Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Problemy z aplikacjami => KS-SOMED => Wątek zaczęty przez: Robinson w Stycznia 04, 2016, 19:13:27 pm

Tytuł: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: Robinson w Stycznia 04, 2016, 19:13:27 pm
witam,
mam problem z importem słowników ICD10 i ICD9 błąd:
błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB i jeszcze innych tabel, które są w katalogu \KS\KS-PLW\Wzorce\inne chodzi o prawa dostępu - Windows 8.1 nowy, baza Firebird. Program ogólnie działa ale nie mogę zaimportować słowników więc zapewne przy najbliższej aktualizacji bazy będzie ten problem. Przeniosłem się na nowy PC z Win 8.1 i na bank coś jest nie tak z uprawnieniami tylko co? Prosiłbym o pomoc.
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: Sławek w Stycznia 04, 2016, 21:25:19 pm
Kiedyś to pomagało ( zrzut ekranu )
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: togo w Stycznia 04, 2016, 21:49:29 pm
Witam
Mam podobny problem na Win10 po aktualizacji 1.05 - komunikat błędu: "Brak w dostępie do tabeli prpt.db".
Błąd pojawia się przy logowaniu, kiedy uruchamia się import (nie pamiętam czego). Ponieważ import się nie udaje, a nie da się go odłożyć i system w ogóle się nie uruchamia, więc byłem zmuszony nie instalować ostatniej aktualizacji - pracujemy na wersji 1.04.
Nadanie pełnych uprawnień zalogowanemu użytkownikowi do pliku prpt.db czy nawet do całego katalogu KS nie pomaga.
Podpowiedź kolegi Sławka jest raczej chybiona, bo nowy Somed nie korzysta z BDE, ja nawet nie mam BDE ze starych instalacji, bo nowego Someda instalowałem na świeżym systemie.

Dodatkowo (chociaż nie wiem czy to się wiąże), przy dzisiejszym imporcie nowych umów (AOS + POZ) wywala błąd (fragment z opisu):

Opis wewnętrzny:
[Microsoft][Sterownik ODBC Paradox ] Aparat bazy danych Microsoft Jet nie może znaleźć obiektu 'CBUMPrzedzWiek.DB'. Upewnij się, że obiekt istnieje, a jego nazwa i nazwa ścieżki podane są prawidłowo.

Forma: TfrmUmowy

Ślad wywołania formy:
\frmKSPL\frmUmowy


Szczegóły klasy EDBEngineError:
[Microsoft][Sterownik ODBC Paradox ] Aparat bazy danych Microsoft Jet nie może znaleźć obiektu 'CBUMPrzedzWiek.DB'. Upewnij się, że obiekt istnieje, a jego nazwa i nazwa ścieżki podane są prawidłowo.
Kod: -1
System operacyjny:
Microsoft Windows 10  Professional (build 10586), 64-bit



Zastanawiam się, czy to w ogóle bezpiecznie korzystać z tej wersji Someda, może lepiej nie importować tych umów i poczekać na kolejne poprawki?
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: Robinson w Stycznia 04, 2016, 22:00:06 pm
BDE odpada bo to nowa wersja SOMEDu, ja importowałem UMX POZ na nowej wersji tylko jeszcze na starym komputerze z Win7 i tam importy chodzą na tej wersji Somed. Na Win 8.1 już nie chodzi import, może komuś się udało?
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: togo w Stycznia 04, 2016, 22:50:57 pm
Próbowałem zrobić raport z deklaracji z błędnie wgraną umową i dostaję:

Raport zostal wygenerowany. Niektóre deklaracje nie zostały dopasowane do punktów umowy. Może to świadczyć o nieprawidłowym ustawieniu pozycji  umowy (punktów i./lub usług) lub niepoprawnym parametrach deklaracji. Czy pokazać listę usług z umowy wziętych do dopasowywania deklaracji do pozycji umowy?

Do raportu załapały się tylko deklaracje położnej. Przypominam sobie, że kiedyś miałem podobny problem, ale nie pamiętam rozwiązania. Ktoś pomoże?

[Aktualizacja]
Dzięki Robinson za podpowiedź!
Po ponownym imporcie umów na końcówce (Win XP) raport z deklaracji hula. Jeszcze nie testowałem aktualizacji do 05 ale jestem pewien, że też pójdzie.
Problem rozwiązany dzięki obejściu Robinsona :) - przynajmniej dla nas, użytkowników programu.

