collapse

Reklama


Autor Wątek: Niespodzianka od naprawionego (?) automata  (Przeczytany 6454 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline knrdsd

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Pomógł? 1
  • KS-SOMED :-(((
Niespodzianka od naprawionego (?) automata
« dnia: Maja 06, 2016, 08:44:51 am »
Ciekawa historia:
po wysłaniu comiesięcznych kolejek na początku kwietnia, porobiliśmy trochę analiz stanów kolejkowych wskutek których trzeba było dokonać korekty kilku kolejek. Takie korekty wysyłamy praktycznie co miesiąc, więc standardowo plik xml poszedł na skrzynkę NFZ. Po kilku minutach automat wypluł odpowiedź po której załamaliśmy się - wszystkie kolejki z błędami, "Liczba osób skreślonych w ostatnich trzech miesiącach z powodu wykonania świadczenia jest różna od sumy przekazanych za ostatnie trzy miesiące liczb osób skreślonych w miesiącu z powodu wykonania świadczenia". Więc sprawdzamy - niemożliwe! Liczby się zgadzają. Co robić? Chyba pozostaje telefon do NFZ.
Ale nagle następnego dnia przychodzi - jak gdyby nigdy nic - komunikat od automata. Ki czort!? - nic nowego nie wysyłaliśmy! Otwieram komunikat a tam zupełnie inne treści! Co ciekawe, tytuł komunikatu  (ten skomplikowany ciąg cyfr, liter i myślników) - identyczny!
Tym razem większość przeszła weryfikację pomyślnie, dwa ostrzeżenia, dwa błędy - OK, mogło coś się wkraść, sprawdzimy.
Czy to jednak nie dziwactwo?!
I pracuj tu człowieku z wiarą w automaty NFZ.

Offline knrdsd

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Pomógł? 1
  • KS-SOMED :-(((
Odp: Niespodzianka od naprawionego (?) automata
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 06, 2016, 12:31:36 pm »
NFZ przysłał uprzejmy e-mail:
"informujemy, że jeśli w przypadku przesłania statystyk z zakresu kolejek oczekujących (...) otrzymali Państwo w informacji zwrotnej komunikat dotyczący błędu: 80100040: Liczba osób skreślonych w ostatnich trzech miesiącach z powodu wykonania świadczenia jest różna od sumy przekazanych za ostatnie trzy miesiące liczb osób skreślonych w miesiącu z powodu wykonania świadczenia, prosimy o ponowne wygenerowanie statystyk w systemie i przesłanie ich do DOW NFZ.

<rotfl>
No bo po co pisać że błąd jakiś był.

Ciekawe ilu świadczeniosprawozdawców dostało zawału po [błędnym - oj tam oj tam] komunikacie że wszystkie kolejki są źle policzone...

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3079
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: Niespodzianka od naprawionego (?) automata
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 06, 2016, 12:59:20 pm »
Który NFZ? Podkarpacki od 1 maja do dziś tak miał. Już naprawili i był na to komunikat z 4 maja na PŚ.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline knrdsd

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Pomógł? 1
  • KS-SOMED :-(((
Odp: Niespodzianka od naprawionego (?) automata
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 06, 2016, 13:55:59 pm »
Dolny Śląsk.
Dobrze że się wyjaśniło, bo czas wysyłać kwiecień, a tu by mi zablokowało marzec...

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3285
  • Pomógł? 109
Odp: Niespodzianka od naprawionego (?) automata
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 09, 2016, 15:08:24 pm »
większego zawału można nieraz dostać jak centrala przyśle do oddziałów jakąś zje$#@% weryfikację świadczeń i nalicza się kilka setek albo i tysięcy błędów na weryfikacji wstecznej.. a bo raz już tak było..

Pozdrawiam

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3079
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: Niespodzianka od naprawionego (?) automata
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 09, 2016, 16:09:08 pm »
Ostatnio Małopolski miał kolizję daty udzielenia świadczenia z harmonogramem pracy lekarza w STM. Błędów od groma, a harmonogram ok. Na szczęście sami ściągnęli błędy, bo pierwsza wersja była taka, że świadczeniodawca będzie musiał odświeżać świadczenia.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3285
  • Pomógł? 109
Odp: Niespodzianka od naprawionego (?) automata
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 10, 2016, 08:37:42 am »
Ostatnio Małopolski miał kolizję daty udzielenia świadczenia z harmonogramem pracy lekarza w STM. Błędów od groma, a harmonogram ok. Na szczęście sami ściągnęli błędy, bo pierwsza wersja była taka, że świadczeniodawca będzie musiał odświeżać świadczenia.

Heh skąd to znam.. kilka tygodni temu zrobili weryfikację całego 2015 i wyleciało całe drugie półrocze w umowie STM dla wszystkich lekarzy, że harmonogramy niezgodne.. oczywiście już jako błąd a nie jako ostrzeżenie.. po podniesieniu wersji i wysłaniu ponownym się potwierdzało ok i NFZ też twierdził, że powinniśmy wszystkie tak poprawić i wysłać.. olałem ich i przeczekałem.. sprawdzam wczoraj i czystko! samo znikło ;-)

Gorszy numer zrobili w AOS gdzieś na jesieni (wrzesień-listopad.. nie pamiętam..) zapuścili weryfikację wsteczną braku kodów na skierowaniach (czy też kontynuację leczenia? nie pamiętam qde.) a wynik wskoczył jako błąd z automagicznym naliczeniem korekty.. zaaaaajefajnie było.. zwłaszcza jak to odkryłem w okresie rozliczeniowym jak chciałem wystawić bieżące faktury

Pozdrawiam

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 596
  • Kropka Ukrytych: 1
  • Kropka Użytkowników: 7
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9407 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3150 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]