A czy elektroniczną wersje tych korekt trzeba wysłać? czy papierowa wystarczy?
Wszystko musi być zaksięgowane. Wysyłasz więc wersję papierową i elektroniczną. Ważna zasada: korektę wystawiasz z rzeczywistą datą jej utworzenia, numer nadajesz tak jak rachunkom, zgodnie z kolejnością i według dat. Może to wyglądać tak:
Korekta nr 22/2011 do rachunku nr 1/2011 (za okres Styczeń 2011)
Miesiąc wystawienia korekty: Marzec 2011
do umowy: ......
Miejsce i data wystawienia: ..... , 2011-03-24Z tego wynika, że poprzedni rachunek musiał mieć numer i datę wcześniejsze a kolejny rachunek numer i datę późniejsze.
To ważna zasada dla Twoich księgowych.
Na SZOI pokaże ci się właśnie ten okres, który powinien, więc nie trzeba nic wybierać.
Wystawianie korekt z szablonów jest naprawdę proste, nawet przy listach POZ za styczeń w PPS jest funkcja umożliwiająca stworzenie korekty na podstawie właściwego rachunku. To ułatwia sprawę.
Pozdrawiam.