collapse

Reklama


Autor Wątek: Położna - problem z korektą  (Przeczytany 7972 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Osti

  • Sponsorzy Forum
  • Zaawansowany
  • *****
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł? 0
  • Wlkp
Położna - problem z korektą
« dnia: Lipca 15, 2013, 23:55:58 pm »
Witam

Rozliczam tylko znajomą pielęgniarkę POZ. Zostałam poproszona o pomoc w korekcie za styczeń dla położnej o czym mam niestety baaaaaardzo niewielkie pojęcie, ale niestety nie mamy w okolicy nikogo kto by mógł pomóc. Trochę poczytałam na forum, ale mam jeszcze kilka wątpliwości i proszę o podpowiedzi. Wiem, że pytania są retoryczne, ale:

1. Po poprawieniu świadczeń ze stycznia i wygenerowaniu raportu i zaczytaniu zwrotki przy jednych świadczeniach mam "zielonego ptaszka" a przy kilku "czerwony x". Część tych "czerwonych iksów" na dole w wartości świadczeń mimo wszystko świeci się na zielono. Jaka jest w tym prawidłowość?

2. Mam też kilka błędów w postaci "Nieprawidłowo Przekazane Świadczenie z końcówką 0110 w stosunku do świadczenia z końcówką 0111". Styczeń teraz już jest wpisany na pewno dobrze. Czy SZOI weryfikuje te zapisy np. z zapisami z lutego ?

Dziękuję za podpowiedzi :)

EDIT:

3. Do tej kolekcji dołączył mi jeszcze błąd 3700041 Modyfikacja Zestawów  Świadczeń Zablokowana. Pokazał się on w momencie gdy poprawiłam błędy mówiące o złym kodzie ministerialnym. :(
« Ostatnia zmiana: Lipca 16, 2013, 01:03:31 am wysłana przez Osti »

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9408
  • Pomógł? 525
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Położna - problem z korektą
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 16, 2013, 07:38:05 am »
3. Do tej kolekcji dołączył mi jeszcze błąd 3700041 Modyfikacja Zestawów  Świadczeń Zablokowana. Pokazał się on w momencie gdy poprawiłam błędy mówiące o złym kodzie ministerialnym. :(

45 dni po zakończeniu okresu rozliczeniowego fundusz blokuje możliwość poprawiania/dodawania świadczeń. Na dzień dzisiejszy możesz poprawić świadczenia maksymalnie z czerwca 2013. Aby poprawić wcześniejsze świadczenia należy napisać wniosek o odblokowanie.

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: Położna - problem z korektą
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 16, 2013, 08:27:00 am »
A jak już będzie umowa odblokowana (odblokować należy i raporty statystyczne i żądania rozliczenia) to usługi z błędami należy poprawić i na pytanie czy skorygować odpowiedzieć TAK. Poprawiona usługa powinna mieć tam gdzie teraz masz "czerwony X" i "zielony ptaszek" ikonki z czerwonym R - tak jak nowe usługi przed wysłaniem raportu statystycznego. Potem robisz raport statystyczny. Potem żądanie rozliczenia i wybierasz tylko korekty. Zrobisz korektę/y i dajesz do NFZ a jak ją zatwierdzą to robisz rachunek na plus.

2. Mam też kilka błędów w postaci "Nieprawidłowo Przekazane Świadczenie z końcówką 0110 w stosunku do świadczenia z końcówką 0111". Styczeń teraz już jest wpisany na pewno dobrze. Czy SZOI weryfikuje te zapisy np. z zapisami z lutego ?

To są wizyty edukacyjne kobiet w ciąży, które wykazujesz w nieprawidłowej kolejności. Np. 1 czerwca wykazujesz edukację u kobiety w ciąży w okresie od 32 tygodnia, a 10 czerwca wykazano u tej kobiety ciążę od 21 do 31 tygodnia. Ciąża się nie cofa :) więc logiczne jest że system zwraca błędy.

EDIT: oczywiście, że system weryfikuje usługi i nie tylko w porównaniu z poprzednimi miesiącami ale również latami :). Jeśli w 2009 roku usuniesz ząb a w 2013 będziesz go wykazywać do leczenia to dostaniesz błąd.
« Ostatnia zmiana: Lipca 16, 2013, 08:38:19 am wysłana przez mpi »

Offline Osti

  • Sponsorzy Forum
  • Zaawansowany
  • *****
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł? 0
  • Wlkp
Odp: Położna - problem z korektą
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 16, 2013, 08:39:31 am »
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że poprawiam po kimś coś na czym się nie znam  :( bo jakby nie było pielęgniarka w świadczenia tylko wpisuje patronaże, a i tak niewiele z tego wynika.

Czyli te "czerwone iksy" wynikają z faktu, że ja tam coś poprawiałam a już nie powinnam bo po czasie, tak ?



Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: Położna - problem z korektą
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 16, 2013, 08:43:46 am »
Czerwone iksy to są błędy. Te pozycje mogły być kiedyś poprawne, ale np. była weryfikacja wsteczna i  ktoś wczytał raport zwrotny. Albo były błędne od początku.
Błąd może być zestawu (czerwony x przy nadrzędnej pozycji) albo świadczenia (widoczny po rozwinięciu).
Stając na błędzie można wcisnąć na dole przycisk "komunikaty" czy coś takiego.
Prawidłowa usługa powinna mieć na górze i na dole zielone znaczki. A jeśli ta usługa zostanie rozliczona (zapłacona) to na górze będzie miała zielonego ptaszka a po rozwinięciu znaczek z woreczkiem i $

Offline Osti

  • Sponsorzy Forum
  • Zaawansowany
  • *****
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł? 0
  • Wlkp
Odp: Położna - problem z korektą
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 16, 2013, 08:50:42 am »
Już widzę. Z tego co mówisz mam np. błąd zestawu i jest napisane: zestaw świadczeń został sprawozdany wersją komunikatu swiad starszą niż użyta podczas poprzedniego przekazania danych tego zestawu.

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: Położna - problem z korektą
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 16, 2013, 09:10:59 am »
Mogło coś takiego się zdarzyć bo PPS w zależności za jaki okres wybierzesz raport to taką wersję raportu robisz. Jak wybierzesz za kwiecień i wcześniej to 7.5 jak za maj i później to 7.6. I mogło się zdarzyć tak, że ktoś robił raport za maj do którego weszły usługi nie wysłane do tej pory a więc jakieś dopisane np. z marca (powstał raport w wersji 7.6). A potem ktoś chciał poprawić te usługi z marca i zrobił raport tylko za marzec a więc w wersji niższej czyli 7.5.
Dlatego w te błędy trzeba wejść i kliknąć popraw - tak żeby były z czerwoną literką R i zrobić raport satyatystyczny za okres najlepiej bieżący (lipiec) wtedy wejdą wszystkie usługi poprawione (nawet ze stycznia) i będą w wersji raportu 7.6

Offline Osti

  • Sponsorzy Forum
  • Zaawansowany
  • *****
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł? 0
  • Wlkp
Odp: Położna - problem z korektą
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 16, 2013, 09:20:37 am »
Czyli podsumowując, wszystkie "czerwone iksy" f4+enter tylko tyle zeby mi czerwone R wskoczyło i zrobić raport za lipiec. Tylko (komputer dostałam wczoraj) widzę, że  z czerwca to tu mało co jest wpisane. Czy jeśli ja zrobię teraz ten raport za lipiec to facet będzie mógł sobie czerwiec uzupełnić? Myślę, że tak, ale wolę się upewnić.

Ponadto to widzę, że w żądaniu rozliczenia z 8 lipca skutek jest taki, że do wystawienia jest korekta która zjada cały styczeń zadaniówkę, praktycznie zostaje się 400 zł. Muszę ją wystawić prawda? bo inaczej nie rozliczą czerwca?

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: Położna - problem z korektą
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 16, 2013, 09:41:16 am »
Jeżeli masz korektę to musisz ją wystawić. Jak już poszło żądanie rozliczenia to najpierw dokończ to a dopiero później poprawianie usług.

Zawsze jak poprawiasz jakąś usługę już zapłaconą to powstaje korekta na minus. Ale na plus (tą samą usługę poprawioną) można wystawić rachunek dopiero po zatwierdzeniu korekty. Dlatego wiedząc że jakieś poprawki są to najlepiej podczas żądania rozliczenia wybrać tylko korekty, a po ich zatwierdzeniu dopiero właściwe rachunki na plus.

Offline Osti

  • Sponsorzy Forum
  • Zaawansowany
  • *****
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł? 0
  • Wlkp
Odp: Położna - problem z korektą
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 16, 2013, 11:16:28 am »
ok wystawiam korektę, tą co już zastałam w laptopie, poprawiam usługi te co są źle i robię żądanie rozliczenia (za lipiec?) wybierając tylko korekty. Potem nic nie ruszam w tych świadczeniach tylko wystawiam jeszcze raz żądanie rozliczenia (tez za lipiec?) prosząc o rachunki i korekty, czy dobrze rozumiem ?

Offline Osti

  • Sponsorzy Forum
  • Zaawansowany
  • *****
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł? 0
  • Wlkp
Odp: Położna - problem z korektą
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 21, 2013, 22:03:06 pm »
Mam jeszcze pytanie techniczne, po wniosku o odblokowanie umowy, na jaki czas jest ona odblokowana ?

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: Położna - problem z korektą
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 21, 2013, 22:52:34 pm »
To zależy od osób, które odblokowują. U nas raz jest różnie. Ale raczej nie spodziewaj się terminów powyżej tygodnia.

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 575
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9408 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3153 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 28.

[Pokaż zapytania]