1. Musi mieć wpis do rejestru ( NZOZ do rejestru wojewody, indywidualana/grupowa - do właściwego rejestru praktyk) i inne wymagane dokumenty zgodnie z materiałami
2. Na stronie oddziału powinien być formularz rejestracyjny do SZOI - wypełniasz i wysyłasz do NFZ - zakładają konto i dostajesz dane do logowania
3. Wpisujesz dane o zasobach (komórki org., personel zgodnie z wymogami (kwalifikacje, kursy, czas pracy), sprzęt, podwykonawcy powinni wprowadzić informacje o umowach (badania lab, RTG USG) - na koniec generujesz profil w którym będzie wszystko zawarte
4. szukasz ogłoszenia na POZ na dany rok - tam masz zapytanie ofertowe
5. Instalujesz NFZ-KO, wgrywasz profil z SZOI, wgrywasz zapytanie i możesz tworzyć ofertę
6. Jeżeli coś jest źle (np harmonogram) lub brakuje (sprzęt, podwykonawca) w SZOI to uzupełniasz w Portalu i generujesz nowy profil. Wczytujesz go do NFZ-KO i tam się uaktualni (później musisz iść do oferty i poprawić to co było źle)