collapse

Reklama


Autor Wątek: Błąd 2040576  (Przeczytany 12659 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline zschpod

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł? 0
Błąd 2040576
« dnia: Kwietnia 11, 2012, 19:55:22 pm »
Od ostatnich aktualizacji (między 5.6 a 1.01) w KSPPS pojawił się problem z pozycjami usuniętymi:
"Błąd 2040576 - Błąd usuwanego świadczenia w systemie płatnika świadczeń" - to dla zestawu świadczeń i jego konsekwencje:
"Brak usuwanego świadczenia w systemie płatnika"
Problem polega na tym, że to musi być coś "zmienione od strony KSPPS, gdyż usuwane świadczenie w zestawie świadczeń zostało (jak to już się dawniej zdarzało) usunięte przez operatora przed wysłaniem do NFZ.
Nie ma tu mowy o grzebaniu w rozliczonych świadczeniach (a więc i korygowaniu świadczeń). Po prostu stacjonarnie ktoś się pomylił i przed eksportem do NFZ wpisał 2 razy to samo świadczenie, następnie je usunął i dopiero wysłał. Do ostatnicj aktualizacji KSPPS działało to prawidłowo, a teraz nie idzie tego wyprostować.
Czy ktoś z forumowiczów miał z tym do czynienia i ewentualnie sobie poradził ?
Wdzięczny będę za podpowiedź :)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 12, 2012, 13:16:40 pm wysłana przez zschpod »
pozdrawiam   Zbyszek

Offline Edward_B

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2968
  • Pomógł? 156
Odp: Błąd 2040576
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 11, 2012, 20:35:45 pm »
Trochę to dziwne. Może po wysłaniu, a przed zwrotnym  usunął i dlatego jest problem?
Edward z Kętrzyna

Offline zschpod

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł? 0
Odp: Błąd 2040576
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 11, 2012, 20:54:27 pm »
Dzieki za zainteresowanie, ale nie.
Wprowadził 2 razy do zestawu świadczeń to samo świadczenie (jedno kompletne, z procedurami, rozpoznaniami i produktem rozliczeniowym - drugie puste). Jak się zorientował to usunął to puste świadczenie.
Po stworzeniu raportu I fazy, w raporcie to puste widnieje ze znakiem "-" i tak poszło do NFZ.
Komunikat zwrotny jak w załączniku. I tak się dzieje odo najnowszych aktualizacji (wcześniej też tak się zdarzało, ale wszystko było OK)
Problem w tym, że od strony NFZ jest logicznie, bo rzeczywiście jest "Brak usuwanego świadczenie od strony płatnika" :)
KS-PPS nie powinien eksportować wogóle świadczeń usuwanych stacjonarnie jeszcze przed wysłaniem, lub w raporcie zamieścić świadczenie przed usunięciem i po ze znakiem "-" - wówczas było by OK
Najlepsze jest to, że teraz nie idzie wogóle tego wyprostować.
TO SIĘ STAŁO PO OSTATNICH AKTUALIZACJACH.
Licze na pomoc jakichś "guru" z Kamsoftu :)
pozdrawiam   Zbyszek

Offline maciek777

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2201
  • Pomógł? 81
  • Mazowiecki OW
Odp: Błąd 2040576
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 11, 2012, 22:39:29 pm »
Dzieki za zainteresowanie, ale nie.
Wprowadził 2 razy do zestawu świadczeń to samo świadczenie (jedno kompletne, z procedurami, rozpoznaniami i produktem rozliczeniowym - drugie puste). Jak się zorientował to usunął to puste świadczenie.
Po stworzeniu raportu I fazy, w raporcie to puste widnieje ze znakiem "-" i tak poszło do NFZ.
Komunikat zwrotny jak w załączniku. I tak się dzieje odo najnowszych aktualizacji (wcześniej też tak się zdarzało, ale wszystko było OK)
Problem w tym, że od strony NFZ jest logicznie, bo rzeczywiście jest "Brak usuwanego świadczenie od strony płatnika" :)
KS-PPS nie powinien eksportować wogóle świadczeń usuwanych stacjonarnie jeszcze przed wysłaniem, lub w raporcie zamieścić świadczenie przed usunięciem i po ze znakiem "-" - wówczas było by OK
Najlepsze jest to, że teraz nie idzie wogóle tego wyprostować.
TO SIĘ STAŁO PO OSTATNICH AKTUALIZACJACH.
Licze na pomoc jakichś "guru" z Kamsoftu :)

