collapse

Reklama


Autor Wątek: Nie działa ZUS  (Przeczytany 13172 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline maciejj

  • Sponsorzy Forum
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 600
  • Pomógł? 65
  • Wielkopolski OW NFZ
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 20, 2020, 11:18:04 am »
Cześć,

działają Wam zwolnienia przez PUE ZUS? Od rana mam mnóstwo telefonów, że zmienili szatę graficzną oraz nie da się podpisać na końcu zwolnienia. Niestety nie mam możliwości zalogowania się nigdzie i sprawdzenia.

Offline wojciech.re

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Pomógł? 54
  • Warmińsko-Mazurski OW NFZ
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 20, 2020, 11:34:41 am »
rano miałem telefon że nie działa. Krzyczało coś o braku możliwości podpisu niebezpiecznym kanałem czy coś w ten deseń. Tak czy owak lokalny ZUS potwierdził ze to problem leży po ich stronie.

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3191
  • Pomógł? 102
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 20, 2020, 12:23:07 pm »
U mnie to samo. W załączniku macie screen błędu.
Później już nawet lekarze w KS-SOMED nie mogli wysłać eZLA.

Z jednej strony rozumiem, że zmiany w oprogramowaniu i to poważne powinno się wdrożyć na początku tygodnia (a właściwie to w niedzielę), ale z drugiej strony, biorąc pod uwagę, że to właśnie w poniedziałek najwięcej zwolnień jest wystawianych to nie najlepszy pmysł.
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline MK

  • Kamsoft
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 559
  • Pomógł? 49
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 20, 2020, 14:09:54 pm »
U mnie to samo. W załączniku macie screen błędu.
Później już nawet lekarze w KS-SOMED nie mogli wysłać eZLA.


Nie powiem, że jest to na 100% pewna informacja, ale podobno ZUS nie akceptuje PESELI kończących się na 0. Jeśli więc ktoś ma problem z wysłaniem zwolnienia proszę sprawdzić PESEL i zweryfikować te podejrzenia.
Jak sobie można poradzić? Poprzednio, gdy ZUS miał problem z kodami ICD10, wprowadziliśmy opcję ustaw jako offline  czy jakoś tak się to nazywa. Problemem bowiem jest to, że tak poprzednio jak i teraz, zwracane są błędy merytoryczne, nie komunikacyjne. W przypadku błędów komunikacyjnych zwolnienie przestawiało się w tryb offline i możliwy był wydruk. W przypadku błędów merytorycznych, należało je poprawić. Tyle tylko, że tu nie ma jak. Dlatego można skorzystać z tej furtki, ustawić tryb offline, wydrukować i zelektronizować, gdy ZUS problem ogarnie.
Wychodzi na to, że ja nie mogę dziś chorować, tez mam 0 na końcu ;-)

Offline Qba

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 679
  • Pomógł? 3
  • Wielkopolski OW
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 20, 2020, 14:25:15 pm »
u mnie ten komunikat jest już od soboty rano

Offline andy83

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 290
  • Pomógł? 19
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 21, 2020, 07:47:09 am »
Potwierdzam teorie MK, 2 pacjentów -> nie można wysłać eZLA -> Pacjent ma 0 na końcu (dotyczy oprogramowania)
Przez PUE da się wystawić https://www.zus.pl/o-zus/komunikaty/-/publisher/komunikat/1/informacja-dla-lekarzy-sposob-postepowania-w-przypadku-problemow-z-podpisywaniem-e-zla-certyfikatem-zus/3103777
« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2020, 08:00:58 am wysłana przez andy83 »

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3191
  • Pomógł? 102
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #21 dnia: Stycznia 21, 2020, 09:13:29 am »
Ja też potwierdzam teorię MK. W załączniku screen z błędem w KS-SOMED. Pesel pacjenta kończy się na "0" a wcześniej już kilka eZLA w KS-SOMED miał wystawianych.
Wyczyszczenie przeglądarek zgodnie z instrukcją ZUSu faktycznie umożliwiło wystawianie zwolnień przez przeglądarkę. Na wypadek gdyby kiedyś problem powrócił a strona zus.pl była niedostępna poniżej cytuję instrukcję:

Cytuj
W przypadku problemów z podpisywaniem e-ZLA certyfikatem ZUS w pierwszej kolejności należy wybrać na klawiaturze skrót CTRL+R. Następnie należy zrestartować przeglądarkę i zalogować się do portalu.

