collapse

Reklama


Autor Wątek: Padł dysk  (Przeczytany 3717 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marela

  • Sponsorzy Forum
  • Super Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 332
  • Pomógł? 6
  • Zachodniopomorski OW
Padł dysk
« dnia: Kwietnia 16, 2017, 02:00:59 am »
Może coś mi doradzicie, proszę o pomoc. Kilka dni siedziałam nad ofertą na STM w lubuskim, dopiero w piątek wieczorem skończyłam i oddałam. W międzyczasie zrobiłam kolejki ale nie wysłałam bo SZOI był nieczynny. Nie zrobiłam żadnych kopi bo byłam padnięta a jeszcze musiałam robić w kuchni- jakby nie było Święta. Dziś wieczorem, tzn. już wczoraj  odpaliłam kompa i  zaczął działać ale po chwili zawiesił się, nie działała mysz , touchpad.Po restarcie z palca mam komunikat NO BOOTABLE DEVICE.  Czyżby dysk padł? Co się mogło stać? Próbowałam w DOSie ale nie widzi dysku twardego. Co mam zrobić?  Próbowałam wielokrotnie odpalić ale tylko  ten komunikat się pokazuje Ostatnie zapisane kopie na zewnętrznym mam przed raportami miesięcznymi no i ta oferta  i niewysłane kolejki. Mam tak spieprzone Święta jak nigdy  :'(  i przed i teraz.  Bardzo proszę jakieś rady

Offline karington

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 115
  • Pomógł? 2
  • WIELKOPOLSKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NFZ
Odp: Padł dysk
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 16, 2017, 09:01:25 am »
Komputer stacjonarny, czy laptop?
Jaki system był postawiony?

Offline cobratw

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 302
  • Pomógł? 14
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: Padł dysk
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 16, 2017, 09:58:16 am »
Komputer stacjonarny, czy laptop?
Jaki system był postawiony?
nie działała mysz , touchpad.

chyba laptop
otworzyć i zobaczyć czy dysk jest podpięty, wyjąc spróbować do innego kompa podłączyć

Offline karington

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 115
  • Pomógł? 2
  • WIELKOPOLSKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NFZ
Odp: Padł dysk
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 16, 2017, 11:13:46 am »
Dokładnie tak jak napisał przedmówca.

Druga możliwość: proszę odkręcić klapkę zasłaniającą dysk, wyjąć go przeczyścić styki i wpiąć go ponownie. Po wykonaniu całej tej operacji wyjąć baterię odraz odłączyć źródło zasilania.  Po czym ponownie podłączyć baterię lub laptopa pod ładowarkę. Spróbować odpalić kompa.

Jak nie pomoże proszę o kontakt jest jeszcze trzecia możliwość mianowicie sprawdzenie konfiguracji BIOS-a.

Pozdrawiam

Offline Przemyslaw

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1315
  • Pomógł? 33
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Padł dysk
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 16, 2017, 11:25:55 am »
Uruchom  komputer i wciśnij odpowiedni przycisk żeby wejść do biosu -  przeważnie F2, F10 lub delete. Jeśli tam dysk nie znajduje się na liście urządzeń to masz problem.  Jeśli jednak tam widzisz dysk twardy to może być kwestia uruchamiania się systemu z odpowiedniego dysku.  Mógł się też uszkodzić system ale to mało prawdopodobne. Stawiam jednak na awarie urządzenia. 
Żadne czyszczenie styków nie pomoże.



Offline marela

  • Sponsorzy Forum
  • Super Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 332
  • Pomógł? 6
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Padł dysk
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 16, 2017, 13:19:53 pm »
Dzięki za odpowiedzi. No to raczej grubsza sprawa, BIOS nie widzi dysku. Słychać jak dysk klika ale nie startuje. Nie mam teraz dostępu do przejściówki żeby podłączyć dysk do innego kompa. Jak głupia robiłam na laptopie, WIN 10.  Laptop jeszcze na chodzie, ma dopiero 3 lata , nigdy nie było żadnych awarii. Miesiąc temu oddałam na chwile ,żeby odinstalowali mi ESETA, dodatkowo został wyczyszczony (cokolwiek to znaczy)

Offline Przemyslaw

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1315
  • Pomógł? 33
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Padł dysk
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 16, 2017, 15:02:45 pm »
Jak dysk klika i nie startuje to na pewno nic nie da podłączenie go adapterem na usb do peceta. Windows 10 nie ma nic do rzeczy. Dyski się psują. Wyciągnij z tego lekcję - zawsze trzeba mieć kopie ważnych plików.

Offline marela

  • Sponsorzy Forum
  • Super Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 332
  • Pomógł? 6
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Padł dysk
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 16, 2017, 19:45:09 pm »
Oj na pewno wyciągnę, choćby się waliło i paliło -kopie będą robione. Tu nastąpił taki niefortunny zbieg okoliczności, goście przyjechali wcześniej, klient naciskał ,żebym skończyła bo chciał odebrać przed Świętami, jeszcze te kolejki , do tego jazda z chorym dzieckiem do  szpitala.  A w kuchni wszystko na mnie czekało. No i nie zgrałam kopii na zewnętrzny dysk. Z oferty wybrnęłam, już przygotowałam drugą na innym sprzęcie tylko jutro ja muszę ją dowieźć. Teraz muszę zgrać PPSa z SZOI i z Portalem Świadczeniodawcy. Ostatnie kopie jakie mam to przed marcowymi raportami. Czy można to zrobić i jak? Od czego mam zacząć? Będę wdzięczna za każdą podpowiedź.

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 528
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9409 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3153 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]