collapse

Reklama


Autor Wątek: problem z licencją ks-pps  (Przeczytany 5587 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline cetrzy

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 166
  • Pomógł? 4
  • Świętokrzyski OW
problem z licencją ks-pps
« dnia: Marca 02, 2017, 20:22:49 pm »
Od wczoraj am problem z uruchomieniem PPSa. Wszystko zaczęło się od problemów z zaimportowaniem nowej licencji (stara się skończyła i dostałam nowy plik). Po zapisaniu piku w katalogu z pps'em chciałam go jak zawsze zaimportować (moduł serwis) i tu pojawił mi się błąd ze coś jest nie tak z certyfikatem licencji (niestety nie pamiętam teraz już dokładnie tego komunikatu).  Próbowałam kilkukrotnie i sytuacja się powtarzała, w związku z czym przywróciłam stary plik z licencją. Niestety od tego momentu program nie chce się uruchomić i pojawiają się komunikaty z błędami (zrzuty  z błędami  w załączniku) Pisałam dziś  do Kamsoftu i dostałam odpowiedź:

Proszę pobrać z naszego ftpa :  ftp://ftp.kamsoft.pl/pub/KS-PPS/ArchiwumZIP/KS-PPSinstalacja.ZIP  . Rozpakować i uruchomić przez czerwoneksinstal.exe.
Podczas instalacji wskazać prawidłowy plik licencji oraz prawidłowe ścieżki zainstalowanego już programu.

Zrobiłam jak napisali i niestety po wybraniu pliku z licencją pojawia się komunikat:
Błąd odczytu licencji. Problem z załadowaniem pliku xml.

Nie wiem już czy  ja coś robię nie tak, czy z licencją coś nie tak?

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3285
  • Pomógł? 109
Odp: problem z licencją ks-pps
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 02, 2017, 20:29:32 pm »
Jeżeli używasz jakiejś starszej wersji PPSa to poczytaj ten wątek
http://forumpps.pl/index.php?topic=9780.0
Na nowszych też może to być ale niekoniecznie

Kamsoft odpowiedział Ci, żebyś ściągnął najnowszą pełną instalkę PPSa z ich ftpa i nadpisał nią obecną uszkodzoną instalację - to powinno pomóc.
Pamiętaj zrobić kopię bazy danych w bezpieczne miejsce zanim cokolwiek zaczniesz robić!

Pozdrawiam

Offline cetrzy

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 166
  • Pomógł? 4
  • Świętokrzyski OW
Odp: problem z licencją ks-pps
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 02, 2017, 21:48:00 pm »
 od kamsoftu:
Rozpakować i uruchomić przez czerwoneksinstal.exe.
Podczas instalacji wskazać prawidłowy plik licencji oraz prawidłowe ścieżki zainstalowanego już programu.

Zrobiłam jak napisali i niestety po wybraniu pliku z licencją pojawia się komunikat:
Błąd odczytu licencji. Problem z załadowaniem pliku xml.
« Ostatnia zmiana: Marca 02, 2017, 22:13:32 pm wysłana przez cetrzy »

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3079
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: problem z licencją ks-pps
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 03, 2017, 09:16:55 am »
A spróbuj tak - zakładamy, że baza na Firebirdzie (zupełnie, można powiedzieć, odcinamy się od starego katalogu, w którym jest PPS):
- zamknij wszystko związane z PPSem (chodzi o to, żeby odłączyć wszystko od bazy, można też zatrzymać bazę w guardianie)
- zmień nazwę katalogowi, w którym jest teraz PPS (domyślnie c:\KS) - zmieniając nazwę mamy równocześnie kopię bezpieczeństwa
- jak baza była zatrzymana, to ją uruchom
- rozpakuj instalkę z linka z Kamsoftu i skopiuj do lokalizacji, gdzie jest ksinstall.exe nową licencję
- zainstaluj PPSa (na zasadzie dalej, dalej, dalej...) - jak się zainstaluje, to sprawdź czy wejdziesz do jakiegokolwiek modułu, nie powinno być z tym problemu
- zamknij PPSa i wszystko co z nim związane i zatrzymaj bazę
- zmień nazwę lub usuń plik z nowo zainstalowaną bazą, tak czy inaczej jest ona pusta (domyślnie c:\KS\KS-PPS\KSPPS.fdb) - UWAGA, żeby nie usunąć bazy z naszej kopii w katalogu o zmienionej nazwie
- skopiuj plik bazy z kopii programu (lokalizacja w katalogu o zmienionej nazwie) do katalogu skąd przez chwilą skasowaliśmy pusta bazę
- uruchom bazę w guardianie
- wejdź do katalogu serw w katalogu PPSa (domyślnie C:\KS\KS-PPS\serw) i uruchom ksinstall.exe - przejdź całą aktualizację bazy jeszcze raz
- sprawdź czy działa - powinno być ok.
Jak się nie uda, to kontakt na priv - coś więcej spróbuję pomóc.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline Slawek

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 172
  • Pomógł? 1
  • ŚOW NFZ
Odp: problem z licencją ks-pps
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 01, 2020, 21:50:40 pm »
Witam - podepnę się do tematu...

Nowy komp, więc nowa instalacja KS-PPS.
Po uruhomieniu instalatora komunikat jak na załączonym zrzucie ekranu:
Błąd odczyt licencji: 0;899-015-060; Błędne dane CRC licencji.
Nadmieniam, że licencja była wgrywana do używanej instancji programu w kwietniu 2019 roku i było ok.
Dzięki za odpowiedzi.

Offline Slawek

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 172
  • Pomógł? 1
  • ŚOW NFZ
Odp: problem z licencją ks-pps
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 01, 2020, 21:59:15 pm »
Ech, jeszcze załącznik...

Offline Slawek

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 172
  • Pomógł? 1
  • ŚOW NFZ
Odp: problem z licencją ks-pps
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 01, 2020, 22:03:36 pm »
Jeszcze kilka informacji:
Windows10, ustawienia data/godzina Warszawa, ustawienia regionalne Polska

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3150
  • Pomógł? 230
Odp: problem z licencją ks-pps
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 01, 2020, 22:22:00 pm »
pisz do kamsoftu

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9407
  • Pomógł? 525
  • Zachodniopomorski OW
Odp: problem z licencją ks-pps
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 01, 2020, 22:40:55 pm »
Bez trzcionek polskich jeszcze do tego ;) Zrób update tego windowsa...

Offline Slawek

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 172
  • Pomógł? 1
  • ŚOW NFZ
Odp: problem z licencją ks-pps
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 02, 2020, 00:34:55 am »
Sęk w tym, że inne programy mają polskie czcionki...

Offline foti

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 373
  • Pomógł? 5
Odp: problem z licencją ks-pps
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 14, 2020, 22:58:30 pm »
Dziś też miałem taki sam problem
Na jednym z komputerów chciałem zaktualizować licencję i taki sam komunikat miałem
najlepsze że ta sama licencja na innym komputerze weszła ok.
Obstawiam coś z ustawieniami komputera. Pamiętam ze kiedyś był problem z powodu ustawień regionalnych. Dziś szukałem w ustawieniach ale wg mnie wszystko było OK. Nie doszedłem do tego co było nie tak. Ale to ewidentnie wina komputera i ustawień na nim.
NIe wiem czy format daty w ustawieniach regionalnych nie miał znaczenia ale jak szukałem to wszystko wyglądało na ok. A teraz jak piszę to jeszcze mi przyszło do głowy że może kropka i przecinek w regionalnych ale to sprawdzę jak będę znów u tego lekarza :)

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 536
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 2
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9407 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3150 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 28.

[Pokaż zapytania]