłem opcji, żeby tę grupę tam wrzucić. Można natomiast ustawić grupę i zapamiętać nad lista poradni w oknie ich wybierania. Daje jednak to do myślenia, czy nie będzie się ta grupa pamiętała we wszystkich oknach wybierania poradni. Zdawać się może, że tak, bo inne podobne ustawienia tak działają. Jak tak, to jest to podejście nie nadające się do zastosowania. Może ktoś to potwierdzi.
Nowa wersja Somedu umożliwiła generowanie komórek z serwisu z automatycznym przypisywaniem do grupy - znalazł ktoś gdzie tą grupę ustawić, żeby lekarzowi się zawężała do niej lista poradni/oddziałów?