collapse

Reklama


Autor Wątek: Porada lekarska udzielana telefonicznie  (Przeczytany 15499 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline obserwator

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 65
  • Pomógł? 0
Porada lekarska udzielana telefonicznie
« dnia: Czerwca 26, 2013, 20:26:17 pm »
Na podstawie zapisów Zarządzenia nr 21/2013/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia
23 kwietnia 2013 roku w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów o udzielanie
świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju: Podstawowa Opieka Zdrowotna w zakresie nocnej
i świątecznej opieki zdrowotnej, świadczeniodawcy zobowiązani są do przekazywania w formie
elektronicznej Oddziałowi Funduszu za pomocą komunikatu XML typu ?SWIAD? porady lekarskiej
udzielonej telefonicznie kod świadczenia wg NFZ - 5.01.00.0000115.


Czy ktoś z was wpisuje te porady do swoich programów?
Świadczenie typu SWIAD wymaga sprawdzenia danych w systemie EWUŚ.
Pytam ponieważ czy podanie danych osobowych przez telefon w tym numeru PESEL nie łamie ustawy o ochronie danych osobowych?
Jak lekarz ma przez telefon zweryfikować podane przez pacjenta dane z dokumentem ? Jak sprawdzić czy rozmawiamy z tą osobą?
Co zrobić w przypadku negatywnej weryfikacji? Kto ma napisać oświadczenie?
Jak przez telefon rozpoznać jednostkę chorobową?
Jak przez telefon rozpoznać czy osoba nie dzwoni ze szpitala a więc czy nie będzie konfliktu świadczeń.

Mam dziwne wrażenie że ktoś na górze wcale nie pomyślał jak pisał rozporządzenie.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9409
  • Pomógł? 525
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Porada lekarska udzielana telefonicznie
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 26, 2013, 21:09:31 pm »
Myślę, że te pytania to raczej trzeba skierować do funduszu :)
Osobiście nie mam styczności z nocną opieką.
Czy rachunek wystawia się na podstawie ryczałtu?
Czy wykazanie porady wpływa w jakikolwiek sposób na wysokość ryczałtu?

Offline Przemyslaw

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1315
  • Pomógł? 33
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Porada lekarska udzielana telefonicznie
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 26, 2013, 22:19:49 pm »
Bardzo ciekawe pytania zadałeś, jak miałem styczność z nocną i świąteczną to nie wykazywało się tych świadczeń. Płacone było ryczałtem. Wtedy nie było ewuś.
Nie da się IMHO zweryfikować tożsamości pacjenta przez telefon.
Myślę, że musisz zadzwonić do NFZ. Lepiej nie do oddziału a do centrali.
Swoją drogą jak płacić mieliby to idealny pomysł do wyciągania kasy. Wystarczy poprosić znajomych, żeby dzwonili w nocy...  Dziwne ten rozporządzenie.
Pewnie Marcin jutro zadzwoni i się dowie  ;)

http://www.nil.org.pl/aktualnosci/stanowiska-prezydium-naczelnej-rady-lekarskiej-podjete-17-maja-2013-r.

"?2a) poradę lekarską udzielaną telefonicznie;?.
Uzasadnienie: porad udzielanych telefonicznie nie powinno się nazywać poradą lekarską, ponieważ sugeruje to, że pacjent był badany podmiotowo i przedmiotowo. Skoro jest to tylko porada przez telefon to nazywa powinna do tego faktu nawiązywać,"

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: Porada lekarska udzielana telefonicznie
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 27, 2013, 07:41:32 am »
Pewnie Marcin jutro zadzwoni i się dowie  ;)

ta, a później od Marcina nie chcą telefonów odbierać bo znowu ten maruda dzwoni... :) Całe szczęście że nie mam nocnej opieki, ale Przemek ma rację - dzwonić do Centrali.

"?2a) poradę lekarską udzielaną telefonicznie;?.
Uzasadnienie: porad udzielanych telefonicznie nie powinno się nazywać poradą lekarską, ponieważ sugeruje to, że pacjent był badany podmiotowo i przedmiotowo. Skoro jest to tylko porada przez telefon to nazywa powinna do tego faktu nawiązywać,"

Mogli jeszcze wspomnieć, że w zarządzeniu dotyczącym POZ jest jako porada lekarska sama ordynacja leków. W tym przypadku też nie ma badania przedmiotowego i podmiotowego.

Offline obserwator

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 65
  • Pomógł? 0
Odp: Porada lekarska udzielana telefonicznie
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 27, 2013, 07:44:35 am »
W dalszym ciągu jest ryczałt. Oddział NFZ powiedział że mam wpisywać tak jak jest w komunikacie i tyle nie docierały w ogóle do Pani żadne kwestie kontrowersyjne. Centrala kazała czekać na sprawdzenie tych pytań.

Najprościej by było jakby te porady były sprawozdawane zbiorczo i po problemie.

Offline J.S.