Ale tracisz na tym kasę?? bo z wypowiedzi wnioskuję że nie.. .to nie pękaj w czym masz problem ;)
Wróżbita maciek już nie wróży, bo zamknął się w sobie :p

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9409
  • Pomógł? 525
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Błąd 2040576
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 11, 2012, 22:51:11 pm »
Licze na pomoc jakichś "guru" z Kamsoftu :)

Ja bym nie liczył.

Offline Bartosz

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2375
  • Pomógł? 178
  • Kujawsko-Pomorski OW NFZ/Konsultant IT/KK
Odp: Błąd 2040576
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 11, 2012, 23:46:29 pm »
Usuń błędne świadczenia z PPS-a i wpisz je jeszcze raz.
Pozdrawiam
Bartosz

Offline zschpod

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł? 0
Odp: Błąd 2040576
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 12, 2012, 09:21:24 am »
Usuń błędne świadczenia z PPS-a i wpisz je jeszcze raz.
Na liście świadczeń nie są one widoczne nawet przy filtrach "Aktywne i usuniete". Pojawiaja sie dopiero w raporcie i tam sa widoczne.
Dzieki Bartosz, ale nie jestem poczatkujacym uzytkownikiem. Wszytkie tego typu mechanizmy juz zastosowalem - bez efektu. Edytowalem *.xml. porownywalem z wczesniejszymi wersjami dla takich operacji i wyglada na to, ze przy ostatnich aktualizacjach cos nie dziala prawidlowo w KS-PPS. Ogolnie w wersji swiad 6.30 jest inny zapis pozycji usuwajacej niz do tej pory
Celowo sam wykonalem ta operacje u innego swiadczeniodawcy - identyczny blad.
Niestety - trace na tym kase :(
pozdrawiam   Zbyszek

Offline gringo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 817
  • Pomógł? 22
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Błąd 2040576
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 12, 2012, 11:04:38 am »
Usuń błędne świadczenia z PPS-a i wpisz je jeszcze raz.
Na liście świadczeń nie są one widoczne nawet przy filtrach "Aktywne i usuniete". Pojawiaja sie dopiero w raporcie i tam sa widoczne.
Dzieki Bartosz, ale nie jestem poczatkujacym uzytkownikiem. Wszytkie tego typu mechanizmy juz zastosowalem - bez efektu. Edytowalem *.xml. porownywalem z wczesniejszymi wersjami dla takich operacji i wyglada na to, ze przy ostatnich aktualizacjach cos nie dziala prawidlowo w KS-PPS. Ogolnie w wersji swiad 6.30 jest inny zapis pozycji usuwajacej niz do tej pory
Celowo sam wykonalem ta operacje u innego swiadczeniodawcy - identyczny blad.
Niestety - trace na tym kase :(

Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem. Ale jeżeli jest to błąd operatora, czyli świadczenie nigdy nie było zaraportowane do NFZ, tylko usunięte, to komunikat jest jak najbardziej prawidłowy i świadczy tylko o tym, że taka pozycja nigdy nie była wysłana do NFZ i po stronie świadczeniodawcy została usunięta, więc nie wiem dlaczego ma z tego wynikać jakiś problem.
To zwykła informacja, potwierdzająca fakt usunięcia pozycji po stronie świadczeniodawcy, bo po stronie NFZ tego nie ma i o tym mówi komunikat.
Przepraszamy. Taras widokowy nieczynny. Najbliższy czynny taras widokowy dla odprowadzających we Wrocławiu!