Jeśli problem nadal będzie występował, należy wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki:

w przeglądarce IE należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete i w oknie, które się wyświetli, wybrać przycisk ?Usuń?
lub wybrać z górnego menu kolejno Narzędzia - Opcje internetowe ? zakładka Ogólne ? w sekcji Historia przeglądania - przycisk Usuń. W oknie, które się wyświetli, należy wybrać przycisk ?Usuń?.

w przeglądarce Mozilla Firefox należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete. Z pola "Okres do wyczyszczenia" wybrać opcję "wszystko" i kliknąć przycisk "Wyczyść teraz".
w przeglądarce Google Chrome należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete. Z pola "Zakres czasu" wybrać opcję "Od początku", po czym kliknąć przycisk "Wyczyść dane".
Kolejnym krokiem jest wyczyszczenie zawartości folderu TEMP użytkownika i cache przeglądarki. W komputerze należy wybrać menu START i opcję WYSZUKAJ lub ikonę LUPY na dolnym pasku systemowym. Aby wyszukać należy wpisać %TEMP%. Otworzy się okno z zawartością folderu o nazwie TEMP, w którym należy zaznaczyć wszystkie pliki (poprzez kombinację klawiszy CTRL+A). Następnie należy wybierać przycisk DELETE (pliki przeniosą się do kosza).
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline wawelski

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł? 0
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 21, 2020, 09:35:49 am »
Ciekawa teoria z tym zerem na końcu PESELa. U mnie też jedno zwolnienie nie chciało wczoraj wysłać. Oczywiście na końcu pesela 0. mMedica zwracała taki błąd jak w załączniku. Ciekawe czy dziś, jutro... kiedyś uda sę je zelektronizować.

Offline andy83

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 290
  • Pomógł? 19
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 21, 2020, 10:45:13 am »
Gdzie zgłaszać problemu ZUS ?

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3191
  • Pomógł? 102
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 21, 2020, 10:52:13 am »
cot@zus.pl (Centrum Telefonicznej Obsługi ZUS) a oni ewentualnie przekażą problem do Centrum Wsparcia Informatyki.
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline Kantor

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 70
  • Pomógł? -1
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 21, 2020, 12:10:28 pm »
NIE DZIAŁA - ZUS :
Dzień dobry,

Aktualnie występuje ograniczenie w wystawianiu zwolnień lekarskich
podpisywanych za pomocą certyfikatu z ZUS. Serdecznie przepraszamy za
utrudnienia. Do czasu rozwiązania problemu zachęcam do podpisywania zwolnień
lekarskich inną metodą (profilem zaufanym ePuap lub certyfikatem
kwalifikowanym), lub do korzystania z wydrukowanych wcześniej formularzy
alternatywnych.


Dziękuję za kontakt z nami,
w razie pytań zapraszam ponownie,

Anita Zawlik
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Centrum Obsługi Telefonicznej
tel. 22 560-16-00

A DODZWONIĆ SIĘ TO MOŻNA SZYBCIEJ NIE POWIEM GDZIE

Offline ndakota

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł? 7
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 21, 2020, 13:01:36 pm »
Podpowiedź Michała z wyczyszczeniem TEMPa i cache przeglądarki Chrome nie przyniosła skutku. W moim przypadku PESEL lekarza podpisującego zwolnienie kończy się na "0"  ;D
Pomogłem? Wiesz co robić! :)

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3191
  • Pomógł? 102
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 21, 2020, 13:10:56 pm »
Podpowiedź Michała z wyczyszczeniem TEMPa i cache przeglądarki Chrome nie przyniosła skutku. W moim przypadku PESEL lekarza podpisującego zwolnienie kończy się na "0"  ;D

haha, też mam lekarza z PESELem kończącym się na "0". Wczoraj oczywiście też nie mógł podpisać zwolnienia przez stronę zus.pl, ale w KS-SOMED już tak. Niestety nie testował wystawiania eZLA przez zus.pl po wyczyszczeniu przeglądarki. Jutro jak będzie okazja, ma to sprawdzić.
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline kajtek

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł? 3
  • Lubelski OW
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 21, 2020, 18:37:02 pm »
Czy ktoś wie czy ZUS już rozwiązał problem z PESEL pacjenta kończącym się 0, przy wysyłaniu eZLA z KS-SOMED. Mamy parę takich zwolnień do elektronizacji z SOMED i nie wiemy czy można je już wysłać.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2020, 18:41:57 pm wysłana przez kajtek »

Offline mmariom

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 113
  • Pomógł? 2
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 21, 2020, 20:28:19 pm »
Odnośnie komunikatu na PUE o którym pisał Michał.
Miałem takie dwa przypadki u różnych lekarzy.
W obydwu przypadkach wystarczyło przez chwilę poruszać się po portalu.
Poczytałem jakieś komunikaty odnośnie elektronicznego przekazu, zajrzałem tu i tam i ponowiłem próbę wysłania.
Zadziałało dwa razy.
Wytłumaczyć tego się nie podejmuję  :)

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 565
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9407 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3150 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]