Weź głęboki oddech i ochłoń :-)
Pracuję w PPSie jedenasty rok i też zbliżam się do końca ale z innych powodów niż Ty.
Dziś podjąłem decyzję że zrobię wszystko aby wyjść z KSPPSa.
Dlaczego?
1 Niby ma służyć jako wsparcie a zaczyna generować wiecej problemów niż ich rozwiązuje. Przeglądanie danych przekazanych do NFZ jest zorganizowane tak że faktycznych problemów nie sposób znaleźć. Na wszystkie uwagi Kamsoft odpowiada że mają cię gdzieś.
Nie wyobrażam sobie lepszego systemu do rozliczania NFZ! Naprawdę! Jakbyś widział jakie rzeczy udało mi się odkręcić głównie dzięki temu, że w PPSie jestem w stanie dotrzeć praktycznie do wszystkiego.. dla porównania w mMedica nie byłbym w stanie. Fakt, że niektóre problemy powstały z winy PPSa ale inne systemy też potrafią narobić bigosu a w jego odkręceniu nie pomagają a wręcz przeszkadzają!
Natomiast co do podejścia serwisu.. tak było, jest i pewnie dalej będzie.. Właśnie po raz kolejny zgłosiłem im coś co jest błędem programu a oni twierdzą, że problem bazy i żądają wykupienia usługi serwisowej do naprawienia tego.. 11 lat współpracy i coroczne odnawianie licencji po 100% ceny.. (obecnie to ponad 9k rocznie!)
Na szczęście jest to forum i dzięki chłopakom uda mi się to prawdopodobnie samemu skorygować bez naprawy bazy!
2 EDM - po zakupie powinno być przezroczyste dla pracowników. Ale mądrale z Kamsoft wiedzą lepiej. Wywalili nową funkcję tak jakby pracownicy nie mieli co robić tylko uczyć się ich nowych pomysłów
No niestety pomimo ciągłych prób zmiany interfejsu i rozwoju modułu EDM, nie jest on "lekarz friendly" i praktycznie żaden lekarz któremu go pokazałem nie wyraził entuzjazmu na wieść, że miałby w tym pracować.. Ale kilku pracuje bo musi.
3 Wprowadzanie danych to koszmar np. dokumenty o specjalnych uprawnieniach - to umiem tylko ja, żaden z pracowników nie wie kiedy enter kiedy myszka.
To już jest kwestia nauczenia personelu w rejestracji, to akurat bardzo trudne nie jest! Lekarz powinien dostać na wizytę pacjenta zarejestrowanego ze wszystkimi uprawnieniami, ewusiami, dokumentami, skierowaniem itp. Też z tym walczę ale jak jest sensowna rejestratorka to łapie w mig.
4 Jak przekazać do rejestracji listę wizyt z problemami w rozliczeniach, brakiem uprawnień itd. Otóż nie można dokonać eksportu.
Nie można dokonać eksportu czego?
Akurat w PPSie prawie wszystko da się wyeksportować czy to do notatnika czy excela albo skorzystać z gotowych zestawień (chociaż tutaj trudniej trafić odpowiadające)
KSPPS był dobry kilka lat temu teraz to wrak.
Tu też się nie zgodzę!
Do samych rozliczeń z NFZ to dalej jest bardzo dobry, szybki i godny zaufania system!
Natomiast... przez lata na prośby klientów i zmiany przepisów został rozbudowany o wiele rzeczy do których nie był projektowany i to głównie z nimi są problemy..
To dalej jest system na gabinet czy małą przychodnię który kosztuje kilkaset zł za stanowisko.
Poproś o wycenę dużych systemów przychodnianych to zrzednie Ci mina.. to będą dziesiątki a często setki tyś zł za licencje i wdrożenie (miałem wyceny kilku głównych producentów)
Długo zmagałem się z taką decyzją, wymaga ona sporo zmian ale mam dość ich arogancji i olewania klienta
I tu się nie dziwię bo takie podejście nie sprzyja utrzymaniu klienta i jego migracji na większe rozwiązanie.. tłumaczę im to od lat ale jak widać nie dociera..
Nie łudź się, że znajdziesz nowy system w którym wszystko będzie działało dobrze i będzie zarówno dobry do rozliczeń jak i czytelny dla lekarzy! A żeby do tego jeszcze dołożyć sensowną obsługę serwisową to już byłby cud..
My prawdopodobnie stety/niestety zmigrujemy na inne rozwiązanie tego samego producenta które też nie będzie idealne i pewnie dalej będę się użerał z serwisem, tyle tylko że jeszcze mniej będzie zależało ode mnie i trzeba będzie czekać na łaskę rozwiązania problemu :-/
Pozdrawiam