Pesel może i w programie masz poprawny u pracownika - czyli u teściowej, ale czy do deklaracji masz przyporządkowanego tego pracownika? Usunąć pracownika z deklaracji można w łatwy sposób - usuwasz pracownika, program zgłasza co prawda że pracownik ma deklaracje ale jak ktoś to zignoruje to deklaracje zostaną ale bez przypisanego pracownika. Nie pomoże ponowne wpisanie tego pracownika ani jego "przywrócenie".
Sprawdź na liście deklaracji czy w kolumnie (druga od prawej strony) NPWZ lekarza masz jakieś wartości?
a sprawdzałeś plik z listą? Zmieniasz mu rozszerzenie na zip. Rozpakowujesz i edytujesz ten plik w środku. Tam w jednym miejscu powinieneś mieć pesel i npwz teściowej.
- <personel-dekl pesel="PESEL" npwz="NPWZ">
- <dekl-poz id-dekl="7" data-zloz="2009-07-01" nfz:id-tech-kom-org="40618">
być może wina po stronie NFZ skoro w pliku jest ok a inne osoby też mają ten problem. Napiszcie jaka wersja SZOI.
też mam tą samą wersję tj. 2013.04.2.794 (SZOI) mam nadzieję, że to jednak u nfz coś nie gra, a nie u mnie.... :-\
o to chodzi. Ja sprawdzę wieczorem jak wrócę do domu jaka wersja jest w K-P. U nas ostatnio importują listy dopiero ok. 7. Do tego dnia listy są jako przesłane i nie widać błędów. Trzeba będzie w poniedziałek zadzwonić do NFZ.
W K-P tesż jest ta wersja ale nie wiem czy problem występuje bo jeszcze żadnej listy nie wysłałem. Tylko zastanawia mnie skąd Wy już wiecie o błędach? U nas jak się wyśle listę to widnieje jako "przesłana" do czasu jak nie uruchomią w NFZ importu. I dopiero jak zaimportują te listy to widać ewentualne błędy.
No cóż. Jutro wyślę chociaż jedną i zadzwonię niech zaimportują to będę wiedzieć czy są błędy.
Nie musisz, wierzę Ci przecież :)
Wstępna analiza - czyli walidacja oczywiście jest po imporcie listy na serwer (np. deklaracja na położną dla mężczyzny, brak pesel itd...). Ale import na serwer ustawia u nas pracownik NFZ. Ostatnio importują 6-go, 7-go i do tego dnia nie wiem czy są jakieś błędy.
Być może system NFZ umożliwia automatyczny import list POZ na serwer bez ingerencji pracownika NFZ i tak jest u Was. A jaki Oddział?
Przetestowałem i import bez błędów ;)
SZOI wersja: 2013.04.2.793
KS-PPS wersja: 2013.00.1.0
Nie wygląda na winę programu bo pisałeś, że w pliku XML masz pesel teściowej.
Może to u tych co przedłużali umowy? U mnie np. umowy od początku roku były do 31 grudnia i nic nie przedłużaliśmy.
i z tego co wiem było tak w całej Polsce
dzisiaj byłam w nfz u informatyka - dowiedziałam się, że to jest błąd nfz i że dostane plik zwrotny i będzie ok. W domu sprawdziłam i faktycznie na SZOI miałam plik zwrotny (pobrałam go, wczytałam w pps - rozliczenia -> zwrotne) - teraz mam już chyba wszystko ok :D
Być może system NFZ umożliwia automatyczny import list POZ na serwer bez ingerencji pracownika NFZ i tak jest u Was. A jaki Oddział?