1
« Ostatnia wiadomość wysłana przez artur dnia Dzisiaj o 08:31:38 »
A czy w somedzie da się ustawić ewuś dla jednego pracownika a reszta bierze z niego? Ewentualnie czy da się dla przychodni ustawić? Bo jak mam > 10 pracowników to trochę roboty jest żeby to ustawić każdemu, nawet jak są na jednym koncie ewuś 
2
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KMI dnia Listopada 07, 2025, 20:46:23 pm »
Czy też otrzymaliście komunikat na SZOI z informacją o konieczności złożenia oświadczenia, "...Nowa regulacja oznacza, iż wraz z wnioskiem o zwiększenie kwoty zobowiązania należy przekazywać Funduszowi oświadczenie zgodne z treścią art.136 ust.3 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych."
Treść art. 136 ust.3: "Świadczeniodawca, który w okresie ostatnich 5 lat przed dniem złożenia wniosku o zwiększenie kwoty zobowiązania, o której mowa w ust. 1 pkt 5, nie uzyskał decyzji o pozwoleniu na użytkowanie ani nie przystąpił do użytkowania inwestycji, w której przypadku wydaje się opinię, o której mowa w art. 95d ust. 1, z której wykorzystaniem są udzielane świadczenia opieki zdrowotnej, których dotyczy to zwiększenie, składa oświadczenie w tym zakresie. Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń z art. 233 § 6 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli o następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń."
Jak to rozumieć po polsku? O co tu chodzi?
3
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mall dnia Listopada 07, 2025, 19:58:39 pm »
Bardzo dziękuję za błyskawiczną odpowiedź!
4
« Ostatnia wiadomość wysłana przez artur dnia Listopada 07, 2025, 19:51:39 pm »
Jak dodajesz operatora do szoi (zakładasz mu konto) to przy pierwszym logowaniu pojawi się okno z konfiguracją 2FA. U użytkownika który ma już konto na szoi ale nie ma jeszcze skonfigurowanego 2FA i zaloguje się do swojego konta na szoi pojawi się też to okno i nie pozwoli przejść dalej bez konfiguracji 2FA.
5
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia Listopada 07, 2025, 19:49:01 pm »
Aby dodać uwierzytelnienie operatorowi musisz się nim zalogować.
6
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mall dnia Listopada 07, 2025, 19:45:41 pm »
Tzn? Paweł, możesz napisać dokładniej? Pls 
7
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia Listopada 07, 2025, 19:41:35 pm »
Podczas logowania się dodaje.
8
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mall dnia Listopada 07, 2025, 19:29:45 pm »
Gdzie na SZOI dodać MFA kolejnym operatorom? Na liście oparatorów nie widzę takiej możliwości.
9
« Ostatnia wiadomość wysłana przez aga3012 dnia Listopada 07, 2025, 15:31:37 pm »
W dniu 31.10.2023 rozesłany był komunikat odnośnie rozliczania teleporad w AOS po zniesieniu stanu zagrożenia epidemicznego. Wyszczególnione zostało, że w logopedii nie można niczego robić w formie teleporady.
"Wyraźnie należy podkreślić, że do określonej poradni specjalistycznej (AOS) kierowani są pacjenci, których choroba ma cięższy przebieg lub dołączyły się powikłania czy też wymagają przeprowadzenia bardziej zaawansowanej diagnostyki i leczenia wykraczającego poza zakres kompetencji i umiejętności lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ). To w gestii lekarza POZ pozostaje merytoryczna, medyczna ocena zasadności skierowania do danej poradni specjalistycznej. Lekarz wystawiający skierowanie podejmuje zatem decyzję o tym, czy pacjent z daną chorobą wymaga opieki specjalistycznej czy też może być dalej prowadzony przez lekarza rodzinnego.
Oczywistym jest więc, że do podjęcia przez lekarza AOS decyzji diagnostyczno-terapeutycznej, szczególnie w odniesieniu do nowego pacjenta, ale również w kontekście nowego, dodatkowego schorzenia konieczne jest badanie podmiotowe i przedmiotowe, które nie jest możliwe do przeprowadzenia w trybie teleporady.
Na wniosek, prośbę pacjenta lub jego opiekuna prawnego wskazujemy na możliwość wykonywania i rozliczania porad specjalistycznych, realizowanych w ramach umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna, z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych lub innych systemów łączności pod warunkiem zachowania łącznie poniższych wytycznych: 1. teleporada jest realizowana na wyraźny wniosek, prośbę pacjenta lub jego opiekuna prawnego, pod warunkiem, że ocena stanu zdrowia i zakres niezbędnych czynności do zrealizowania na rzecz pacjenta, nie wymaga osobistej obecności personelu medycznego; prośba pacjenta musi być odnotowana w dokumentacji medycznej; 2. teleporady mają zastosowanie w odniesieniu do świadczeń realizowanych na rzecz pacjentów kontynuujących opiekę w danej poradni specjalistycznej, zgodnie z ustalonym planem opieki i stanem klinicznym pacjenta; 3. teleporada odbywa się w podmiocie wykonującym działalność leczniczą, pod warunkiem zapewnienia dostępności personelu medycznego wymaganego do realizacji świadczeń w miejscu udzielania świadczeń, a zatem nie dopuszcza się możliwości wyodrębniania z harmonogramu przyjęć konkretnych dni tylko do realizacji teleporad; 4. teleporada ma zastosowanie w odniesieniu do świadczeń realizowanych w zakresach wymienionych w: a) załączniku nr 1a, z wyłączeniem zakresów: 02.1604.001.02 świadczenia w zakresie leczenia zeza, 02.1616.001.02 świadczenia w zakresie logopedii, albo b) załączniku nr 1c, z zastrzeżeniem obowiązku udzielania świadczeń zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu AOS.
Dodatkowo świadczenie realizowane w trybie teleporady nie może być jedyną poradą zrealizowaną w okresie 3 miesięcy warunkującą finansowanie świadczeń KAOS w oparciu o przepisy §17 zarządzenia AOS."
10
« Ostatnia wiadomość wysłana przez xbot65 dnia Listopada 07, 2025, 11:21:41 am »
Proszę o pomoc!!! Próbowałem zrobić to samo u koleżanki na laptopie ( aktualizacja i zmiana haseł PPS i SYSDBA i tu już nie poszło tak łatwo. Czy ktoś, jakaś dobra duszyczka mogłaby "ŁOPATOLOGICZNIE" wyjaśnić, jak SKUTECZNIE zmienić hasło do PPS i SYSDBA w module INNE w sekcji ADMIN ? Wszelkie próby z użyciem hasel zarówno do 8 znaków jak i spełniających wymogi 14 znaków w tym znaki specjalne nic nie daje !!! Próbowałem różnych kombinacji i caly czas ten sam komunikat : niepoprawne hasło SYSDBA lub problem z połączeniem Udalo się komuś to zrobić bez kombinowania ?
|
Szukaj
Kto jest on-line
Gości: 418
Ukrytych: 0
Użytkowników: 1
Użytkownicy online:
Aktywni
|