collapse

Reklama


Autor Wątek: Błąd w raportach statystycznych  (Przeczytany 17102 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3191
  • Pomógł? 102
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Błąd w raportach statystycznych
« Odpowiedź #15 dnia: Lutego 03, 2015, 22:13:13 pm »
robson, sam to wymyśliłeś czy ktoś z kamsoftu podpowiedział? Przesłałeś ponownie tak zmienione świadczenia? Dostałeś już zwrotkę?
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline ted

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 250
  • Pomógł? 7
Odp: Błąd w raportach statystycznych
« Odpowiedź #16 dnia: Lutego 04, 2015, 08:39:28 am »
Zmienią ci się wszystkie wysłane usługi. Wyślesz je ponownie to okaże się że te poprawne będą teraz zdublowane i zostaną odrzucone jako błędne.
Ktoś tak wysyłał. Mam racje?

Offline emmaja

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł? 3
Odp: Błąd w raportach statystycznych
« Odpowiedź #17 dnia: Lutego 04, 2015, 09:04:54 am »
Wystarczy w raporcie zwrotnym z tym błędem wybrać przycisk odfiltrowane i kliknąć przygotuj jeszcze raz do wysłania. Program powinien sam zmienić stawki, tak przynajmniej twierdzą informatycy z Kamsoftu z Poznania. Ja tak zrobiłam i wyrywkowo sprawdziłam, stawki zmieniły się.

Offline robson

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł? 0
Odp: Błąd w raportach statystycznych
« Odpowiedź #18 dnia: Lutego 04, 2015, 09:40:53 am »
Odnośnie przepinania w Ugodzie, przepinałem jeszcze nie wysłane świadczenia, jestem na etapie sprawdzania.

Po wysłaniu i odebraniu zwrotki bez błędów.
« Ostatnia zmiana: Lutego 04, 2015, 15:46:59 pm wysłana przez robson »

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3285
  • Pomógł? 109
Odp: Błąd w raportach statystycznych
« Odpowiedź #19 dnia: Lutego 04, 2015, 09:55:40 am »
Wystarczy w raporcie zwrotnym z tym błędem wybrać przycisk odfiltrowane i kliknąć przygotuj jeszcze raz do wysłania. Program powinien sam zmienić stawki, tak przynajmniej twierdzą informatycy z Kamsoftu z Poznania. Ja tak zrobiłam i wyrywkowo sprawdziłam, stawki zmieniły się.

Potwierdzam.
O dziwo to działa (oczywiście trzeba mieć wczytaną do programu nową umowę z poprawnymi stawkami).

EDIT: Dla pewności wstrzymajcie się jeszcze może z masową zmianą wszystkiego. Wyślę do mojego OW małą próbkę tak zmienionych porad (wcześniej potwierdzonych) i zobaczymy czy przejdzie walidację.

EDIT2: Walidacja przeszła poprawnie! Wygląda na to, że można spokojnie w ten sposób to poprawić i wysłać (również świadczenia wcześniej potwierdzone z nieprawidłową stawką).

Niestety producent programu po raz kolejny ma nas w d...
Na moje wczorajsze pytanie jak rozwiązać w/w problem dostałem odpowiedź jak poniżej.

Cytuj
Witam,
Należy ręcznie na każdym produkcie przez F4 popraw/ok przeliczyć stawkę.
Pozdrawiam,
Iwona Błoniarz 
4260 Sekcja SSE PPS
Zakład Systemów Ambulatoryjnych
Wydział Systemów Ochrony Zdrowia

Ale mnie wqwili!!!

EDIT3: Za to BARDZO DZIĘKUJĘ emmaja za informację która się z nami podzieliła!

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Lutego 04, 2015, 10:47:33 am wysłana przez PiotrSz »

Offline vera

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Pomógł? 0
Odp: Błąd w raportach statystycznych
« Odpowiedź #20 dnia: Lutego 04, 2015, 11:08:09 am »
U mnie sposób nie zadziałał przy pacjentach z oświadczeniami, nie wiem dlaczego. U zwykłych poszło bez problemu.

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3285
  • Pomógł? 109
Odp: Błąd w raportach statystycznych
« Odpowiedź #21 dnia: Lutego 04, 2015, 11:44:20 am »
U mnie nie zadziałało przy 3 pacjentach lutowych z produktem 77 ale oni akurat mieli eWUŚ a nie oświadczenia.
Musiałem ich prze edytować ręcznie!
To było 3 na 350 wysłanych testowo.
Zaraz zobaczę ile wróci z błędem ceny po podniesieniu wersji i wysłaniu reszty (prawie 6000).

Pozdrawiam

Offline Henryk

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 138
  • Pomógł? 0
Odp: Błąd w raportach statystycznych
« Odpowiedź #22 dnia: Lutego 04, 2015, 11:58:34 am »
U mnie część świadczeń miała cenę 11.4000 a część 11.6700. Przed wysłaniem , plik xml sposobem znajdź i zamień w OpenOffisie   zmieniłem na 11.6700, raport poszedł i wrócił bez błędów

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3285
  • Pomógł? 109
Odp: Błąd w raportach statystycznych
« Odpowiedź #23 dnia: Lutego 04, 2015, 12:05:22 pm »
U mnie część świadczeń miała cenę 11.4000 a część 11.6700. Przed wysłaniem , plik xml sposobem znajdź i zamień w OpenOffisie   zmieniłem na 11.6700, raport poszedł i wrócił bez błędów

Ojjj tak bym się nie bawił! Tym razem to raczej będzie bezbolesne ale takie praktyki mogą spowodować rozjechanie danych pomiędzy PPSem a NFZ!
Bo jak rozumiem, w PPSie masz jedne dane, robisz eksport SWIAD ale nie wysyłasz tylko prze edytowujesz w nim dane i to wysyłasz do NFZ na co zwrotkę do NFZ masz z potwierdzeniem danych których nie masz w PPSie (tzn masz poprawne id zestawów i produktów na szczęście ale stawki przy produktach są w programie inne niż w NFZ). W tym przypadku w POZie jest to póki co "bezbolesne" ale w przypadku innych umów nie rozliczanych ryczałtem można sobie zrobić kuku..