[Aktualizacja]
Dopiero się zorientowałem, że to właśnie Robinson rozpoczął temat. Wykonałem tą aktualizację, i tak tak przypuszczałem, na WinXP nie było problemu z importem. Z tego względu każdemu użytkownikowi Windows'ów od 8 w górę proponuję robić aktualizacje/importy umów/słowników na Windowsach od 7 w dół.
Pozdrawiam
Tomek
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: Robinson w Stycznia 05, 2016, 08:49:34 am
togo wszystko się zgadza tylko u tego klienta ja mam tylko jedno stanowisko i to właśnie z Win 8.1 i ja pracuję na nim zdalnie i nie mogę zrobić aktualizacji na innej końcówce :(
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: togo w Stycznia 05, 2016, 09:13:14 am
togo wszystko się zgadza tylko u tego klienta ja mam tylko jedno stanowisko i to właśnie z Win 8.1 i ja pracuję na nim zdalnie i nie mogę zrobić aktualizacji na innej końcówce :(

To tylko problem techniczny :)
Zainstaluj mu wirtualnego kompa np. VirtualBox, ściągnij stąd https://dev.windows.com/en-us/microsoft-edge/tools/vms/windows/ (https://dev.windows.com/en-us/microsoft-edge/tools/vms/windows/) obraz systemu - proponuję IE6 on XP - będzie najmniejszy, skonfiguruj udostępniony katalog z systemem-hostem, zainstaluj Someda (przyda się nowa metoda instalacji opisana w biuletynie, nie będziesz musiał nawet ściągać instalki z FTP Kamsoftu), i gotowe, możesz importować.

To tak w skrócie, w razie problemów pisz albo zadzwoń tel. masz na PW.

[AKTUALIZACJA]
Okazuje się, że VirtualBox jest darmowy, ale nie do komercyjnego użytku. Zdecydowanie lepiej więc doinstalować do systemu Hyper-V (nie mam Win8 więc zgaduję: programy i funkcje -> Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows), poza tym te obrazy od Microsoftu nie zawsze działają pod inne platformy wirtualizacji, pod Hyper-V ruszą na 100%.

Pozdrawiam
Tomek
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: PiotrSz w Stycznia 05, 2016, 09:48:36 am
[AKTUALIZACJA]
Okazuje się, że VirtualBox jest darmowy, ale nie do komercyjnego użytku. Zdecydowanie lepiej więc doinstalować do systemu Hyper-V (nie mam Win8 więc zgaduję: programy i funkcje -> Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows), poza tym te obrazy od Microsoftu nie zawsze działają pod inne platformy wirtualizacji, pod Hyper-V ruszą na 100%.

Coś kolega za przeproszeniem chrzani..
Cytuj
VirtualBox is a powerful x86 and AMD64/Intel64 virtualization product for enterprise as well as home use. Not only is VirtualBox an extremely feature rich, high performance product for enterprise customers, it is also the only professional solution that is freely available as Open Source Software under the terms of the GNU General Public License (GPL) version 2. See "About VirtualBox" for an introduction.

A i wirtualne maszynki z windowsami ślicznie śmigają na wszystkich znanych mi wirtualizacjach. Zresztą sam MS na stronce którą podałeś przygotowuje VMki pod konkretne wirtualizacji w tym VirtualBoxa!

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: togo w Stycznia 05, 2016, 09:52:10 am
Chyba jednak mam rację: https://www.virtualbox.org/wiki/Licensing_FAQ (https://www.virtualbox.org/wiki/Licensing_FAQ)

Co do obrazów z windowsami, to pamiętam, że kiedyś miałem problemy, właśnie pod VBox, być może teraz już wszystko działa.

Pozdrawiam
Tomek
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: PiotrSz w Stycznia 05, 2016, 09:59:44 am
Chyba jednak mam rację: https://www.virtualbox.org/wiki/Licensing_FAQ (https://www.virtualbox.org/wiki/Licensing_FAQ)

Co do obrazów z windowsami, to pamiętam, że kiedyś miałem problemy, właśnie pod VBox, być może teraz już wszystko działa.

Pozdrawiam
Tomek

No i w którym miejscu jest tam napisane, ze do firmy jest płatny?
Ja znalazłem tylko, że użytkowników komercyjnych zachęcają do zakupu ponieważ da on wsparcie na poziomie biznesowym (a nie community).
Natomiast Extension Pack rzeczywiście ma jakąś inna licencję i tutaj możliwe, że darmowy tylko do użytku prywatnego ale trzeba by to dokładniej poczytać.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: togo w Stycznia 05, 2016, 10:44:06 am
Tak jest, chodzi o extension pack - współdzielone katalogi, integracja myszki/schowka. Rzeczywiście bardzo łagodnie zachęcają do zakupu komercyjnej licencji, ale chodzi o to, że po co instalować coś,czego status legalności jest niejasny, skoro można użyć 100% darmowego rozwiązania? Zgadzam się, że generalnie VBox góruje jeśli chodzi o funkcjonalność nad Hyper-V, ale w tym przypadku Hyper-V całkowicie wystarczy.

