collapse

Reklama


Autor Wątek: Błąd 2040594 dla świadczeń UE  (Przeczytany 4069 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3079
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Błąd 2040594 dla świadczeń UE
« dnia: Maja 06, 2017, 12:21:56 pm »
Błąd 2040594 - Błędny dokument potwierdzający prawo do świadczeń. Zestaw świadczeń:xxx Istnieje dokument zweryfikowany pozytywnie z innymi danymi podstawowymi

Nowo włączane sprawdzanie w niektórych NFZtach danych przekazywanych na dokumentach UE. Jak coś pomylimy względem karty, to błąd jak wyżej.
Ciekawy przypadek - wcześniej pacjent sprawozdany i potwierdzony OK. Po telefonie z NFZ, żeby dopisać drugie imię pacjenta, bo tak jest na karcie - błąd. Usunięcie imienia i wysyłka była ok. Ciekawe na podstawie czego tworzony jest słownik dokumentów po stronie NFZ. Czuję więcej problematycznych sytuacji.

Ciekawe jeszcze jak się to ma do dokumentacji medycznej? Zdarzają się EKUZy z danymi pacjenta w formie Kowalski A.P. - za imię są inicjały. W sprawozdawczości NFZ chce dokładnie takie dane. Czy w związku z tym przychodnia ma mieć kartotekę też tak prowadzoną? Jak chodzi o numery czy kody instytucji z karty to ok, ale z tym to trochę bez sensu.

W załączniku pismo z podkarpackiego związane z pojawieniem się tychże błędów.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: Błąd 2040594 dla świadczeń UE
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 07, 2017, 00:55:12 am »
Te weryfikacje są już chyba od dawna?

Niestety przeginają. Nie kojarzę teraz jak jest w Somed ale w drEryk wpisuję tylko w jednym miejscu dane pacjenta. Te same dane drukują mi się na karcie, recepcie, skierowaniu itd...
Nie wiem jak mam robić. Wpisywać najpierw całe imię (karty holenderskie) podrukować wszystko, potem tylko pierwszą literę i wysłać raport? Ale drEryk drukuje wizytę przy zatwierdzeniu więc kółko się zamyka... :) ewentualnie zatwierdzić wizytę z imieniem, wejść do księgi przyjęć, odtwierdzić, zmienić imię pacjenta na pierwszą literę, zatwierdzić i nowy wydruk wizyty do niszczarki.

W PPS powiedzmy że jakoś ujdzie - tam można wprowadzać inne dane przy karcie i inne dla pacjenta, ale też trzeba robić to sposobem gdyż wyjdzie karta "dla członka rodziny" i NFZ odrzuci.

Z dwoma imionami też przeginają. Każdy jeden program i każda instytucja wymaga żeby każde imię wprowadzać w odrębne pola.

Ale NFZ jak zwykle nie dostosowuje swoich systemów do rzeczywistości tylko rzeczywistość do swoich systemów...

Ja to już jakiś czas temu słyszałem w swoim OW że jeśli pacjent już był w innej przychodni i tam na przykład wprowadzono go z polskimi znakami a ja jak go wprowadzę bez polskich znaków to będzie błąd.
« Ostatnia zmiana: Maja 07, 2017, 01:00:04 am wysłana przez mpi »

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3079
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: Błąd 2040594 dla świadczeń UE
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 07, 2017, 10:28:31 am »
Podkarpacki wcześniej nie włączył jak widać, na pewno miałbym jakiś błąd wcześniej. Do jednej przychodni dzwonili w piątek w sprawie świadczenia z stycznia.

Trafiłeś w sedno i potwierdziłeś moje myślenie. Wychodzi na to, że "słownik" po stronie NFZ jest tworzony na podstawie pierwszego sprawozdania danych dokumentu - czy dobrze czy źle. Potwierdziła by to sytuacja z piątku - wysłane na prośbę dwa imiona i wyszedł błąd. Wysłane jedno, jak było wcześniej - jest ok.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: Błąd 2040594 dla świadczeń UE
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 07, 2017, 10:40:28 am »
Tylko że takie info miałem od zawsze, ale... nie przypominam sobie sytuacji żebym musiał poprawiać pomimo że wysłałem wszystko ok.

