collapse

Reklama


Autor Wątek: Błąd "data wpisu na listę oczekujących jest wcześniejsza niż data zlecenia"  (Przeczytany 2720 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline brazolq

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł? 0
Cześć,

Raport statystyczny zwraca błąd    "data wpisu na listę oczekujących jest wcześniejsza niż data zlecenia" na SZOI. Pojawia się on przy kilku pozycjach w tym miesiącu. Jak mam rozumieć ten błąd i w jaki sposób mogę go poprawić w KS-PPS?

Pozdrawiam.

Online karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3153
  • Pomógł? 230
Dotąd to była informacja a nie błąd. Za informacje NFZ płaci.
Chodzi o sytuację, że dzisiaj dzwonię do poradni i zapisuję się w kolejkę, a jutro idę do rodzinnego po skierowanie, a powinienem dzwonić dopiero wtedy gdy już mam skierowanie.

Offline brazolq

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł? 0
Dotąd to była informacja a nie błąd. Za informacje NFZ płaci.
Chodzi o sytuację, że dzisiaj dzwonię do poradni i zapisuję się w kolejkę, a jutro idę do rodzinnego po skierowanie, a powinienem dzwonić dopiero wtedy gdy już mam skierowanie.

Ok, rozumiem. Mogę coś w takim razie zrobić z tymi błędami, zapewnie zmienić datę w którymś miejscu?

Online karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3153
  • Pomógł? 230
Jak ruszysz daty zapisu w kolejkę to przy kontroli wyjdzie, że nie zapisujesz ludzi po kolei. Jeżeli to informacja a nie błąd, to zostawiłbym i udoskonaliłbym procedurę postępowania na przyszłość (że nie zapisujesz pacjenta jeśli nie masz skierowania).

Online karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3153
  • Pomógł? 230
Wygląda na to, że to jest błąd od nowego roku.
Najprościej - bez ruszania kolejki - jest najprawdopodobniej wysłać wizytę z informacją, że pacjent nie oczekiwał w kolejce. W ten sposób będzie niezgodność między skreśleniami z powodu realizacji w kolejce i wg raportu świadczeń, ale to już inny temat.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9409
  • Pomógł? 525
  • Zachodniopomorski OW
Tam gdzie wysyłam z PPS-a to usuwam informację o kolejce. Z MyDr edytuję raport i zmieniam datę wpisu do kolejki (jak na razie to wszędzie była różnica jednego dnia :D)
Ale mimo wszystko to na razie incydentalne przypadki.

Online karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3153
  • Pomógł? 230
Są 4 warianty:
1)  przekazana informacja, że pacjent nie był zapisany w kolejkę
2) w ogóle nie przekazujesz informacji czy pacjent oczekiwał w kolejce
3) przekazujesz, że pacjent był zapisany w kolejkę i data zapisu była wcześniejsza niż data skierowania
4) przekazujesz, że pacjent był zapisany w kolejkę i data zapisu była taka sama lub późniejsza niż data skierowania

Ja miałem na myśli pkt 1.

Jeśli ktoś zastosuje pkt 2 to zapewne z czasem pojawi się błąd "Nie podano informacji, czy realizacja świadczenia była poprzedzona oczekiwaniem", do którego NFZ robił przymiarki jakiś czas temu:
http://forumpps.pl/index.php?topic=14132.msg100246;topicseen#new

Wariant 1 grozi tym, że NFZ powie kiedyś, że jest niezgodność między skreśleniami z powodu realizacji w kolejce i wg raportu świadczeń.

Wariant 3 jest obecnie zwracany z błędem.

Wariant 4 jest pożądany przy czym:
1) poprawa daty w pliku XML stwarza ryzyko, że NFZ podczas kontroli porówna datę w pliku XML z datą na wydruku kolejki i nie będzie zgodności
2)  poprawa daty w pliku XML stwarza ryzyko, że NFZ przeliczy średni rzeczywisty czas oczekiwania (na podstawie porównania SWIAD <> LIOCZ) i nie będzie zgodności
3) poprawa daty w programie może spowodować zjawisko, że pacjenci jednak nie byli zapisywani po kolei do kolejki

Offline brazolq

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł? 0
Odkopuje temat,
1) Jeśli skierowanie nigdy nie zostało dostarczone do placówki to czy mogę w jakiś sposób mogę sprawdzić datę wystawienia skierowania?
2) W jaki sposób mogę w KS-PPS podmienić datę kolejki (lub całkowicie ją pominąć) przy PONOWNYM wysyłaniu świadczenia do SZOI? W tej chwili nie mogę nic zrobic z usuniętymi już pozycjami z kolejki "Nie można poprawiać usuniętych kolejek". W samym świadczeniu nie widzę takiej opcji.

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 555
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 1
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9409 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3153 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]