Niezależnie od tego jakie oprogramowanie wybierzesz, to warto podczas dokonywania wyboru zapytać producenta jak podszedł do tematu zmiany cennika jesienią poprzedniego roku. O ile dany producent miał już wtedy klientów posiadających kontrakty na ośrodek. A jeżeli nie miał wtedy takich klientów, to jakby podszedł do tego tematu jeżeli analogiczna sytuacja wydarzyłaby się dzisiaj. Przypomnę - jakoś 15 grudnia NFZ opublikował nowy cennik z datą obowiązywania od 1 listopada i wszystkie świadczenia udzielone pomiędzy 01.11.2022 a 15.12.2022 trzeba było przekodować. Jeżeli dysponowałeś automatem, w którym można wskazać jaki produkt ze starego cennika zamienić na jaki produkt z nowego cennika, to była idealna sytuacja. Ktoś na forum pisał, że Asseco posiadało taką opcję. W sytuacji niedostępności automatu, który zrealizowałby takie zadanie, to należałoby wejść w każdą wizytę, po czym skasować już wybrany produkt ze starego cennika, a następnie wprowadzić nowy produkt z nowego cennika.
Kolejna sprawa - czy producent już jest gotowy na SWIAD 10.10.2 i na raportowanie wszystkich osób udzielających świadczeń w sytuacji, gdy jedna sesja grupowa jest udzielana przez 2 osoby personelu? Te rzeczy obowiązują w zakresie wizyt, które odbywają się od 1 marca.
Uzyskanie odpowiedzi na te 3 pytania pozwoli sprawdzić w praktyce jak producent podchodzi do realiów współpracy z NFZ.