Aktualizacja 2011.01.0.08 z dnia 27.06.2011
MODUŁ 11 TERMINARZ 1. Pokazywanie informacji o dokumentach finansowych/kasowych - nawet pomimo nie włączenia opcji program
wyszukiwał informacje o dokumentach.
MODUŁ 12 ZLECENIA 1. Modyfikacja wyświetlania informacji o raportach zwrotnych na karcie przeglądania zlecenia na zakładce "6.
Informacje o raportach statystycznych". Do tej pory, dla danego raportu zwrotnego, był wyświetlany tylko
jeden komunikat błędu. Obecnie wyświetlane są wszystkie komunikaty oraz powody odrzucenia pozycji w
raporcie zwrotnym rozliczeniowym.
MODUŁ 14 DEKLARACJE 1. Poprawa wyświetlania informacji o ubezpieczycielu w oknie z lista deklaracji pacjenta.
2. Dodanie sprawdzania na liście deklaracji pacjenta,czy pacjent ma złożone deklaracje z różnymi typami
ubezpieczenia.
3. Dodanie przycisku na karcie deklaracji który otwiera komunikat z pełnym opisem innego powodu odrzucenia
deklaracji.
MODUŁ 21 GABINET 1. HZiCh - dodana możliwość scalania dokumentów do wydruku. Dzięki temu dokumenty generowane
każdorazowo po wizycie pacjenta można wydrukować jako jeden dokument. Scalanie dotyczy tylko informacji
zawartych w wygenerowanych HZiCh.
2. Karta ciąży: gdy wybrany lekarz był inny niż zalogowany operator, karta nie trafiała do historii zdrowia i
choroby tego lekarza.
3. Poprawa wyświetlania umów, w których znajduje się usługa. Na karcie usługi medycznej, na zakładce Umowy
pokazywane były umowy z NFZ w których jest usługa ref. powiązana z usługą medyczna ale w ukrytej pozycji
punktu umowy.
4. Nowa wizyta, stare formularze - program nie uwzględniał opcji wyświetlania sformatowanego tekstu
formularzy, zawsze były one wyświetlane tylko tekstowo.
5. Wydruk zaleceń i uwag - dodany nowy wydruk.
6. Poprawiony wydruk recept na kurację miesięczną, ponieważ w niektórych przypadkach recepty były
rozdzielane na kilka recept.
7. Poprawione kopiowanie recept, w niektórych przypadkach mogło być kopiowanych więcej niż pięć leków na
jednej recepcie.
8. Stara wizyta (wyniki badań) - dodana edycja skierowań. Do edycji skierowania zostaje otwarte okno
skierowania z modułu zlecenia, tak jak w nowej wizycie.
9. Zmienione sprawdzanie uprawnień dla formularzy na zakładkach ?Usługi? oraz ?Skierowania?. Uprawnienia są
sprawdzane na podstawie uprawnień zdefiniowanych w sekcji Formularze->Modyfikacja.
MODUŁ 35 RIS 1. Obsługa kodów kreskowych.
2. Opisywanie badań: wybór formularza na podstawie usługi wykonanej.
Po włączeniu opcji w module RIS: Korzystaj z formularzy na podstawie usługi wykonanej, przy wyborze
formularza do opisu badanie, pojawią się formularze podpięte do usługi wykonanej, a nie jak wcześniej do
jednej wspólnej usługi ustawionej jako opis badania diagnostycznego. Dodatkowo, aby zawęzić formularze
które faktycznie dotyczą opisu, pojawiła się możliwość wyboru rodzaju formularza na karcie formularza -
dzięki temu, np. dla badanie możemy stworzyć jeden formularz, który będzie skierowaniem (Skierowanie) oraz
drugi który będzie opisem badania diagnostycznego (Opis badania RIS).