Offline zschpod

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł? 0
Odp: Błąd 2040576
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 12, 2012, 11:42:55 am »
Chciałbym "gringo" Zebys mial racje - wowczas wogole nie pisal bym o tym problemie wyniklym po ostatnich aktualizacjach :)
Dotyczy to SPO, czyli zestawow swiadczen. "Prawidlowe" odrzucenie usunietego swiadczenia, ktorego nie ma po stronie NFZ skutkuje wywleniem bledu dla calego Zestawu swiadczen (pozycji) i dalej odrzuceniem wszystkich produktow przypisanych do tego zestawu - jest to widoczne w dolnej czesci podpietego screena.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 12, 2012, 13:16:04 pm wysłana przez zschpod »
pozdrawiam   Zbyszek

Offline Bartosz

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2375
  • Pomógł? 178
  • Kujawsko-Pomorski OW NFZ/Konsultant IT/KK
Odp: Błąd 2040576
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 12, 2012, 14:05:07 pm »
Ja miałem taki błąd w szpitalu. Więc usunąłem świadczenie i wpisałem raz jeszcze. Najlepsze jest to że w xmlu w elemencie świadczenie w atrybucie usun mam tak jak powinno być, czyli swiadczenie@usun="T". SZOI zinterpretowało to to tak jakby nie było by już usuwanego świadczenia w zestawie świadczeń i dało błąd do całego zestawu świadczeń, więc cały zestaw świadczeń nie zaimportował się na SZOI.

Twój przypadek jest bo to umowa SPO, więc jak podejrzewam dodajesz do zestawu świadczeń (co miesiąc) kolejne świadczenie. Rozumiem że dodałeś świadczenie, a następnie usunąłeś.
Teraz jedynym rozwiązaniem jest chyba edycja raportu statystycznego w xml-u (Notepadem). Usuń świadczenie z raportu, które powoduje błąd, zapisz zmiany i wyślij na SZOI.
To nie rozwiąże zapewne problemu, bo co miesiąc do raportu będzie wchodzić to felerne świadczenie. Było by trzeba nieuaktywnić to świadczenie poprzez edycję tabeli KNK lub sprawę załatwić skryptem.

Pozdrawiam
Bartosz

Offline zschpod

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł? 0
Odp: Błąd 2040576
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 13, 2012, 08:25:09 am »
Dzieki Bartosz - jest dokladnie tak jak piszesz.
Naturalnie z xml'em moglbym zrobic i mam to w planie, ale w ostatecznosci.
Z tym, ze (moze i ja sie na cos przydam :) ) planowalem dopisac do xml,a to samo puste swiadczenie z atrybutem usun="N" --> czyli wyslac jako aktywne --> a potem dopiero wyslac autentyczny raport (tak jak sie generuje z usun="T") i wowczas usuwal bym w NFZ juz istniejacy epizod :)
Ale to jest ostatecznosc. Zglosilem sprawe do Kamsoftu i udokumentowalem bez watpliwosci, ze jest to blad aplikacji. Czekam nie tylko na skrypt, ale na uwzglednienie tego w nastepnych upgreadach.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 13, 2012, 09:57:52 am wysłana przez zschpod »
pozdrawiam   Zbyszek

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3285
  • Pomógł? 109
Odp: Błąd 2040576
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 13, 2012, 11:18:51 am »
Zglosilem sprawe do Kamsoftu i udokumentowalem bez watpliwosci, ze jest to blad aplikacji. Czekam nie tylko na skrypt, ale na uwzglednienie tego w nastepnych upgreadach.

