collapse

Reklama


Autor Wątek: Wymagalność zleceń w KSPPSie  (Przeczytany 1210 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zukes

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 587
  • Pomógł? 11
Wymagalność zleceń w KSPPSie
« dnia: Listopada 26, 2019, 13:25:28 pm »
Chciałbym zweryfikować czy tylko nasza przychodnia ma taki problem.

W AOS generalnie zlecenia (skierowań) są wymagane.
Ale jest cała lista wyłączeń które mają najczęściej zastosowanie w sytuacjach nagłych - przychodzi koleś z okiem w ręku do lekarza i trzeba szybko działać :).

Ustawienie w KSPPS wymagalności zleceń powoduje, że klient z okiem w ręku nie może być obsłużony w aplikacji rzecz jasna.
Więc wyłączamy taką wymagalność wówczas na koniec miesiąca mamy długą listę z NFZ dla przypadków gdzie rejestracja nie wprowadziła zlecenia i brak kasy.

Kamsoft jak zwykle udzielił wielce pomocnej rady aby ustawić wymagalność zleceń ale zmianiać to ustawienie w opcjach gdy przychodzi pacjent nie wymagający zlecenia. Równie dobrze mogliby napisać mamy was w d..e.

Zaproponowaliśmy aby zamiast blokować wprowadzili możliwośc ostrzegania zamiast logiki dwustanowej, trójstanowa. Każdy kto odrobinę koduje wie, że jest to max 1h pracy.

I tu pytania.
Czy macie podobne problemy i jak je rozwiązujecie?
Czy uważacie proponowany przez nas pomysł za dobry?

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3079
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: Wymagalność zleceń w KSPPSie
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 26, 2019, 17:29:29 pm »
Niekoniecznie dwustanowość jest zła. Tryb nagły nie powinien po prostu pod nią włączony i temat z głowy.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9408
  • Pomógł? 525
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Wymagalność zleceń w KSPPSie
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 26, 2019, 17:32:10 pm »
A planowy z uprawnieniami?

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3079
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: Wymagalność zleceń w KSPPSie
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 26, 2019, 17:57:26 pm »
Racja, mamy drugie wykluczenie, ale na nie też jest odpowiedni tryb przyjęcia.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline zukes

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 587
  • Pomógł? 11
Odp: Wymagalność zleceń w KSPPSie
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 27, 2019, 13:13:46 pm »
Jest dokładnie tak jak opisałem.
Wykluczeń jest sporo jedne mniej inne bardziej oczywiste. KSPPS ma dane aby to ogarnąć ale jak znam  życie nie ma co na to liczyć.

Natomiast włączenie ostrzeżeń w parametrach jest proste w implementacji i ku Kamsoft jest w stanie temat ogarnąć.
Brak zlecenia - parametr czy ostrzegać, blokować, reagować - w moim przypadku ostrzegać.

Sam bym to poprawił mając źródło w max 1h razem z dokumentacją zmiany

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3079
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: Wymagalność zleceń w KSPPSie
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 27, 2019, 21:54:54 pm »
Ostrzeżenie jednak dalej pozwoli coś zrobić, za długo siedzę w temacie medycznym, żeby uznać, że to pomoże ucywilizować użytkownika. Kto czyta komunikaty? Jak przycisk OK zamyka komunikat i puszcza dalej, to po co go czytać?
« Ostatnia zmiana: Listopada 27, 2019, 21:57:26 pm wysłana przez 09061303 »
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline zukes

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 587
  • Pomógł? 11
Odp: Wymagalność zleceń w KSPPSie
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 28, 2019, 20:46:52 pm »
NIE zgadzam się.

Mieliśmy problem z kodami ministerialnymi cały czas rejestarcja mieszała a lekarze nie poprawiali  8.4 i 4.4.
Mieliśmy 30-40 błedów miesięcznie.
Przypisaliśmy te kody do rozliczeń i problem jest marginalny.
Mamy 1-2 błędy miesięcznie.

Wystarczyło ostrzezenie

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3079
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: Wymagalność zleceń w KSPPSie
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 28, 2019, 22:35:43 pm »
Ok, niech będzie, ale czy tutaj nie działa to tak, że jak rozlicza się, to jest komunikat, że na usłudze ustawiono inny kod niż w formatce wizyty i nie jest pytanie czy podmienić?
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9408
  • Pomógł? 525
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Wymagalność zleceń w KSPPSie
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 28, 2019, 22:47:53 pm »
O nic nie pyta. Wybierasz świadczenie i kod sam się zamienia.

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 577
  • Kropka Ukrytych: 1
  • Kropka Użytkowników: 4
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9408 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3153 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]