MODUŁ 43 KSIĘGI 1. Zmiany w księgach (przyjęć, diagnostycznej, zabiegowej oraz przyjęć na poziomie poradni) oraz dodana
została nowa "Księga zabiegów leczniczych" zgodnie z ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia
21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
MODUŁ 51 KARTOTEKI
1. Dodano funkcję scalania zakładów pracy.
2. Możliwość wstawienia godziny aktualnej w "starym" edytorze wydruków.
3. Synonimy - dodana została nowa funkcja kopiowanie synonimów.
MODUŁ 53 ROZLICZENIA 1. Dodana możliwość wyświetlenia w rejestrze świadczeń pozycji z wybranego raportu zwrotnego.
2. Jeśli poradnia była powiązana z dwoma miejscami udzielania świadczeń obowiązującymi w różnych okresach
oraz w tej poradni były wykonane usługi w ramach tego samego świadczenia, to po synchronizacji rejestr
świadczeń zgłaszał błąd: "Niezgodne dane: świadczenie - kod miejsca udziel.świad."
3. Dodana możliwość importu raportu zwrotnego, który w polu "id-inst-odb" zawiera krótki identyfikator
instalacji.
4. Poprawa generowania komunikatu zbiorczego świadczeń POZ. Nie są brane do komunikatu ukryte pozycje z
punktu umowy.
MODUŁ 55 KASA 1. Dłuższe czasy opóźnień w obsłudze drukarek fiskalnych. Powinno to wyeliminować błędy w sytuacji
podłączania drukarek poprzez port RS.
2. W przypadku błędu podczas wydruku raportu dobowego użytkownik może zdecydować, czy zapisać raport
dobowy do bazy czy też nie. W sytuacji, gdy błąd spowodowany jest brakiem odczytu z drukarki, gdyż ta czeka
na potwierdzenie z klawiatury, lub też w momencie wydruku raportu dobowego zabrakło papieru możliwe jest
poprawne wydrukowanie raportu dobowego na drukarce ? zapewnia to konstrukcja urządzenia. Jeśli
wydrukowany raport jest zgodny z przewidywaniem systemu, to użytkownik może - po zamknięciu
komunikatu z błędem ? zdecydować o zapisie takiego raportu dobowego do bazy danych. Funkcjonalność nie
wpływa na stan drukarki, może jednak zminimalizować sytuacje, gdy raport mimo wszystko wydrukuje się, a
system dotychczas takie raporty nie przyjmował otrzymując kod błędu z drukarki.
3. Poprawka pozwalająca na pracę drukarki aptecznej Innova z wersją firmware 45.1
MODUŁ 61 ADMINISTRATOR 1. Zarządzanie uprawnieniami - program mógł niepoprawnie pokazywać przypisanie uprawnień dla pracownika -
jeśli uprawnienie domyślnie jest przyznane, program zamiast pokazać, że jest ono z roli pokazywał przyznanie
uprawnienia, co było sytuacją nieprawdziwą,
MODUŁ 64 SERWIS 1. Dodanie funkcji umożliwiającej redukcję rozmiaru bazy. Funkcja jest dostępna w module Serwis w menu
Serwis->Redukcja rozmiaru bazy.
Baza zawiera nadmiarowe dane, które wpływają na rozmiar bazy, a których brak nie powoduje utraty
informacji w bazie.
Nadmiarowe dane są pomocne w sytuacjach awaryjnych, ponieważ pomagają w szybki sposób zlokalizować i
naprawić błędy w bazie.
Usunięcie nadmiarowych danych umożliwia zmniejszenie rozmiaru bazy, ale spowoduje utrudnienia w
odtwarzaniu informacji zapisanych w bazie w przypadku wystąpienia awarii.
Funkcja usuwa nadmiarowe dane w sposób nieodwracalny, dlatego przed użyciem konieczne jest wykonanie
kopii bazy.
2. Lista zleceń - Klawisz skrótu (Alt+F7) dla funkcji zliczającej zlecenia
INNE 1. Poprawa zamykania okna logowania po 10 sekundach bezczynności od 4 poziomu bezpieczeństwa.
2. KSPLDemon: Możliwość ustawienia częstości sprawdzania rejestracji internetowej w sekundach.
3. Zaktualizowana instrukcja obsługi.
Pełna wersja komunikatu w wersji PDF