collapse

Reklama


Autor Wątek: Rozwiązywanie problemów z rozliczeniami świadczeń w roku 2011  (Przeczytany 11209 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartosz

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2375
  • Pomógł? 178
  • Kujawsko-Pomorski OW NFZ/Konsultant IT/KK
Rozwiązywanie problemów z rozliczeniami świadczeń w roku 2011

W załączeniu udostępniamy państwu skrypty mogące rozwiązać bierzące problemy z rozliczeniami świadczeń w roku 2011, poniżej opis problemów które mogą one rozwiązać. Skrypt należy zapisać (np. na pulpicie), a następnie rozpakować (prawy przycisk myszy na pliku->Wyodrębnij wszystkie). Następnie w module Serwis wykonać funkcję Wykonanie polecenia SQL->[F9] Wykonaj, wskazać właściwy plik skryptu.

   1. Nieprawidłowo wyznaczone wartości netto na fakturach VAT utworzonych na podstawie szablonów ZPO wczytanych z plików ZRZ (R_UMX). Problem zostanie usunięty w wersji 2010.00.2.3 i będzie wymagał ponownego wczytania pliku rozliczenia ZRZ i wykonania na jego podstawie nowego rachunku. Problem można też rozwiązać wykonując skrypt rach_zaopatrz, który przeliczy prawidłowo szablon i po ponownym utworzeniu rachunku na podstawie szablonu kwoty netto zostaną prawidłowo wydrukowane.
   2. Komunikat o braku świadczeń do raportu wykonanych świadczeń ambulatoryjnych i szpitalnych. Dotyczy przypadków, gdy umowa na rok 2011 była wczytywana w wersji 2010 systemu KS-PPS. W takim przypadku należy ponownie wczytać umowę z pliku UMX, a świadczenia zostaną zebrane na raport statystyczny.
   3. Błąd przy tworzeniu rachunku refundacyjnego bez szablonu, lub na podstawie szablonu POZ. Błąd wynika z braku przypisania stawki VAT do zakresu świadczeń w bazie usług medycznych modułu słowniki. W celu przypisania wszystkim zakresom stawki zwolnionej można skorzystać ze skryptu stawka_vat_zw.
   4. Błąd przy zapisywaniu do pliku rachunku refundacyjnego utworzonego na podstawie szablonu do umowy rodzaju ZPO, mówiący o różnych cenach w ramach jednego punktu umowy. Rozwiązaniem problemu jest aktualizacja programu (aby w przyszłości nie było takiego problemu) oraz wykonanie skryptu xml_prd_cena_null.
  5.  Brak pozycji rozliczeniowych (produktów) w raporcie wykonanych świadczeń. Problem spowodowany jest rejestrowaniem wykonanych świadczeń przed aktualizacją do wersji przeznaczonej dla roku 2011. W celu wygenerowania poprawnego raportu należy wykonać skrypt brak_produktow_w_raporcie, na liście świadczeń modułu Rozliczenia odfiltrować świadczenia ze stycznia 2011 i wykonać funkcję Odfiltrowane->Przygotuj zestawy świadczeń do ponownego przesłania, a następnie wygenerować nowy raport wykonanych świadczeń.

W ostatnich dniach pojawiły się także problemy nie związane wprost z działaniem naszego systemu, których rozwiązanie podajemy poniżej:

     Odrzucanie przez Portal Świadczeniodawcy rachunków elektronicznych z komunikatem o niezgodności kwoty pozycji ze sprawozdaniem finansowym. Problem wynika z błędnych danych otrzymywanych w plikach R_UMX, pobieranych z Portalu Świadczeniodawcy, które system KS-PPS przepisuje wprost na rachunki. W celu wygenerowania poprawnego rachunku należy utworzyć go ponownie na podstawie szablony, przed wysłaniem wpisać do kolumny ilość wartość wprowadzoną przez szablon, dzięki czemu kwota refundacja zostaje przeliczona. Tak wyeksportowany rachunek wczyta się prawidłowo.
    Odrzucanie świadczeń rehabilitacyjnych nową walidacją wymagającą danych o cyklu. Cykle przypisuje się za pomocą pola sesja w danych świadczenia. Dla każdego pacjenta oddzielnie należy dodać sesję typu "cykl", a następnie przypisać ten cykl każdemu zabiegowi realizowanemu w ramach jednego cyklu. Proponujemy nazewnictwo cyklów w formie numeru PESEL i kolejnego numeru cyklu wybranego pacjenta, co umożliwi jego wyszukanie w kolejnych świadczeniach. Dla użytkowników modułu Rehabilitacja, którzy nie uzupełnili informacji o cuklu (została wprowadzona w listopadze 2010), wprowadzimy funkcję uzupełniania cyklu dla odfiltrowanych zabiegów. Funkcja planowana jest na dzien 2011-02-04.

źródło: www.kamsoft.pl
« Ostatnia zmiana: Lutego 09, 2011, 17:17:41 pm wysłana przez Bartosz »
Pozdrawiam
Bartosz

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: Rozwiązywanie problemów z rozliczeniami świadczeń w roku 2011
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 04, 2011, 13:55:24 pm »
W przypadku braku produktów w raporcie statystycznym (wszystkich lub części) i gdy taki raport został wysłany do Funduszu po zaimportowaniu go, pokaże się prawidłowa liczba pozycji gdyż jest to liczba epizodów.

Dopiero w raportach cząstkowych widzimy liczbę produktów. Jeśli będą one niezgodne prawdopodobnie nie wszystkie produkty podpięły się do raportu statystycznego (te wpisane w wersji 2010).
W przypadku gdy błędny raport wysłaliśmy to musimy poczekać na jego zweryfikowanie (zweryfikowanie oczywiście cząstkowych raportów), pobrać zwrotny na liście świadczeń przefiltrować produkty na "nie wysłane", przycisk [odfiltrowane]-> przygotuj do ponownego przesłania.

UWAGA: jeśli nie wczytamy raportu zwrotnego PPS pokazuje wszystkie produkty jako niewysłane! Dlatego najpierw należy wczytać zwrotny, żeby nie wysłać ponownie w tej samej wersji produktów które prawidłowo siępodpięły do raportu.

Po wykonaniu skrytpu bądź zaktualizowaniu programu do wersji 2011.00.2.1 możemy utworzyć nowy raport i wysłać go.

Jeśli podczas wysyłania na SZOI zauważyliśmy że jest coś nie tak i nie zatwierdziliśmy raportu to można po zaktualizowaniu ponownie wygenerować raport (ten sam) i go przesłać.
« Ostatnia zmiana: Lutego 04, 2011, 13:57:07 pm wysłana przez mpi »

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 549
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9409 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3153 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]