collapse

Reklama


Autor Wątek: kod błędu [51608045] [51601124]  (Przeczytany 1506 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline forumodp

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł? 0
kod błędu [51608045] [51601124]
« dnia: Października 26, 2023, 10:32:26 am »
Czy ktoś byłby w stanie cokolwiek doradzić?
Mam dwóch pacjentów z tymi błędami:
1    [51608045]    PRZEKROCZONY LIMIT WYKONANYCH ŚWIADCZEŃ (Z GRUPY) DLA DANEGO PACJENTA, W RAMACH ŚWIADCZENIODAWCY, W RAMACH DANEGO OBSZARU JAMY USTNEJ
2    [51601124]    Nie zastosowano kodu specjalnego rozliczenia dla kolejnych pakietów świadczeń zrealizowanych w tym samym dniu

współrzędnik korygujący jest na 0,8, próbowałam już chyba każdą możliwą możliwość, NFZ też rozkłada ręce i przestał mi jakkolwiek odpowiadać, także jeśli ktoś cokolwiek by wiedział to proszę o każdą wskazówkę :)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9339
  • Pomógł? 520
  • Zachodniopomorski OW
Odp: kod błędu [51608045] [51601124]
« Odpowiedź #1 dnia: Października 26, 2023, 10:40:57 am »
Ciężko cokolwiek powiedzieć nie wiedząc jakie świadczenia zostały rozliczone.

Offline KrystianT

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł? 32
Odp: kod błędu [51608045] [51601124]
« Odpowiedź #2 dnia: Października 26, 2023, 11:33:44 am »
Pytanie czy błędy są do tej samej wersji świadczeń - czasem jest poprawione niewysłane...
Niektóre świadczenia przysługują raz na jakiś czas.

Offline forumodp

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł? 0
Odp: kod błędu [51608045] [51601124]
« Odpowiedź #3 dnia: Października 26, 2023, 11:54:48 am »
Świadczenia to badanie stomatologiczne z usunięciem zębów, a u drugiego pacjenta świadczenia badania kontrolnego z usunięciem zębów.
Próbowałam już wysłać świadczenie bez badań stomatologicznych, ale to nadal wraca.

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3046
  • Pomógł? 324
  • Podkarpacki OW
Odp: kod błędu [51608045] [51601124]
« Odpowiedź #4 dnia: Października 26, 2023, 21:34:07 pm »
Błąd na pewno dotyczy grup świadczeń. @Paweł raczej miał na myśli, żeby napisać jakie konkretnie świadczenia były wykonane z informacjami dodatkowymi, czyli np. kod/nazwa świadczenia - krotność - umiejscowienie - korektor(y). Tak to dalej nie wiemy nic.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9339
  • Pomógł? 520
  • Zachodniopomorski OW
Odp: kod błędu [51608045] [51601124]
« Odpowiedź #5 dnia: Października 26, 2023, 22:23:11 pm »
Akurat nie jest to jakaś filozofia choć nie wiem których świadczeń dotyczy błąd przekroczenia limitu. Jeżeli badań to oczywista oczywistość, że nie minął wymagany odstęp i usuwamy te świadczenia. Jeżeli usunięcia zębów to wiadomo, że zęby te zostały już wcześniej gdzieś, przez kogoś usunięte i również usuwamy, bądź sprawdzamy czy na pewno akurat ten ząb usuwaliśmy i poprawiamy na właściwy (no chyba, że pacjent miał gdzieś kiedyś robioną protezę całkowitą to wtedy nie ma przecież żadnych zębów). Skoro poradziliśmy sobie z pierwszym błędem to teraz czas na drugi. Kody specjalnego rozliczenia - bierzemy wszystkie pakiety i najdroższy zostawiamy z krotnością 1 a do pozostałych dajemy WKR. Nie wiem gdzie i dlaczego NFZ rozkłada ręce i nie wie o co chodzi.

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3046
  • Pomógł? 324
  • Podkarpacki OW
Odp: kod błędu [51608045] [51601124]
« Odpowiedź #6 dnia: Października 26, 2023, 23:48:50 pm »
Błąd limitu jest w ramach świadczeniodawcy, także gdzieś w świecie odpada. Ten błąd dotyczy konkretnie grup świadczeń, także ja bym szukał bardziej bliżej niż dalej, a nawet w ramach danej wizyty czegoś co przypadkiem lub nie się na niej pojawiło. No ale teraz to tak sobie gdybamy i obstawiamy - jak @forumodp poda może dane, o których wspomniałem wcześniej, to na tej podstawie raczej da się coś więcej napisać nie gdybając.

Co do NFZ - miałem taki przypadek, że świadczeniodawca dzwonił do NFZ z każdym błędem praktycznie i NFZ zaczął go w końcu  ignorować uzasadniając, że znajomość przepisów leży po stronie świadczeniodawcy. Było to fizjo jak weszły produkty statystyczne i rzeczywiście komuś nie chciało się przyłożyć do przeczytania czegokolwiek i prawdopodobnie z tego powodu miał po stronie NFZ praktycznie brak pomocy.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline forumodp

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł? 0
Odp: kod błędu [51608045] [51601124]
« Odpowiedź #7 dnia: Października 27, 2023, 13:59:46 pm »
Produkty jednostkowe:
5.13.00.7000003 ząb 46 tu jest zastosowany WKR 0,8
5.13.00.7000002 ząb 18
ICD9
23.0402*2+23.17*1+23.1702*1+23.1809*1+23.1815*2

Są to świadczenia już z usuniętym badaniem stomatologicznym w pr.jed , wciąż widnieją te dwa błędy. Próbowałam już rozdzielać wizyty na usuwanie pojedynczych zębów, wraca to samo.

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 69
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 4
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9339 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3280 Wiadomości
Michał Michał
3184 Wiadomości
karolweksler
3108 Wiadomości
09061303
3046 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2935 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2200 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1627 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]