collapse

Reklama


Autor Wątek: eZLA wstecznie  (Przeczytany 6261 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3191
  • Pomógł? 102
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: eZLA wstecznie
« Odpowiedź #15 dnia: Grudnia 04, 2018, 20:41:13 pm »

1. Co zrobić kiedy lekarz chciał wystawić eZLA dla rodzica a wystawił zwolnienie dla kilkuletniego dziecka?
Trzeba anulować eZLA i wystawić nowe poprawnie. Ewentualnie korekta.
Tylko, że jak jak próbuję zrobić korektę to nie mam możliwości zmiany osoby, dla której było wystawione eZLA (przypominam że było dla dziecka) czyli jak lekarz wystawiał eZLA w trakcie wizyty lekarskiej dziecka i nie wybrał opiekuna dla którego ma być zwolnienie to później pozostaje jedynie anulowanie takiego zwolnienia.

2. Pacjenci u nas nie mają w kartotekach wpisanych zakładów pracy, więc przy wystawianiu eZLA nie możemy wybrać lokalnego płatnika. Jeżeli nic nie wybiorę to podczas dalszych kroków nie pojawia się plansza z wyborem płatnika jak to jest pokazane w biuletynie czy instrukcji KS-SOMED. Czy to normalne zachowanie? Może tak to wygląda jak pacjent ma tylko jednego płatnika w ZUS? Generalnie chciałbym wiedzieć jak to u Was wygląda? Czy macie w KS-SOMED wpisanych płatników? Czy lekarze podczas wystawiania wpisują do programu płatnika pacjenta?
Zakład pracy należy uzupełniać w przypadku gdy ZUS nie ma zgłoszonego zatrudnienia pacjenta w danej firmie. I w zasadzie tylko wtedy.
Jeżeli jest jeden płatnik to okno się nie pokazuje co osobiście traktuję jako niepoprawne działanie. Nie wiemy co to za firma do momentu wyświetlenia się samego dokumentu. W przypadku gdy pacjent jest w trakcie zmiany miejsca zatrudnienia w ZUS może być stara firma, a nowej może jeszcze nie być.
Lekarze nie wpisują firm jeżeli jej brakuje w systemie i raczej odsyłają do rejestracji. Oczywiście są lekarze biegli w systemie i sami sobie dodają firmy.
Mam dokładnie takie same zastrzeżenie. Niby jedno okienko mniej do przeklikania, ale pozostaje niepewność dla jakiego zakładu pracy zostanie wystawione eZLA. Też uważam, że okienko powinno się pojawić.

3. Po wysłaniu eZLA (status "W") chciałbym wydrukować papierową wersję dla pacjenta. Tak, wiem że jeżeli płatnik ma konto w PUE to się nie drukuje, ale przynajmniej w pierwszym okresie chciałbym aby pacjenci mogli takie papierowe potwierdzenie otrzymać jeżeli mają taką wolę. Zgodnie z instrukcją, jeżeli kliknę ponownie przycisk wyślij/drukuj takie potwierdzenie powinno się wydrukować a u mnie się nie drukuje (recepty i inne dokumenty drukują się prawidłowo). Czy też tak macie?
Przycisk wydrukuj/wyślij powoduje wyświetlenie formularza(-y) z możliwością wydruku. Po naciśnięciu przycisku drukuj formularz się zamyka i otwiera kolejny dokument o ile jest dostępny.
Można też prawym klawiszem, i wydrukuj.
U mnie to nie działa. Może kwestia tego, że to po RDP. Muszę jutro sprawdzić ze stacji w sieci lokalnej.

Ze swoich problemów dodam, brak informacji o płatniku na eZLA. Trzeba je wyświetlić aby zobaczyć do jakiego zakładu pracy jest wystawione.
Może być też sytuacja że mamy dwa zwolnienia. Jedno dla pacjenta, drugie na opiekę. Nie wiadomo co jest czym.

W ogóle w okno wystawiania zwolnienia powinno pozwalać w bocznym panelu informacyjnym edytować wartości. Przykładowo adres zamieszkania pacjenta. Powinien to być adres pod którym pacjent będzie przebywał podczas zwolnienia. Niekoniecznie musi to być adres zameldowania. W takim przypadku lekarz musi przerwać wprowadzanie zwolnienia, otworzyć kartotekę pacjenta, poprawić adres i dopiero powrócić do wystawiania zwolnienia.

Brakuje "podpowiadajek" przy kodach A,B,C, itd.
Dokładnie te same zastrzeżenia mam :) Zgłaszałeś je może na MRK?
« Ostatnia zmiana: Grudnia 04, 2018, 20:49:18 pm wysłana przez Michał »
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline zuzu

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Pomógł? 0
Odp: eZLA wstecznie
« Odpowiedź #16 dnia: Grudnia 05, 2018, 11:34:59 am »
Cytuj
Zakład pracy należy uzupełniać w przypadku gdy ZUS nie ma zgłoszonego zatrudnienia pacjenta w danej firmie. I w zasadzie tylko wtedy.

U nas system w ogóle nie pozwala na wysłanie zwolnienia bez uzupełnionego zakładu pracy. Lekarz zgłosił, że pojawił się komunikat w stylu "w opcjach... system nie pozwala na wysłanie bez numeru REGON zakładu pracy"
Może ktoś wie gdzie tę opcję wyłączyć ?
Z góry dziękuję!

OK już sobie znaleźliśmy: Kartoteki/Opcje/Identyfikatory i tam są opcje dotyczące zakładu pracy
« Ostatnia zmiana: Grudnia 06, 2018, 07:24:26 am wysłana przez zuzu »

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 447
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9408 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3153 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]