Pozdrawiam
Tomek
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: Robinson w Stycznia 05, 2016, 13:29:02 pm
Panowie dzięki za pomoc ale nie ma sposobu na Win 8.1 aby to jakoś uruchomić ? :( Może ktoś z Kamsoftu coś słyszał?
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: Sorn w Stycznia 05, 2016, 13:52:20 pm
Spróbuj someda uruchomić "jako administrator".



Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: Robinson w Stycznia 05, 2016, 16:57:11 pm
próbowałem jako Administrator nie poszło, to co na Win7 idzie tu nie udało się.
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: Sławek w Stycznia 05, 2016, 23:27:43 pm
Miałem problem z drukarką fiskalną na nowym kompie, dopiero pomogła instalacja starszej wersji Someda i aktualizacji dll-ek serwera, dlatego pisałem że może pomoże zmiana w BDE bo kiedyś pomagała i może warto spróbować puścić starszą instalkę żeby BDE się zainstalował, dalej przerwać i zmienić ustawienia dotyczące paradox w BDE, nie wie czy to faktycznie pomoże ale jak na razie nie ma rozwiązania to czasami warto spróbować, ponieważ problem nie dotyczy bazy FB i połączenia  bazą tylko z obsługą  i otwieraniem plików pd.
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: Brutus69 w Stycznia 06, 2016, 01:14:42 am
Ja wgrywałem  umowę POZ na win 10 zdalnie - łączyłem sie z iPada  do koncówki z win 10 i poszlo bez problemu, umowa wczytała się prawidłowo, wygenerowanemu raport z lista POZ (tez zdalnie) i wszystkie deklaracje prawidłowo sie przepisały. Nawet nie wiedziałem ze sa z tym jakieś problemy  . Faktem jest ze zastanawiało mnie dziwne zjawisko podczas logowania zdalnego do win 10, pomimo wpisania nazwy użytkownika  używanego zwyczajowo i hasła , pojawiała sie informacja, ze loguje sie jako "inny użytkownik" ,choć  ustawienia pulpitu itp były jak zawsze. Oczywiście do Someda zostałem zalogowany   jako inne stanowisko niż zwykle, gdy loguje sie pracując bezpośrednio na końcówce. Jest to końcówka z której udostępniam aktualizacje innym końcówkom, cały folder kspl jest udostępniony, uaktualnilem w/w z wersji z BDE, nie odinstalowałem BDE.
W/w wykonałem 3 stycznia na aktualnej wówczas (i teraz) wersji 3.1.05
Moze komuś pomoze poniższa informacja :
Podejrzewam ze problem tkwi w ostatnich aktualizacjach do win 10. Kilka tygodni temu pojawiła się spora aktualizacja windows 10 po której u wielu użytkowników  pojawiły się  problemy z siecią ? jeśli zrestartuje komputer i  zaloguję się na końcówkę bezpośrednio, z mapy sieci znika większość komputerów ( widoczne sa tylko niekture z win 10) łącznie z serwerem, choć widoczne sa niektóre foldery  udostępnione na "niewidocznych" komputerach i działają programy sieciowe jak Oracle czy Synology, bez problemu wysyłam zeskanowane w Somedzie zdjęcia do folderu na niewidocznym w sieci serwerze (folder tez nie jest widoczny), kilka programów  nie działa' ale nie używam ich ostatnio wiec to nie problem.  Po zalogowaniu sie zdalnie z iPada widoczne sa wszystkie komputery i foldery udostępnione na nich i działają niedziałające wcześniej programy.  Jeśli po zamknięciu sesji zdalnej zaloguje się bezpośrednio  na końcówkę mapa sieci jest pełna nadal, ale po wylogowaniu, lub restarcie komputera (bezpośrednio z końcówki) ponownie znika 3/4 komputerów z mapy sieci
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: Robinson w Stycznia 06, 2016, 16:46:44 pm
Czy ktoś może już rozmawiał z Kamsoftem o takim przypadku?
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: Sławek w Stycznia 09, 2016, 17:29:42 pm
Witam