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 66
  • Pomógł? 3
Odp: Porada lekarska udzielana telefonicznie
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 27, 2013, 07:50:10 am »
U nas w nocnej wykazujemy normalnie jak każdą inna poradę. Nie rozumiem w czym problem?

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9409
  • Pomógł? 525
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Porada lekarska udzielana telefonicznie
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 27, 2013, 08:06:07 am »
Problem jest zawarty w pytaniach w pierwszym poście.

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: Porada lekarska udzielana telefonicznie
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 27, 2013, 08:10:51 am »
(...)Nie rozumiem w czym problem?

ugryzę się w język i zamilknę  :P


Centrala kazała czekać na sprawdzenie tych pytań.

Lepiej poczekać i uzyskać pewniejszą odpowiedź niż z oddziału. Ja tam jak bym był tym bardzo zainteresowany poszedłbym jeszcze dalej. Wystąpiłbym do GIODO z pytaniem i uzyskaną odpowiedź przedstawił w NFZ.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 27, 2013, 08:16:33 am wysłana przez mpi »

Offline J.S.

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 66
  • Pomógł? 3
Odp: Porada lekarska udzielana telefonicznie
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 27, 2013, 08:50:08 am »
Tak Marcinku ugryź się w język i zamilcz. :P
Robicie problem z niczego. Skoro i tak płacą ryczałtem wiec jeśli masz sprawdzenie w EWUŚ to wpisujesz. Sporadyczne przypadki gdy jest pacjent nieubezpieczony darujesz sobie. Najważniejsze, że masz jednorazową kartę porady i umieszczasz fakt w rejestrze porad telefonicznym, który jest w pierwszej kolejności sprawdzany przez pracowników NFZ podczas kontroli (tak było u nas).
« Ostatnia zmiana: Czerwca 27, 2013, 10:00:43 am wysłana przez mpi »

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: Porada lekarska udzielana telefonicznie
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 27, 2013, 10:23:56 am »
Drogi Jareczku. Myślę, że Cię przekonałem o słusznych wątpliwościach obserwatora.
Innym też napiszę - Ustawa o świadczeniach zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych wyraźnie mówi, że przed udzieleniem świadczenia należy zweryfikować tożsamość pacjenta oraz potwierdzić jego uprawnienia do świadczeń. Przez telefon nie zweryfikujemy jego tożsamości a jeśli dodatkowo w ewuś pojawi się na czerwono to nie mamy możliwości potwierdzenia jego uprawnień do świadczeń. Pomijam fakt podawania nieprawdziwych danych itd...
Rejestr rejestrem a zgodność postępowania z ustawą to druga sprawa.

Offline J.S.

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 66
  • Pomógł? 3
Odp: Porada lekarska udzielana telefonicznie
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 27, 2013, 10:27:13 am »
A jak postąpisz z osobą, która wyświetli Ci się na czerwono? Odmówisz udzielenia porady telefonicznej? W kontekście ostatniej nagonki medialnej na opiekę nocna to pewna wizyta smutnych pań z oddziału i kara nie mówiąc już o negatywnym szumie medialnym.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9409
  • Pomógł? 525
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Porada lekarska udzielana telefonicznie
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 27, 2013, 10:38:34 am »
A do tego jeszcze jak sie zdenerwujesz to zasadzisz kopala kontrolującym i pozamiatane :)

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: Porada lekarska udzielana telefonicznie
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 27, 2013, 10:40:23 am »
Nie wiem jak bym postąpił bo nie mam nocnej opieki. Tzn wiem :) Poczekałbym te kilka dni na odpowiedź z Centrali jaką zapewne przedstawi nam tutaj obserwator. A może jeszcze spróbowałbym się dowiedzieć w Ministerstwie Zdrowia bo rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych które wspomina o poradzie telefonicznej pochodzi w końcu od nich?

A do tego jeszcze jak sie zdenerwujesz to zasadzisz kopala kontrolującym i pozamiatane :)

A kolega Jarek to właśnie z tych nerwowych  :D

Offline J.S.

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 66
  • Pomógł? 3
Odp: Porada lekarska udzielana telefonicznie
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 27, 2013, 10:47:56 am »
Pacjent potrzebujący porady też by poczekał pare dni? ciekawe.
Tak ja z tych nerwowych. Muszę nieźle trzymać nerwy na wodzy podczas wizytacji i kontroli.

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3191
  • Pomógł? 102
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Porada lekarska udzielana telefonicznie
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 27, 2013, 10:51:46 am »
J.S. to jak Ty postępujesz a to jak powinno się postępować to dwie różne kwestie. Obserwator zwrócił uwagę na problem, który wszyscy prócz Ciebie zdają się dostrzegać i każdy z nas jest zainteresowany odpowiedzią jaką uzyska z NFZ na słusznie zadane pytania (nawet jeżeli akurat tym zakresem świadczeń się nie zajmujemy).
Nie rozumiem czemu zawsze musisz się czepiać?
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 603
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 1
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9409 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3153 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]