Mam taką sytuację:
W dniu 2022.10.20 system eWUS nie zweryfikował świadczeń, gdyż nie działał. Zgodnie z procedurą pacjenci powinni podpisać oświadczenia o posiadaniu uprawnień do świadczeń. Ponieważ pacjenci mieli zaplanowane swoje wizyty przed 2022.10.20 trafili bezpośrednio do lekarza, z pominięciem rejestracji. Pacjentów pouczono, że po odbytej wizycie mają zgłosić się do rejestracji aby wypełnić oświadczenie o uprawieniu do świadczeń. Większość pacjentów wypełniła stosowne oświadczenie ale dwóch ww. uznało, że otrzymali, co chcieli i reszta to problem świadczeniodawcy. Pacjenci byli wzywani wielokrotnie do złożenia stosownego oświadczenia, nie odpowiedzieli na wezwania.
Czy ktoś wysyłał do NFZ pisma w wsteczną weryfikację świadczeń i było to z powodzeniem?U mnie NFZ odpowiada, że nie ma tytułu prawnego na postawie którego mogliby takie uprawnienia nam zweryfikować. Wg NFZ mogą zweryfikować uprawnienia na wniosek pacjenta (ciekawe po co?).