Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Aplikacje NFZ => EWUŚ => Wątek zaczęty przez: zukes w Stycznia 02, 2023, 14:46:02 pm

Tytuł: Czy ktoś wysyłał pismo do NFZ w sprawie uprawnień pacjentów do świadczeń?
Wiadomość wysłana przez: zukes w Stycznia 02, 2023, 14:46:02 pm
Mam taką sytuację:
Cytuj
W dniu 2022.10.20 system eWUS nie zweryfikował świadczeń, gdyż nie działał. Zgodnie z procedurą pacjenci powinni podpisać oświadczenia o posiadaniu uprawnień do świadczeń. Ponieważ pacjenci mieli zaplanowane swoje wizyty przed 2022.10.20 trafili bezpośrednio do lekarza, z pominięciem rejestracji. Pacjentów pouczono, że po odbytej wizycie mają zgłosić się do rejestracji aby wypełnić oświadczenie o uprawieniu do świadczeń. Większość pacjentów wypełniła stosowne oświadczenie ale dwóch ww. uznało, że otrzymali, co chcieli i reszta to problem świadczeniodawcy. Pacjenci byli wzywani wielokrotnie do złożenia stosownego oświadczenia, nie odpowiedzieli na wezwania.

Czy ktoś wysyłał do NFZ pisma w wsteczną weryfikację świadczeń i było to z powodzeniem?

U mnie NFZ odpowiada, że nie ma tytułu prawnego na postawie którego mogliby takie uprawnienia nam zweryfikować. Wg NFZ mogą zweryfikować uprawnienia na wniosek pacjenta (ciekawe po co?).


Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:14 - 659KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 17.

[Pokaż zapytania]