Witam, czy jest możliwość ustawienia w SOMEDzie wygasłej umowy z NFZ?
Z końcem roku wygasła umowa, a na nową trzeba niestety troszkę poczekać.
Dlatego pytam, bo na e-skierowaniach przestało pokazywać umowę, a na skierowaniach wewnętrznych (drukowanych - papierowych)
ta umowa widnieje. I z każdym nowym rokiem będzie ten sam problem, a na pewno jest rozwiązanie tego... wysłałem zapytanie do kamsoftu, ale czekam już
kilka dni i cisza, dlatego pytam ekspertów z forum
Z biuletynu do wersji 2021.00.0.01
2. W przypadku wysyłania eSkierowania lub eRecepty, gdy ustawiona jest opcja wykorzystania zeszłorocznej
umowy (moduł Zlecenia) system na eSkierowaniu lub eRecepcie wykorzysta umowę z zeszłego roku.
Rozwiązanie to ma zapobiec wystawianiu skierowań, których realizacja nie może być realizacją refundowaną.
Rozwiązanie to zadziała jedynie gdy wystawimy skierowanie lub receptę z opcją automatycznego wyboru
umowy, w innych sytuacjach bowiem wskażemy konkretną umowę. Uwaga, na karcie zlecenia lub recepty
mechanizm ten nie działa, więc nie będą widoczne stare umowy. Domyślnym wyborem jest <automatycznie>
więc pozostawienie tego wyboru, pozwoli w trakcie wysyłki dobrać umowę z zeszłego roku. Zaś brak
dostępnych do wyboru umów ma sugerować działanie w trybie awaryjnym. Druga uwaga, nie mamy z NFZ ani
z CeZ potwierdzenia, że tak należy to realizować. Na tę chwile wydaje się, że problem wystawiania eSkierowań
przy braku umów z NFZ jest po prostu nieprzepracowany, niemniej jednak, nie da się obecnie, o ile nie mamy
nowej umowy, wystawić eSkierowania, które podczas pobrania, jeśli nie odznaczymy iż nie ma być realizowane
jako refundowane, nie generowałoby błędu. Dlaczego nie zrobiliśmy tego rozwiązania wcześniej. Jest ono
dyskusyjne. Proszę pamiętać, że w przypadku świadczeń, tak naprawdę jest to rozwiązanie techniczne, do NFZ
i tak świadczenie wysłane zostanie dopiero po wgraniu nowej umowy i po przeliczeniu. W przypadku
eSkierowań wysyłana będzie umowa, która w okresie wystawienia eSkierowania już nie obowiązuje.