collapse

Reklama


Autor Wątek: Raport zwrotny  (Przeczytany 7632 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rehab

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 91
  • Pomógł? 2
Raport zwrotny
« dnia: Lutego 03, 2016, 09:16:53 am »
W raporcie zwrotnym otrzymałam komunikat "Usunięcie pozycji nierozliczonej zablokowane" proszę o pomoc co z tym zrobić?

Manioo SE

  • Gość
Odp: Raport zwrotny
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 03, 2016, 10:08:31 am »
Wniosek o odblokowanie umowy

każde księstwo ma własne wzory wniosku

Offline rehab

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 91
  • Pomógł? 2
Odp: Raport zwrotny
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 03, 2016, 10:21:50 am »
No ale jak cały raport mi przeszedł tylko jedną osobę z dwoma zabiegami odrzuciło z takim właśnie komunikatem.Można jakoś to unąć i bez tego wysłać???

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3075
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: Raport zwrotny
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 03, 2016, 16:13:34 pm »
A zablokowana pozycja jest z tego samego okresu sprawozdawczego co reszta, która przeszła?
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline JEDWABNIK

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Pomógł? 0
Odp: Raport zwrotny
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 10, 2016, 09:22:54 am »
Proszę o informację jeśli sprawdzam stan realizacji umowy i mam tam pozycje o statusie niezwalidowane to czy one są wysłane i nie zweryfikowane przez NFZ czy wiszą u mnie i są nie wysłane? Mam o te pozycje pomniejszoną fakturę i nie wiem co robić?

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3075
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: Raport zwrotny
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 10, 2016, 09:52:17 am »
Moim zdaniem wątek jest o czymś innym, więc zapytanie tutaj to ni w 5 ni w 9.
Nie wiadomo jaki system.

Zakładam, że jest to Somed, bo pod kątem niezwalidowanych ma pewne (moim zdaniem) niedociągnięcie i pomimo moich argumentów i podania rozwiązania pod kątem tych statusów Kamsoftowi (poprzez analizę statusów zestawów/produktów w zwrotnym do SWIAD), to niestety nic dalej się nie podziało ze zmianą sposobu działania Somedu.
Świadczenia są wysłane i odebrane inaczej nie byłyby niezwalidowane, ale jakie są dokładnie ich statusy, to niestety trzeba analizować praktycznie każde świadczenie oddzielnie. Mogą być one poprawne (niezwalidowane może się rozliczyć), ale mogą być i błędne. Do każdego inaczej trzeba podejść, ciężko to napisać, bo dużo tego, ale da się te świadczenia wyprowadzić.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3285
  • Pomógł? 109
Odp: Raport zwrotny
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 10, 2016, 12:39:36 pm »
Moim zdaniem wątek jest o czymś innym, więc zapytanie tutaj to ni w 5 ni w 9.
Nie wiadomo jaki system.

Zakładam, że jest to Somed, bo pod kątem niezwalidowanych ma pewne (moim zdaniem) niedociągnięcie i pomimo moich argumentów i podania rozwiązania pod kątem tych statusów Kamsoftowi (poprzez analizę statusów zestawów/produktów w zwrotnym do SWIAD), to niestety nic dalej się nie podziało ze zmianą sposobu działania Somedu.
Świadczenia są wysłane i odebrane inaczej nie byłyby niezwalidowane, ale jakie są dokładnie ich statusy, to niestety trzeba analizować praktycznie każde świadczenie oddzielnie. Mogą być one poprawne (niezwalidowane może się rozliczyć), ale mogą być i błędne. Do każdego inaczej trzeba podejść, ciężko to napisać, bo dużo tego, ale da się te świadczenia wyprowadzić.

Dodałbym jeszcze do tego burdel w nazewnictwie pomiędzy NFZ a producentami programów (bo to nie tylko o Kamsoft chodzi, Assecco w mMedica ma jeszcze weselej).
Dla przykładu w PPSie na filtrze status produktu jest ostatnia pozycja niezwalidowane która tak naprawdę dotyczy świadczeń niezweryfikowanych.. (o dziwo w legendzie przy opisach ikonek jest już oczekujące na weryfikację dla tego statusu.
Przypomnę, po wysłaniu paczki SWIAD do NFZ następuje jej walidacja i zwrotka do SWIAD to zwrotka po walidacji, natomiast weryfikacja (tzn weryfikacja GS) następuje w większości OW jeden raz dziennie w nocy i jej wyniki są do ściągnięcia ręcznie z Portalu/SZOI.
Sporo nieścisłości w nazewnictwie jest też pomiędzy różnymi OW NFZ a/i producentami np w kwestii co to jest zestaw świadczeń, świadczenie, produkt kontraktowy, produkt jednostkowy, rodzaj świadczeń, zakres świadczeń, wyróżnik itd..