Możliwe, że coś skopali jak poprawiali błąd zgłoszony przeze mnie wcześniej.
Wersje z początku marca (5.2 albo 6.0 - nie pamiętam dokładnie) źle interpretowały zwrotki SWIAD w moim OW NFZ. Jaja zaczęły się po przejściu z SWIAD 5.2 na 6.3.
Sprawa wyszła przy poprawach tych nieszczęsnych kodów VII na skierowaniach. Dziewczyny poprawiały ręcznie kody na skierowaniach w potwierdzonych już w NFZ zestawach co powodowało przeedytowanie zestawu i wysyłkę w kolejnym SWIAD. Problem tylko w tym że PPS wysyłał wtedy tylko zestaw bez produktów (bo one przeedytowane nie były) na co NFZ odpowiadał SWIAD w ktorym potwierdzony był tylko ten zestaw (dopiero zwrotka SWIAD po weryfikacji GS miała wszystko co wisi po stronie NFZ) a to powodowało oznaczenie produktów w PPSie spod tego zestawu jako usunięte .. czadzik .. a jeszcze większy czadzik przy umowie REH i zestawach świadczeń na przełomie luty-marzec gdzie część lutowa była już rozliczona! Po wysłaniu przeedytowanego zestawu do NFZ, zwrotka do SWIAD ustawiała wszystkie produkty w tym zestawie jako usunięte (w NFZ oczywiście dalej były potwierdzone i rozliczone ;-).
O dziwo dotyczyło to u mnie tylko kilkunastu zestawów (1x POZ, 2x AOS i kilkanaście REH w tym oddział..)
Tydzień mi zajęło skojarzenie w czym jest problem bo już myślałem, że to ktoś u mnie pousuwał to (celowo czy przypadkiem) ale w ten sposób nie da się w PPSie tego usunąć samemu! (najpierw szukanie kopii bazy na której to jeszcze było dobrze a potem porównywanie z aktualną bazą co się zmieniło w których tabelach i co to spowodowało..)
Zgłosiłem problem do Kamsoftu, dostałem skrypt który to niby poprawił (ale i tak musiałem kilka przypadków ręcznie zrobić..) i w kolejnej wersji programu mieli to poprawić (2012.01.0.0 bodajże).
I tutaj może się zacząć pojawiać Twój problem.

EDIT: jeszcze się do tego odniosę
Cytuj
Na liście świadczeń nie są one widoczne nawet przy filtrach "Aktywne i usuniete". Pojawiaja sie dopiero w raporcie i tam sa widoczne.

filtry w PPSie działają jak działają ..
spróbuj zrobić tak
spisz sobie nr zestawu który Cię interesuje
na filtrach zaznacz tylko rok i Aktywne i usunięte
w szukaniu na dole wpisz nr zestawu
powinno się pojawić wszystko dla tego zestawu

pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 13, 2012, 11:34:58 am wysłana przez PiotrSz »

Offline zschpod

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł? 0
Odp: Błąd 2040576
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 13, 2012, 19:06:56 pm »
Możliwe, że coś skopali jak poprawiali błąd zgłoszony przeze mnie wcześniej.
PiotrSz - wiec to Twoja wina :)
filtry w PPSie działają jak działają ..
spróbuj zrobić tak
spisz sobie nr zestawu który Cię interesuje
na filtrach zaznacz tylko rok i Aktywne i usunięte
w szukaniu na dole wpisz nr zestawu
powinno się pojawić wszystko dla tego zestawu

pozdrawiam
Naturalnie, ze w ten sposob filtruje :)
Wierz mi - nic nie ma. Tylko generuje się do raportów.
pozdrawiam   Zbyszek

Offline neelix

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Pomógł? 39
Odp: Błąd 2040576
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 13, 2012, 22:58:07 pm »
W PPSie można szukać po ID zestawu a czy nie próbujesz po prostu wpisywać w to pole ID świadczenia?

Offline zschpod

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł? 0
Odp: Błąd 2040576
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 14, 2012, 14:02:22 pm »
W PPSie można szukać po ID zestawu a czy nie próbujesz po prostu wpisywać w to pole ID świadczenia?

Po ID zestawu :)

Dla zainteresowanych :)
Dostałem w końcu skrypty z Kamsoftu usuwające te kontakty z epizodu (swiadczenia z zestawowo swiadczen :) ).
Na pytanie, kiedy ten blad bedzie usuniety, otrzymalem wiadomosc, ze pracuja nad ta funkcjonalnoscia :)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 25, 2012, 10:19:53 am wysłana przez zschpod »
pozdrawiam   Zbyszek

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 570
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9409 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3153 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]