Dziś KOLCE działało lepiej niż ostatnio od czwartku licząc, ale i tak było średnio.
Ogólnie męczyłem dziś Somed, żeby spiąć poradnię z KOLCami i wygląda to następująco (piszę o Somedzie, bo powinno wyglądać podobnie w innych aplikacjach, chociaż niekoniecznie).
Została w Somedzie udostępniona funkcja, dzięki której można wyrzucić stan pacjentów z aplikacji do KOLCów, ale ogólnie wygląda to tak, że każdy edit bloczka w terminarzu i nawet brak zmiany danych tylko kliknięcie ok wyzwala wysyłkę (tak działa ta funkcja wysyłki, tylko że zbiorczo) pod warunkiem, że pacjent jest kolejkowy/skategoryzowany w harmonogramie. W dużej mierze zbiorcza funkcja do loga wrzuca info, że nie udało się wysłać pacjenta do kolców bo coś tam - np. brak rozpoznania. Czasem w logu jest info, że nie powiodło się wysłanie pacjenta, ale brak jest info czemu. Takich pacjentów trzeba edytować ręcznie i wtedy Somed prosi o powód zmiany nawet jak się nie zmieniło nic i w kolcach wpis się pojawia.
Jakie są problemy:
- pacjent wpisany bez kategorii w harmonogramie nie pójdzie do kolce (nie jest to problem na etapie rejestracji, ale trzeba brać to pod uwagę, ponieważ przy wykonaniu taka rezerwacja jest wysyłana jako skreślenie i kolce wyrzuca błąd, że nie ma u siebie czego skreślać /innymi słowy oczywiście/)
- kolce pozwalają wpisać pacjenta raz na dany dzień w danej kategorii co moim zdaniem wykłada podejście somedowe czy też PPSowe, że każda usługa ma być skategoryzowana (pomijamy terminarz w Somedzie i działamy tylko w zleceniach, ale za każdym razem przy zatwierdzaniu dodanego produktu mamy info, że nie podłączyliśmy kategorii); jako przykładowa poradnia z takimi tematami może podana zostać fizjoterapia czy stomatologia
Ogólnie jeśli Somed ma funkcję wysłania wyfiltrowanych wpisów harmonogramu (jest to zestawienie oczekujących z dodaną funkcją wysyłki), Medis też ma, to i pps powinien ją mieć albo dostać szybko.