Zwróćcie uwagę na okres za który prowadzona jest kontrola. Uwaga, 15 kwietnia 2020 zmieniły się przepisy dotyczące dokumentacji zbiorczej.
W wcześniej było:
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. poz. 2069).
Rozdział 2
Dokumentacja podmiotu leczniczego
§ 39.
Podmiot leczniczy udzielający ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych sporządza i
prowadzi:
1) dokumentację indywidualną wewnętrzną w formie historii zdrowia i choroby;
2) dokumentację indywidualną zewnętrzną, o której mowa w § 2 ust. 4 pkt 1-4 i 6-8;
3) dokumentację zbiorczą w formie:
a) księgi przyjęć,
b) księgi pracowni diagnostycznej,
c) księgi zabiegów,
d) księgi porad ambulatoryjnych w zakresie nocnej i świątecznej pomocy zdrowotnej,
e) listy oczekujących na udzielenie świadczenia zdrowotnego finansowanego ze
środków publicznych.
§ 43.
Księga przyjęć, opatrzona numerem księgi, zawiera:
1) oznaczenie podmiotu, zgodnie z § 10 ust. 1 pkt 1;
2) numer kolejny wpisu;
3) datę i godzinę zgłoszenia się pacjenta;
4) imię i nazwisko, numer PESEL - jeżeli został nadany, w przypadku noworodka -
numer PESEL matki, a w razie braku numeru PESEL - rodzaj i numer dokumentu
od 15 kwietnia 2020 obowiązuje:
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1304).
§ 11. [Dokumentacja zbiorcza]
Dokumentacja zbiorcza, jeżeli przepisy rozporządzenia nie stanowią inaczej, zawiera oznaczenie podmiotu, zgodnie z § 10 pkt 1, numer kolejny wpisu, imię (imiona) i nazwisko oraz numer PESEL pacjenta - jeżeli został nadany, w przypadku noworodka - numer PESEL matki, a w przypadku braku numeru PESEL - rodzaj, serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, oznaczenie osoby udzielającej świadczeń zdrowotnych, zgodnie z § 10 pkt 3 lit. a-d, datę dokonania wpisu oraz, jeżeli to wynika z przeznaczenia dokumentacji, istotne informacje dotyczące udzielonych świadczeń zdrowotnych.
§ 36. [Dokumentacja sporządzana i prowadzona przez podmiot leczniczy udzielający ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych]
1. Podmiot leczniczy udzielający ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych sporządza i prowadzi:
1) dokumentację indywidualną wewnętrzną w formie historii zdrowia i choroby;
2) dokumentację indywidualną zewnętrzną, o której mowa w § 2 ust. 4 pkt 1-4 i 6-8;
3) dokumentację zbiorczą w formie wykazu:
a) przyjęć,
b) pracowni diagnostycznej,
c) zabiegów,
d) porad ambulatoryjnych w zakresie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.
2. W przypadku gdy dokumentacja, o której mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, jest prowadzona w postaci elektronicznej, prowadzenie dokumentacji, o której mowa w ust. 1 pkt 3, nie jest wymagane.