Pozdrawiam

Offline K3l3mvor

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 107
  • Pomógł? 8
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Błąd w raportach statystycznych
« Odpowiedź #24 dnia: Lutego 04, 2015, 18:28:55 pm »
Podczas opcji wyślij ponownie, stawka nie zmienia się ? umowa jest wgrana nowa - działa tylko opcja F4 i okej wtedy stawka zmienia się na 11.67

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3285
  • Pomógł? 109
Odp: Błąd w raportach statystycznych
« Odpowiedź #25 dnia: Lutego 04, 2015, 18:51:01 pm »
Podczas opcji wyślij ponownie, stawka nie zmienia się ? umowa jest wgrana nowa - działa tylko opcja F4 i okej wtedy stawka zmienia się na 11.67

Rozliczenia->Świadczenia
odfiltruj to co chcesz zmienić
na dole, po prawej obok SF2 masz bodajże Operacje czy Odfiltrowane (nie pamiętam z głowy piszę..) i jak rozwiniesz to pierwsza opcja - przygotuj do ponownego przesłania
Opcja ta podnosi wersję zestawów świadczeń a przy okazji przelicza po planie aktualnie wgranej umowy.
Tak przeedytowane zestawy wysłać kolejnym raportem.
U mnie potwierdziło się na walidacji wszystkie ponad 6000 zestawów poprawionych w ten sposób. Weryfikację też powinny przejść prawidłowo.

UWAGA przy większej ilość świadczeń operacja "przygotowania" może trwać długo (przy 6k świadczeń było chyba z kilkanaście minut) a program nie będzie wtedy odpowiadał!

Pozdrawiam

Offline togo

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł? 0
Odp: Błąd w raportach statystycznych
« Odpowiedź #26 dnia: Lutego 05, 2015, 10:15:23 am »
Inny sposób masowego przeliczania świadczeń - moduł Zlecenia->Funkcje narzędziowe->Zamiana usług na podstawia ICD10. W "Aktualna usługa" i "Nowa usługa" dajemy to samo, w "ICD10" wybieramy wszystkie kody. Oczywiście każdą usługę trzeba "zamienić" oddzielnie.

Offline K3l3mvor

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 107
  • Pomógł? 8
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Błąd w raportach statystycznych
« Odpowiedź #27 dnia: Lutego 05, 2015, 18:20:13 pm »
To funkcjonalność jest w programie KS Gabinet czy Somed a nie w PPS

Offline wielkopolanin

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł? 1
Odp: Błąd w raportach statystycznych
« Odpowiedź #28 dnia: Lutego 06, 2015, 02:22:55 am »
Wystarczy w raporcie zwrotnym z tym błędem wybrać przycisk odfiltrowane i kliknąć przygotuj jeszcze raz do wysłania. Program powinien sam zmienić stawki, tak przynajmniej twierdzą informatycy z Kamsoftu z Poznania. Ja tak zrobiłam i wyrywkowo sprawdziłam, stawki zmieniły się.

Wielkie dzięki za podzielenie się wiedzą - metoda działa w 100% :)
 - wczoraj dokładnie w ten sposób (moduł rozliczenia - filtrujemy odrzucone świadczenia i odfiltrowane - przygotuj do ponownego wysłania) poprawiłem i wysłałem ponownie 8000 usług ( i wszystko wróciło już ok)
 a "pani INFORMATYK z kamsoftu" kazała ręcznie przeklikać każdego  ::) to się nazywa wsparcie techniczne  >:(
« Ostatnia zmiana: Lutego 06, 2015, 02:32:23 am wysłana przez wielkopolanin »

Offline K3l3mvor

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 107
  • Pomógł? 8
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Błąd w raportach statystycznych
« Odpowiedź #29 dnia: Lutego 06, 2015, 09:39:13 am »
Nie wiem czemu u mnie na 3 PPSach nie działa tj, przygotowuje ponownie i wysyła ale ze starymi stawkami pomimo wgrania nowej umowy gdzie stawki są dobre, PPSy w wersji 3.0 i 4.0

rozwiązanie:
4.1
Do funkcji importu dla umów w zakresie Podstawowej Opieki Zdrowotnej dodano pytanie o aktualizację produktów rozliczeniowych. Zmiana ceny w umowie (a co za tym idzie i refundacji) zostanie automatycznie naniesiona na dopisane usługi. Funkcjonalność odpowiada ręcznej poprawie każdego produktu.
Ścieżka: Kontrakty->Umowy->Import
« Ostatnia zmiana: Lutego 06, 2015, 18:15:57 pm wysłana przez K3l3mvor »

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 486
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9409 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3153 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]