Pozdrawiam

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3075
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: Raport zwrotny
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 10, 2016, 14:22:52 pm »
Przypomnę, po wysłaniu paczki SWIAD do NFZ następuje jej walidacja i zwrotka do SWIAD to zwrotka po walidacji, natomiast weryfikacja (tzn weryfikacja GS) następuje w większości OW jeden raz dziennie w nocy i jej wyniki są do ściągnięcia ręcznie z Portalu/SZOI.
Jak byłem ostatnio na szkoleniu z integracji Medisa z PPSem ośmieliłem sie zapytać po co PPSowi te raporty po weryfikacji nocnej skoro Somed i Medis tego nie mają i z powodzeniem działają, a nam w PPSie np. zestawienia nie śmigają jak ich nie zaczytamy (dodatkowa robota, bo przynajmniej ja błędy ogląd spod kompleksowego przeglądu.., a w NFZcie od informatyka usłyszałem kiedyś, jak się nie generowały te raporty cytuję "do czego Ci to potrzebne"). Chłopaki w Kamsofcie powiedzieli, że Somed i Medis tego nie mają bo nie mają, jest to zaszłość, ale powinno to być i tutaj ktoś z PPSa podał przykład, którego nie pamiętam, ale był dość zasadny (chodziło, że osoby nie do końca świadome jak działają rozliczenia mogą producentowi coś zarzucić). Ale zakładając, że działamy jak ja (oglądamy kompleksowy przegląd pod kątem niezweryfikowanych i jak nie ma to dopiero szukamy błędu), to nie ma potrzeby zaczytywać tych plików. Opcja by się na ten status przydała, jak ktoś chce niech status z raportu zwrotnego z weryfikacji oznaczy produkty jako poprawnie zweryfikowane i już.

Powyższe jest spojrzeniem użytkownika PŚ. Drugą rzeczą, którą się dowiedziałem (nie sprawdziłem naocznie), to fakt, że SZOIe wypluwają zwrotkę dopiero po walidacji i tam od razu po zaczytaniu jest ok. Także poszkodowanymi są tylko użytkownicy PŚ.

Wydaje mi się, że takie spojrzenie wynika z tego, że Kamsoft pisał SZOIa od początku (mają pewne przyzwyczajenia i nie widzą, że na PŚ wygodniej by było pracować inaczej), a z PŚ został ożeniony z czasem.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline JEDWABNIK

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Pomógł? 0
Odp: Raport zwrotny
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 11, 2016, 15:26:31 pm »
Może nie koniecznie w dobrym miejscu o tym piszę ale potrzebuję pomocy. Mianowicie dostałam pismo z NFZ-tu, że mam sprawozdane świadczenie z maja 2013r. z nieprawidłowym numerem pesel oczywiście muszę je poprawić ale sęk w tym, że nie mam dostępu do programu z 2013r. ponieważ nie działa mi komputer na którym jest stary PPS. Napisałam wyjaśnienie do NFZ ale oni odpisali, że sugerują ,, skorzystanie z otwartego formatu wymiany danych XML"? Co oni mają na myśli? Czy istnieje jakaś inna możliwość poprawienia tego świadczenia?

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3075
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: Raport zwrotny
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 11, 2016, 20:53:44 pm »
Otwarty format wymiany danych to jest dokładnie to co robimy na co dzień, żeby się rozliczyć, czyli pliki xml, raport SWIAD. Za wiele sugestią to NFZ nie pomógł.
Pytanie czy świadczenie docelowo ma być usunięte czy poprawione. Jak poprawione - problem większy, jak usunięte tylko - może mniejszy, ale to zależy od NFZ. W Małopolskim udało się raz podziałać za pomocą pisma i noty obciążeniowej - przychodnia uznała, że taniej będzie napisać pismo z prośbą o korektę finansową ze strony NFZ z uzasadnieniem, że nie mają dostępu do programu wcześniejszego z powodu awarii komputera i utraty bazy (było to po rozmowie z NFZ i info od nich, że na pismo to przejdzie) i odpuścić refundację za świadczenie niż próbować odzyskać utracony program. NFZ wystawił notę obciążeniową na kwotę świadczenia i było ok. Nie wiem czy to by się udało i czy kwota świadczenia nie jest na tyle duża, że nie uda się jej odpuścić.
Jak się nie uda, to są dwa rozwiązania:
- dorwać bazę jak tylko z komputera dysk da się podpiąć do innego kompa i odzyskać program - uwaga po odzyskaniu jak to jest ta sama instalacja - chodzi o id raportów świadczeń itd itp.; w tym wypadku może się udać nawet zrobić rozliczenie świadczenia na pacjenta poprawnego, ale dla małych kwot się to po prostu nie opłaca (koszty przewyższają refundację)
- jak nie ma programu, nie da się notą skorygować (raz miałem problem, bo jak nie pójdzie korekta w SWIAD dla świadczenia, to w ZIPie się wykonanie nie usunie, a tak nie możr  - tak powiedział mi NFZ :( i była zabawa), to jak się uda z NFZ uzyskać nr zestawu i mamy tą samą instalację, to może da się coś z tym zrobić, ale to już jest na poziomie xmla; efektem sensownym jest usunięcie złego wykonania, bo na plus zwykle szkoda czasu, czyli pieniędzy.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 596
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9397 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3143 Wiadomości
09061303
3075 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2964 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]