collapse

Reklama


Autor Wątek: baza danych - błąd  (Przeczytany 3129 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline alina

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Pomógł? 2
baza danych - błąd
« dnia: Października 30, 2011, 19:01:32 pm »
W czasie eksportu pliku wykonanych świadczeń odłączył mi się dysk zewnętrzny , na którym mam zainstalowanego PPS-a . Aktualnie po uruchomieniu praogramu po kilku sekundach pojawia się informacja o braku łączności z bazą oraz komunikat : Proces nie może uzyskać dostępu do pliku ponieważ jest on używany przez inny proces ERROR CODE 24 , starałam się przeprowadzić ręcznie aktualizację do nowej wersji , ale operacja także została przerwana
Czy moażna coś zadziałac czy jest to trwał uszkodzenie bazy?

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9409
  • Pomógł? 525
  • Zachodniopomorski OW
Odp: baza danych - błąd
« Odpowiedź #1 dnia: Października 30, 2011, 19:28:58 pm »
W panelu sterowania wyłącz i włącz ponownie Firebirda. Albo restart kompa.

Offline alina

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Pomógł? 2
Odp: baza danych - błąd
« Odpowiedź #2 dnia: Października 30, 2011, 20:00:00 pm »
niestety to nic nie pomgło :'(

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: baza danych - błąd
« Odpowiedź #3 dnia: Października 30, 2011, 20:33:50 pm »
Jakiś plik jest zablokowany. Nie wiem czy ma znaczenie plik nazwa_komputera.lck który znajduje się w katalogu firebirda (c:\program files\firebird\firebird_2_0).
Ale może plik KSPPS.FDB jest zablokowany? Możesz zmienić nazwę tego pliku? Jak jest zablokowany to nie będziesz mogła zmienić jego nazwy. Są programy w stylu Unlocker ale ja nigdy tego nie robiłem więc tak sobie tylko gdybam...

Na pewno przed zrobieniem czegokolwiek skopiuj plik KSPPS.FDB.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9409
  • Pomógł? 525
  • Zachodniopomorski OW
Odp: baza danych - błąd
« Odpowiedź #4 dnia: Października 30, 2011, 21:02:50 pm »
A może

C:\>gfix -user SYSDBA -pass masterkey C:\KS\KS-PPS\BAZA\KSPPS.FDB ?online normal

Offline bart

  • Sponsorzy Forum
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1500
  • Pomógł? 117
  • Dolnośląski OW
Odp: baza danych - błąd
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 02, 2011, 08:50:13 am »
A może

C:\>gfix -user SYSDBA -pass masterkey C:\KS\KS-PPS\BAZA\KSPPS.FDB ?online normal
Mała 'literówka'

C:\>gfix -user SYSDBA -pass masterkey C:\KS\KS-PPS\BAZA\KSPPS.FDB -online normal

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 547
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9409 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3153 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 28.

[Pokaż zapytania]