Dzisiaj instalowałem program w nowej przychodni i też wystąpił problem przy imporcie umów. Zrobiłem tak jak pisałem czyli ściągnąłem starszą wersję, puściłem instalację do momentu instalacji BDE, po zainstalowaniu BDE, przerwałem instalację i w BDE w tak jak na wcześniejszym zrzucie ekranu dodałem ścieżkę do katalogu public w paradox i po odpaleniu programu umowa zaczytała się poprawnie.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: Sorn w Stycznia 11, 2016, 13:14:33 pm
próbowałem jako Administrator nie poszło, to co na Win7 idzie tu nie udało się.
Rozumiem, że zrobiłeś to na koncie administratora oraz z opcją "Uruchom jako administrator"?
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: Robinson w Stycznia 11, 2016, 19:10:51 pm
Sorn, tak jak piszesz czyli na koncie administratora oraz z opcją "Uruchom jako administrator" i tak na 8.1 nie poszło a jak przegrałem na moją Win7 i działa. Nie próbowałem jeszcze sposobu Sławka ale może to jest rozwiązanie.
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: Sorn w Stycznia 12, 2016, 08:18:32 am
Sorn, tak jak piszesz czyli na koncie administratora oraz z opcją "Uruchom jako administrator" i tak na 8.1 nie poszło a jak przegrałem na moją Win7 i działa. Nie próbowałem jeszcze sposobu Sławka ale może to jest rozwiązanie.
Liczyłem, że to jednak jest problem z uprawnieniami do plików/katalogów ale w takiej sytuacji problem leży gdzieś głębiej :/

Edit:
Sprawdziłem import słownika ICD9 na wind 8.1 i przeszedł bez problemów. Inna kwestia, że mam zainstalowane BDE ale nie sądzę, żeby to miało jakiekolwiek znaczenie (chyba, że programiści zapomnieli przeprogramować funkcje importu na UNIDAC). Import umowy POZ też przebiegł poprawnie.
Przewiduję, że te problemy są związane z uprawnieniami do plików w katalogu Somed lub klienta Oracle.
Czy korzystasz z domeny? Może masz logowanie poprzez konto Microsoft? Spróbuj założyć lokalne konto na komputerze. Dodaj wszystkim użytkownikom pełne uprawnienia do katalogu z Somed oraz klienta Oracle (włącz dziedziczenie dla obiektów podrzędnych z tego katalogu, a wyłącz dziedziczenie katalogu nadrzędnego).
Może to Ci pomorze.
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: Winni w Stycznia 13, 2016, 11:28:15 am
Też miałem błąd dostępu do prpt.db na końcówce z winxp, przełączyłem się na końcówkę z win7 i poszło bezboleśnie.
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Stycznia 13, 2016, 16:42:28 pm
Może problemy w tym temacie mają jakiś związek z zmianą z dzisiejszej aktualizacji KS-Somed pod kątem importu umów. Wycinek z pdfa z opisem aktualizacji
Cytuj
Podczas importu umowy z NFZ ustawiane są różne znaczniki (przedziały wiekowe, informacja o sesjach itp). Do tej pory import używał pliku Wzorce\CBUMPRZEDZWIEK.DB, który zawierał listę usług, na podstawie której były ustawiane te znaczniki. Od wersji KS-SOMED 2015.03.1.0 występowały problemy z otwarciem tego pliku, dlatego został on zamieniony na plik XML. Import umowy korzysta teraz z pliku Wzorce\CBUMPRZEDZWIEK.XML, a plik CBUMPRZEDZWIEK.DB będzie usunięty przez KSPLCleanUp.exe.
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: Winni w Stycznia 14, 2016, 13:52:48 pm
Nie, na win 8.1 nadal nie działa.
Tytuł: Odp: Import słowników ICD10 - błąd w dostępie do do tabeli I9G.DB
Wiadomość wysłana przez: Sorn w Stycznia 14, 2016, 17:10:14 pm
Nadałeś pełne uprawnienia do wszystkich katalogów i plików w katalogu z Somed uprawnienia dla Wszyscy?
Wyłącz dziedziczenie z nadrzędnego katalogu dla ks-plw (uprawnienia zaawansowane).
Dodaj Wszyscy z pełnymi uprawnieniami  i następnie zaznacz aby wszystkie pliki i katalogi odziedziczyły uprawnienia z bieżącego katalogu (ks-plw).
Powinno Ci rozwiązać problem z dostępem. Po aktualizacji na unidac miałem problem z usługą Somedową. W logach były informacje o braku uprawnień do plików. Ustawiłem uprawnienia i wszystko "magicznie" zaczęło działać.
Wejdź do kilku podkatalogów (najgłębiej jak się da) i sprawdź czy katalog i pliki mają takie same uprawnienia jak te które nadałeś do ks-plw.
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 13.

[Pokaż zapytania]