Aktualna wersja KS-PPS: 2024.03.1.1 z dnia 2024-10-31Monitoring temperatury w lodówkach medycznych Kontakt redakcja@forumpps.plJesteśmy na Facebooku, dołącz do nas! 16 Lecie Forumpps.pl
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
W związku z odpowiedzią na pismo w sprawie płatności za poradę lekarza poz udzieloną osobie spoza listy świadczeniodawców, zwracam się z uprzejmą prośbą o wskazanie sposobu postępowania z pacjentami, którzy składają oświadczenie o zamieszkaniu poza naszą gminą i gminami sąsiadującymi, chcącymi skorzystać z przysługującego im prawa do jednorazowej porady lekarskiej (bez składania deklaracji wyboru), tak abyśmy my, jako świadczeniodawca zobowiązany do udzielenia takiego świadczenia, nie ponosili z tego tytułu straty (w wyniku późniejszej negatywnej weryfikacji przez NFZ). Z uwagi na niewystarczającą liczbę lekarzy rodzinnych, nie tylko w naszym województwie, ale w całej Polsce, oraz w dobie coraz lepszej znajomości praw pacjenta i funkcjonowania systemu opieki zdrowotnej, sytuacja podawania bezkarnie, nieprawdziwych informacji przez pacjentów, w celu wyłudzenia ?darmowej? porady lekarskiej, może się powtarzać i narażać świadczeniodawców na coraz większe straty. Pragnę zaznaczyć, że np. w przypadku negatywnej weryfikacji uprawnienia do świadczeń w systemie eWUŚ, a następnie wypisania przez pacjenta oświadczenia, że posiada on uprawnienie do świadczeń, NFZ płaci świadczeniodawcy za wykonaną usługę. W wyniku ewentualnej późniejszej negatywnej weryfikacji przez NFZ uprawnień do świadczeń, to NFZ ma prawo domagać się od Pacjenta zwrotu kosztu udzielonego świadczenia.
Jeżeli masz oświadczenie pacjenta w sprawie adresu - załącz je do pisma i poproś o pozytywną weryfikację wizyty.
Naczelnik Wydziału Spraw Świadczeniobiorców w K-P OW NFZ zwrócił uwagę, że zbieranie takich oświadczeń "nie ma podstawy prawnej i jest nielegalne".
Cytat: karolweksler w Listopada 20, 2017, 23:15:06 pmJeżeli masz oświadczenie pacjenta w sprawie adresu - załącz je do pisma i poproś o pozytywną weryfikację wizyty.Tylko, że jak Michał napisał w jednym z poprzednich postów CytujNaczelnik Wydziału Spraw Świadczeniobiorców w K-P OW NFZ zwrócił uwagę, że zbieranie takich oświadczeń "nie ma podstawy prawnej i jest nielegalne".Aczkolwiek naczelnik nie dał podstawy.
Błąd - Świadczenie wykazane na błędnym produkcie rozliczeniowym. Na tytule ubezpieczenia IA właściwy produkt rozliczeniowy to 5.01.00.0000079 zgodnie z ART.2 UST.1 PKT 3 Ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.