ad 1. ID ewusia przekazane w komunikacie SWIAD (raport statystyczny) nie występuje po stronie NFZ.
ad 2. Sprawozdajesz produkty zabiegowe a nie masz gabinetu zabiegowego w potencjale
1. albo nie było sprawdzone (ale wtedy PPS nie wypuściłby takiego świadczenia do NFZ) albo jak mówią koledzy powyżej, wysłane było za szybko tzn czasami jak realizujesz pacjenta, sprawdzasz mu ewuś, wpisujesz świadczenie i wysyłasz od razu do NFZ to u nich jeszcze nie ma informacji z ewuś o sprawdzeniu i stąd ten komunikat. Wystarczy wysłać ponownie i będzie ok.
2. To może być problem jak u mnie czyli NFZ nie jest gotowy na przyjmowanie porad zabiegowych w wydzielonych zakresach (nowość w 2014). Sprawdź sobie czy dotyczy to wszystkich świadczeń która są na produktach kontraktowych "Świadczenie zabiegowe - Zakres skojarzony z poradnią..." czy jakoś tak. Jeżeli to jest to to u mnie kazali czekać aż im producent oprogramowanie poprawi..
pozdrawiam