Aktualna wersja KS-PPS: 2024.03.1.1 z dnia 2024-10-31Monitoring temperatury w lodówkach medycznych Kontakt redakcja@forumpps.plJesteśmy na Facebooku, dołącz do nas! 16 Lecie Forumpps.pl
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Tak przy okacji, czy ktoś już stawiał Somed na Oracle 12?Zmieniła się architektura w 12 i nie można używać zmiennych $ dla widoków w bazie a jak wiadomo jeden z nich w Somedzie ma nazwę "v$s". Coś z tym fantem KS zaradził, czy jeszcze nie używamy v. 12 ?
Cytat: gringo w Grudnia 14, 2015, 13:42:34 pmTak przy okacji, czy ktoś już stawiał Somed na Oracle 12?Zmieniła się architektura w 12 i nie można używać zmiennych $ dla widoków w bazie a jak wiadomo jeden z nich w Somedzie ma nazwę "v$s". Coś z tym fantem KS zaradził, czy jeszcze nie używamy v. 12 ?Ja używam na 12 (u jednego klienta od 2 lat). Ale są problemy z integracją. Przy każdej aktualizacji trzeba wykonać kilka dodatkowych czynności od strony bazy.
Ja mam problem z terminarzem tzn. jeśli jest dodana konkretna poradnia do terminala danego użytkownika to nie może on wejść do modułu bo go wywali i rozłączy program z bazą danych. Próba dodania tego gabinetu u użytkowników, którzy nie mają go dodanego, także powoduje ten sam problem. Problem pojawił się po aktualizacji do wersji 2016.03.1.06 wgranie 2016.03.1.07 nic nie pomogło. Baza Oracle błąd -ORA-03113: koniec pliku w kanale komunikacyjnym.
Niestety u mnie problem znów powrócił tym razem w module ZLECENIA->WYKONANIE. Paraliż straszny każdy rozkłada ręce. Troszkę boję się resetowania serwera bo mamy integracje z RIS, MEDISA i inne pierdoły. Jeśli ma ktoś jakieś pomysły co można zrobić to jestem otwarty na propozycję.
może być spowodowany fizycznym uszkodzeniem bazy danych.
Cytat: MK w Lutego 23, 2016, 12:15:38 pm może być spowodowany fizycznym uszkodzeniem bazy danych.Ale nie musi Jeżeli wykona się poprawnie to znaczy, że Somed nie radzi sobie ze zwracanym wynikiem bo jest z jakiegoś powodu niestandardowy. Tu też może pomóc update na bazie albo poprawka w Somed
Oczywiście, to tylko jeden ze znanych mi scenariuszy, chciałbym tylko raz jeszcze sugerować, opis błędu wyraźnie mówi o problemach pomiędzy klientem a serwerem oracle. SOMED nie ma tu nic do tego. Tak przynajmniej wszystkie dostępne mi informacje o tym błędzie mówią.
Czasami włączenie jednej opcji może spowodować, np niemożność dodawania zleceń do systemu (ponieważ Somed inicjuje transakcję ex w trakcie trwania transakcji ex, co powoduje błąd oracle i wywołanie rollback przez Somed - taki błąd ostatnio rozwiązywałem).
Ps. W większości programów klienckich wystarczy nacisnąć ctrl+end aby przejść na koniec listy wyników co powoduje pobranie wszystkich rekordów wynikowych z bazy.
Ależ oczywiście, tyle, że rozważamy tu problem całkiem innej natura. Ten konkretny błąd oracle, o tym konkretnym numerze. I tu się upierać będę, to jest błąd komunikacji Oracle (klient - serwer)