Kiedyś wysłałem tylko jedno imię (bo drugie było wpisane w polu drugie imię a to pole nie jest wysyłane dlatego chcą obydwa w jednym polu) i było ok, raz z polskimi znakami innego pacjenta bez polskich znaków i za każdym razem jak dzwonię słyszę że wszystko zależy czy dana karta ekuz była już zgłaszana i w jaki sposób, ale jeszcze nie spotkałem się z sytuacją że muszę poprawić bo ktoś inaczej sprawozdał.
Tzn może coś było ale to z 5 lat temu chyba.

Kiedyś u nas czepiali się nawet polskich znaków. Teraz widzę że już nie. Ale pomylone imię z nazwiskiem nie przechodzi i pełne imię w przypadku kart holenderskich też nie przechodzi.

Znając życie kiedyś ktoś nie odpuści, zacznie się kłócić i NFZ zmieni zdanie bo przecież to nielogiczne ale kto posprząta u świadczeniodawców bałagan z pacjentami (powprowadzane odwrotnie nazwiska, inicjały itd...)?

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3144
  • Pomógł? 229
Odp: Błąd 2040594 dla świadczeń UE
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 07, 2017, 11:44:27 am »

Kiedyś wysłałem tylko jedno imię (bo drugie było wpisane w polu drugie imię a to pole nie jest wysyłane dlatego chcą obydwa w jednym polu) i było ok

Jest atrybut w SWIAD XML o nazwie imie2.  Przypomina mi się, że miałem kiedyś problem, bo wykorzystałem to pole zamiast wpisać wszystko w polu imie. ;)

Ze specyfikacji SWIAD:
imie2 0-1 do 30 znaków Drugie imięhttp://nfz.gov.pl/download/gfx/nfz/pl/defaultstronaopisowa/334/2/1/komunikat_swiad_wersja_8.7.0.docx

Zawsze mam zagwostke gdy kobieta zmienia nazwisko, a EKUZ posiada na stare dane.

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3079
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: Błąd 2040594 dla świadczeń UE
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 07, 2017, 13:13:27 pm »
Znając życie kiedyś ktoś nie odpuści, zacznie się kłócić i NFZ zmieni zdanie bo przecież to nielogiczne ale kto posprząta u świadczeniodawców bałagan z pacjentami (powprowadzane odwrotnie nazwiska, inicjały itd...)?
Mnie już nachodzi zadzwonić albo nawet wysłać maila do "działu EKUZów", jak to się ma do SWIAD, gdzie pewnie odeślą mnie do informatyków. Tylko pewnie nie znajdę na to czasu.

Zawsze mam zagwostke gdy kobieta zmienia nazwisko, a EKUZ posiada na stare dane.
No to w załączonym piśmie z podkarpackiego masz na tę sytuację odpowiedź, która nie wiadomo jak się ma do innych NFZtów. Ale idąc tym tropem, to w Somedzie nie uaktualnimy sobie danych pacjenta w kartotece/nie wydrukujemy poprawnie HZICH z programu, bo NFZ nie pozwala.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: Błąd 2040594 dla świadczeń UE
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 07, 2017, 13:40:10 pm »
Jest atrybut w SWIAD XML o nazwie imie2.  Przypomina mi się, że miałem kiedyś problem, bo wykorzystałem to pole zamiast wpisać wszystko w polu imie. ;)
(...)

Jest? To albo kiedyś nie było, albo podczas weryfikacji pracownik NFZ tego nie widzi. Przynajmniej jakiś czas temu tak usłyszałem od osoby która weryfikowała UE. Może sobie wtedy wytłumaczyłem że imie2 nie jest wysyłane.

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 468
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9402 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3144 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]