collapse

Reklama


Autor Wątek: problem z bazą danych - nie działa zsiREP  (Przeczytany 1313 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bartolinio

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 131
  • Pomógł? 4
  • Zachodniopomorski OW
problem z bazą danych - nie działa zsiREP
« dnia: Października 07, 2021, 14:26:47 pm »
jakiś czas temu na dysku na którym mamy postawionego PPS'a wystąpiły prawdopodobnie jakieś błędy zapisu/odczytu, po których nastąpiło uszkodzenie bazy danych, przy uruchamianiu pps'a wyskakiwały różne błędy wskazujące na problem z bazą nie pozwalające uruchomić PPSa, w zw. z tym przywróciliśmy ost. kopię bazy za pomocą aplikacji 'kopia w chmurze' (mamy to wykupione w razie takich problemów jak ten), po jej przywróceniu wszystkie dane zostały przywrócone, wszystkie wprowadzone dane również zostały odzyskane, program działa, ale niestety prawdopodobnie uszkodzeniu uległa też cześć odpowiedzialna za działanie zsirep, ponieważ teraz podczas działania programu wyskakują błędy zsiREP, próbowałem odinstalować zsirep, zaintalować ponownie, ale nadal to nie działa, usługa nie chce się uruchomić, sam program zsirep się uruchamia, ale usługa nie startuje...

po uruchomieniu aplikacji zsirep nie moge się zalogować do bazy, wywala bład 'połączenie do usługi zsirep jest niedostępne', w oknie aplikacji zsirep jest informacja że status usługi 'zatrzymana', kliknięcie w uruchom usługę nic nie daje; guzik serwis/ zresetuj hasło wywala bład 'database disk image is malformed'; nie do końca wiem co to znaczy, ale chyba po przywróceniu bazy z kopii w chmurze baza zsirep również powinna się przywrócić, a się nie przywróciła (nie ma to jak płacić za coś co nie do końca spełnia swoją funkcję)


napisałem w tej sprawie zgłoszenie do kamsoftu, dali program do wygenerowania logów, wysłałem i teraz najlepsze, ich odpowiedź:

"Można spróbować  naprawić bazę narzędziami (SQLITE3.EXE) - Ten programik nie ma interfejsu, to narzędzie do pracy w konsoli. Mogą Państwo spróbować tym narzędziem naprawić bazę danych"

na pytanie jak tego dokładnie użyć, kolejna świetna odpowiedź:

"Muszą Państwo wejść w GOOGLE i wpisać nazwę programu tam wyskoczy jak się posługiwać tym."  :o

nie znam się na bazach danych i poleceniach sql, wolałbym nie uczyć się tego na ponad 10 letniej bazie danych
może Wy podpowiecie jak za pomocą sqllite przebudować/naprawić bazę? bo jak widać na kamsoft nie ma chyba co liczyć... dla nich liczy się tylko żeby co roku zapłacić swoje i tyłka nie zawracać do kolejnego terminu płatności...
« Ostatnia zmiana: Października 07, 2021, 15:55:44 pm wysłana przez bartolinio »

Offline Nyahaha

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 846
  • Pomógł? 17
  • ...
Odp: problem z bazą danych - nie działa zsiREP
« Odpowiedź #1 dnia: Października 07, 2021, 21:09:48 pm »
Próbowałeś może na innym PC zainstalować PPSa, skopiować wszystko ze starego PC i skonfigurować ZSIRep? Bo gdyby sama usługa się uruchomiła i program działał prawidłowo to obstawiam że coś tą usługę blokuje np. antywirus. Najlepiej ciśnij kamsoft dalej by próbował coś pomóc nawet zdalnie umówić się na jakiś termin. Wciskanie kitu przez kamsoft byś sam sobie radził z narzędziem sqlite3 o którym nie masz pojęcia a samemu masz się doszukiwać co i jak naprawiać to ewidentne skur... albo jakiegoś studenta zatrudnili na tym stanowisku i pisze takie bzdety. Z komunikatu po angielsku wychodzi na to że baza uszkodzona ale, która czy tylko zsirep czy firebirdowa, bo skoro masz połączenie w PPS i np. możesz wejść do rozliczeń, przejrzeć dane i edytować to zapewne tylko ZSIrep źle działa i z tego co mówisz to tylko usługa się nie uruchamia więc być może antywirus blokuje połączenie albo coś w Windowsie nie tak(szczerze nie powiem co może być nie tak).

Offline bartolinio

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 131
  • Pomógł? 4
  • Zachodniopomorski OW
Odp: problem z bazą danych - nie działa zsiREP
« Odpowiedź #2 dnia: Października 07, 2021, 21:32:21 pm »
pps sam w sobie działa normalnie, wszystkie moduły, przeglądanie wpisów o udzielonych świadczeniach, EDM, rozliczenia itd... tylko coś jest nie tak z tym badziewnym zsiREP, po prostu nie chce się uruchomić usługa...
pogrzebię coś jeszcze w antywirusie, ale raczej to nie tędy droga...
pewnie gdyby z bazą wszystko było w porządku to po wysłaniu logów kamsoft by napisał że to nie wina bazy, i nie proponował jej naprawiać sql'em

Offline Nyahaha

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 846
  • Pomógł? 17
  • ...
Odp: problem z bazą danych - nie działa zsiREP
« Odpowiedź #3 dnia: Października 07, 2021, 22:35:17 pm »
Ja bym powiedział że kamsoft nie raz nie wie jak rozwiązać pewne problemy. Parę miesięcy temu miałem problem z aktualizacją ppsa, gdzie po prostu nie chciało iść dalej tylko zawiesiła się aktualizacja i tyle. Z kamsoftu gadali że mam niesprawny sprzęt a ich testy pomyślnie są sprawdzane i że to wada mojego systemu co jak dla mnie g prawda. Zmieniłem wersje serwera firebirda z 2.0 na 2.5.0(2.5.9 się sypał nawet na czystej instalacji, ponoć było info że ta wersja 2.5.9 jest problematyczna na niektórych forach o bazach danych), update bezpośredni z instalatora i działało wszystko, chciałem już im to napisać ale zachowam to dla siebie ew. dla ludzi z forum może kiedyś będzie przydatne. Ogólnie tak, żaden serwis nie powinien pisać jak mówiłeś by w google poszukać sobie informacji. Jakby dali gotowy skrypt pod to, to już co innego a że tak powiedzmy każą ci szukać informacji samemu to naprawdę szczyt chamstwa albo działają jak niektóre niemieckie serwisy z turecką muzyczką :P.

Offline zukes

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 587
  • Pomógł? 11
Odp: problem z bazą danych - nie działa zsiREP
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 08, 2021, 18:19:18 pm »
Miód na moje uszy.
Kamsoft gdyby działał w Niemczech nie przeżyłby 2 dni. W pierwszy dzień sprzedali by swoje cacko drugiego dnia Niemiecki sąd zasądziłby takie odszkodowanie na rzecz kupujących ten badziew że firma przestałaby istnieć. Ale jesteśmy w Polandii do tego na południu. Tu prawa żadnego nie ma.

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 444
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9397 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3143 Wiadomości
09061303
3075 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2964 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]