Ważność upoważnień pozwalających użytkownikom na weryfikację prawa do świadczeń pacjentów w systemie eWUŚ wydanych przez NFZ upływa po 3 latach od momentu wydania. Wydane na przełomie lat 2012/2013 upoważnienia przestaną obowiązywać w ciągu najbliższych tygodni. Aby zapewnić możliwość nieprzerwanej pracy w systemie eWUŚ prosimy o weryfikację okresu ważności posiadanych upoważnień i w razie potrzeby przedłużenie ważności na kolejne 3 lata poprzez Portal SZOI.
- W pierwszej kolejności należy przedłużyć ważność upoważnienia administratora systemu eWUŚ poprzez złożenie wniosku w formie elektronicznej (menu: Administrator > Upoważnienia eWUŚ > Wnioski, opcja: Dodawanie wniosku administratora)
- Należy upewnić się, że wniosek został przyjęty przez ZOW NFZ (zmiana statusu wniosku na ?przyjęty?).
- Kolejnym krokiem jest przedłużenie upoważnień dla poszczególnych operatorów. Ta operacja może być wykonana przez administratora system eWUŚ (menu: Administrator > Upoważnienia eWUŚ > Upoważnienia, zakładka: Upoważnieni operatorzy, opcja: Dodawanie upoważnienia operatora).
Wykonanie powyższych operacji spowoduje automatyczne anulowanie poprzedniego upoważnienia i wydanie nowego na kolejne 3 lata.
Uwaga: Upoważnienia do korzystania z systemu eWUŚ dla ?Świadczeniodawców? (poprzez Portal SZOI) oraz ?Lekarzy? (poprzez system SNRL) są bezterminowe i nie wymagają odnawiania.