Aktualna wersja KS-PPS: 2024.03.1.1 z dnia 2024-10-31Monitoring temperatury w lodówkach medycznych Kontakt redakcja@forumpps.plJesteśmy na Facebooku, dołącz do nas! 16 Lecie Forumpps.pl
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
CSIOZ twierdzi, że pilotaż zakończył się we wrześniu.
Cytat: Profesor Wilczur w Grudnia 05, 2019, 07:35:32 amCSIOZ twierdzi, że pilotaż zakończył się we wrześniu.Cóż, nam tej informacji nie przekazali ;-)
Jak można przystąpić do pilotażu e-skierowania?Pilotaż e-skierowania zakończył się 30 września 2019 roku. Od tego momentu zaczęło się wdrożenie e-skierowania w całym kraju.
Poprzednio nie do końca był Pan zainteresowany moim zdaniem, ale jak widzę, oczekuje Pan na odpowiedź, a do dziś tu pusto, No więc pozwolę sobie głos zabrać, mam nadzieję, że nie uzna Pan to znów za niepotrzebne trącanie się przedstawiciela Kamsoftu w dyskusję na niezależnym forum.
Funkcja Pobierz eSkierowanie jest odblokowana wówczas, gdy włączymy w opcjach (moduł zlecenia, można też znaleźć to samo okienko w module Gabinet) używanie eSkierowań. Oczywiście, funkcja o którą Pan pyta, to pobranie skierowania wystawionego w innej jednostce. Wszystko to zostało opisane w biuletynie do wersji 2019.00.0.10/2019.00.0.11, biuletyny może Pan znaleźć pod przyciskiem INNE, gdyby Pan jeszcze tego nie odkrył. Oczywiście w kolejnych biuletynach są zawarte kolejne modyfikacje tej funkcjonalności. Biuletyny, które nas interesują, są w jednym pliku PDF więc łatwo będzie znaleźć wszystkie wystąpienia słowa eSkierowanie.
A odpowiadając poniekąd na pytanie, tak, są jednostki wystawiające eSkierowanie oraz jednostki eSkierowanie odbierające.
Tak, wytłumaczyłem to poprzednio. Cenimy rzeczowe, konstruktywne wypowiedzi ludzi z wiedzą. Po prostu nie mamy czasu na "lanie wody" i czasami pewnie wychodzi z nas - delikatnie mówiąc - niecierpliwość. Nie przepraszam.
No tak, opcje nie są mi obce i w pytaniu nie chodziło o przycisk.
W zasadzie to normalny system z automatu powinien informować o tym, że dla pacjenta jest wystawione e-skierowanie.
Cytat: Artem w Grudnia 06, 2019, 10:27:15 amTak, wytłumaczyłem to poprzednio. Cenimy rzeczowe, konstruktywne wypowiedzi ludzi z wiedzą. Po prostu nie mamy czasu na "lanie wody" i czasami pewnie wychodzi z nas - delikatnie mówiąc - niecierpliwość. Nie przepraszam.My, królowa?
Cytat: Artem w Grudnia 06, 2019, 10:27:15 amNo tak, opcje nie są mi obce i w pytaniu nie chodziło o przycisk. To o co Pan pytał pisząc, że przycisk jest nieaktywny? To, że eSkierowania - odbieranie oczywiście - działają było opisane w biuletynie, o którym Panu wspomniałem.
Cytat: Artem w Grudnia 06, 2019, 10:27:15 amW zasadzie to normalny system z automatu powinien informować o tym, że dla pacjenta jest wystawione e-skierowanie. Że co? Skąd "normalny" system miałby się dowiedzieć, że pacjentowi X wystawiono skierowanie w placówce A? Tak, wiem, z P1. Ale to system w danej placówce musi zapytać P1 o skierowanie posługując się PESELEM pacjenta i PINEM skierowania lub pełnym jego numerem, zresztą tak samo jak pyta się system apteczny o eReceptę. Do tego musi się przedstawić i określi kto o to pyta, czyli np. jak poradnia. Jak więc miałby to "normalny" system zrobić i mając np. PINu pacjenta? Gdyby to tak miało działać, to zapewne powstałyby systemy które od razu codziennie sprawdzają i np. pobierają skierowania pacjentów, którzy są w ich bazach. Aby czasem pacjent nie mógł pójść do konkurencji. Pobranie skierowania a jego sprawdzenie to praktycznie to samo patrząc z punktu widzenie przekazywanych danych do P1. Więc NIE, żaden "normalny" system nie może poinformować o tym, że pacjent ma eSkierowanie, jeśli najpierw nie poinformuje sam pacjent o tym operatora przekazując mu PIN. Proszę pamiętać, pobrane przez jeden podmiot skierowanie (recepta) nie są już dostępne innym podmiotom stąd ta zabawa z PINEM.
Nie zrozumiał Pan. Jeżeli pacjent ma wystawione e-Skierowanie i chce się zarejestrować u mnie, to system powinien automatycznie (oczywiście podczas rejestracji do mojej poradni) wyświetlić informację że dla pacjenta jest/są e-skierowania.Pisząc "normalny" system nie myślałem tylko o Somedzie ale również o P1. Być może po 01.01.2021 uda się to zautomatyzować.
No to raz jeszcze. Bo to nie ja nie zrozumiałem, tylko Pan nie do końca wczytał się w moją odpowiedź. Pewnie dlatego, że za dużo było wody. Spróbujmy tak:1. Aby pobrać eSkierowanie lub eReceptę potrzeba dwóch wartości: PESEL pacjenta oraz PIN (ewentualnie pełen numer skierowania/recepty, jeśli pacjent nie ma PESELA)2. O ile wartość pierwsza - PESEL - jest dostępna w systemie, w którym pracujemy, o tyle wartość druga jest znana jedynie pacjentowi i jest unikalna dla każdego eDokumentu3. Takie rozwiązanie wymyślono po to, by nikt nie pobrał skierowania/recepty bez zgody pacjenta, a zgodą jest właśnie przekazanie "tajnej" informacji4. Z uwagi na 1 i 2 i 3 nie ma możliwość aby to działało automatycznie.Jaśniej już nie potrafię.