Myślę, że z bazą powinno być wszystko OK... w końcu masz komunikat błędu wersji i aplikacja się zapewne w tym momencie i tak zamyka.
Proponuję następujące kroki jak niżej ( będziesz miał "czysty" program bez zbędnego balastu ):
1. Odinstaluj serwer Firebirda.
2. Zmień nazwę katalogu z Twoim PPS-em ( KS na np. KS_old ).
3. Pobierz pełny instalator PPS-a: (
http://www.kamsoft.pl/prod/pps/Pobierz_instalator).
4. Rozpakuj i uruchom domyślną instalację w katalogu: C:\KS\KS-PPS
- wskaż ścieżkę do pliku z licencją ( C:\KS_old\KS-PPS\KSPPS.ktl )
-w polu wskazującym ścieżkę do bazy danych zamień adres IP na 'LOCALHOST'
domyślna ścieżka do bazy powinna wyglądać tak ( LOCALHOST:C:\KS\KS-PPS\BAZA\KSPPS.FDB )
6. Po ukończeniu instalacji wykonaj inaugurację i aktualizację do najnowszej wersji.
7. Zamknij PPS-a i z katalogu C:\KS_old\KS-PPS\BAZA\ skopiuj bazę KSPPS.FDB do katalogu C:\KS\KS-PPS\BAZA\ (zastąp tam isniejącą).
8. Po uruchomieniu PPS-a i próbie otwarcia np. rozliczeń program sam uruchomi ponownie instalator i podniesie wersję bazy jeśli będzie niższa od wersji programu.
powodzenia