Aktualizacja nr 2010.03.00.08 z dnia 2010-12-08
Powoduje aktualizację bazy danych!MODUŁ 11 TERMINARZ1. Poprawienie blokady uniemożliwiającej rezerwacje w terminach minionych.
MODUŁ 12 ZLECENIA1. Poprawiona funkcjonalność sumowania zleceń na liście zleceń - przycisk z ikoną sumy. Wartości punktowe są sumowane poprawnie z ilością rozliczeniową a nie jak dotychczas z ilością rzeczywistą. W przypadku użytkowników rejestrujących dane, w których jest różnica pomiędzy ilościami rozliczeniowymi i rzeczywistymi (np. chemioterapia) system mógł pokazywać niepoprawną wartość punktową, choć poprawna wartość refundacji. Błąd ten nie miał jednak żadnego wpływu na rozliczenia z NFZ, sumowanie jest tylko funkcją dodatkową, informującą.
2. Poprawiono błąd ze znikającym przyciskiem Następny na karcie zlecenia w chwili rejestracji zlecenia głównego z podzleceniami.
3. Poprawka w edycji zleceń. Jeśli zlecenie wykonano dla pacjenta mającego dokumenty uprawniające (koordynacja, decyzja wójta) następnie zmieniono w danych pacjenta dokumenty uprawniające - bo pacjent podjął już pracę - a w dalszej kolejności poddano edycji wcześniej zarejestrowane zlecenie (z dokumentem uprawniającym) to po edycji takiego zlecenia odświeżała się informacja o dokumentach co w efekcie usuwało dokument z uprawnieniami ze zlecenia.
4. Dodana możliwość uzupełnienia i wydruku informacji zwrotnej dla lekarza kierującego.
5. Wydruk potwierdzenia wykonania usługi na liście zleceń - dodana możliwość wydrukowania potwierdzenia dla wszystkich zleceń wykonanych danego dnia.
MODUŁ 13 MEDYCYNA PRACY1. Dodana możliwość edycji danych pacjenta/stanowiska pracy w momencie wystawiania orzeczenia.
MODUŁ 21 GABINET1. Możliwość wystawienia recepty na zamiennik do leku z innej wystawionej recepty.
2. Możliwość zmiany leku na zamiennik na wystawionej (ale jeszcze nie wydrukowanej) recepcie.
3. Nowe formularze:
- dodana możliwość określenia formatu pola numerycznego,
- dodana możliwość wyboru wartości stałej ze słownika. Aktualnie dostępne są słowniki ICD9 oraz ICD10.
4. Dodana funkcjonalność umożliwiająca ograniczenie dostępności formularzy w zależności od poradni. Po ustaleniu dla całej jednostki grupy formularzy (usług) dla np. badań przedmiotowych, można dodatkowo ograniczyć listę możliwych do wybrania formularzy podczas wizyty ustalając grupę dostępnych w danej poradni. Musi to być grupa wszystkich dostępnych formularzy dla danej poradni (tj. wywiadów, wywiadów aktualnych, badań przedmiotowych, itd.).
5. Poprawiona widoczność zdjęć/załączników w oknie Wizyty.
6. Poprawiona widoczność wywiadów oraz badań przedmiotowych na Nowej Wizycie.
7. Zmiana w wydrukach formularzy chorób zakaźnych. Wydruk formularza zgłoszenia zachorowania (podejrzenia zachorowania) na chorobę można wydrukować na jednej stornie. Aby zmiany były widoczne, trzeba usunąć istniejący wzorzec. Nowy zostanie stworzony automatycznie.
MODUŁ 22 STOMATOLOG1. Poprawiony błąd, który powodował pojawianie się komunikatu po wejściu w menu
Inne/Proces leczenia/Historia leczenia.
2. Poprawiony błąd, który powodował pojawianie się komunikatu po wejściu w listę zdjęć.
MODUŁ 51 ZESTAWIENIA1. Poprawiono w zestawieniu zleceń wyliczanie wartości punktowej ? poprawka analogiczna do opisu poprawki w zleceniach.
2. Poprawa zestawienia szczegółowego wykorzystania umowy. Nie można było wygenerować zestawienia liczbowego. Pojawiał się błąd braku pola UDATA.
3. Poprawiono w zestawieniu zleceń wyświetlanie kodów ICD-9. Do tej pory pojawiał się tylko kod ICD-9 CM. Teraz sprawdzane są kolejno kody ICD-9 PL (od 2010), ICD-9 PL, ICD-9 CM i w zestawieniu pojawia się pierwszy, który wystąpi na karcie usługi.
MODUŁ 52 KARTOTEKI1. Dodana funkcja importu listy usług z pliku *.csv.
MODUŁ 53 ROZLICZENIA1. Poprawa wyznaczania JGP. Nie można było wyznaczyć JGP. Pojawiał się błąd "Access ...".
2. Poprawa błędu: Nie działała opcja modułu Refundacje umożliwiająca wydrukowanie korekty rachunku zawierającej wszystkie pozycje z rachunku pierwotnego w przypadku korekt utworzonych na podstawie szablonu.
3. Jeśli pozycja znajdowała się w zestawie świadczeń zawierającym dwa uprawnienia: jedno do pozycji na minus, a drugie na plus, to na wydruk zestawienia świadczeń udzielonych na podstawie przepisów o koordynacji trafiało pierwsze ubezpieczenie z tego zestawu, a nie te, do którego była powiązana pozycja.
4. Poprawa błędu: Jeśli w zleceniu były zmienione tylko dane dot. zespołu ratownictwa, to synchronizacja rejestru nie modyfikowała zestawu świadczeń.
5. Poprawa błędu: W niektórych przypadkach podczas synchronizacji rejestru świadczeń pojawiał się błąd "Access violation...".
6. Poprawa błędu: Jeśli zestaw świadczeń zawierał dwa lub więcej zleceń i jedno z tych zleceń zawierało inne dane, np. inna data skierowania, to synchronizacja zgłaszała błąd: "PL-A2496; Niezgodne dane...". Po usunięciu błędnego zlecenia, synchronizacja nadal sprawdzała to usunięte zlecenie i zgłaszała błąd: "PL-A2496; Niezgodne dane...".
7. Podczas zapisu raportu statystycznego SWX do pliku w wersji 5.1.5 dodane przekodowanie trybów przyjęcia obowiązujących w SWX 4.1.4 na tryby obowiązujące w 5.1.5
8. Po zmianie pacjenta na zleceniu dot. środków pomocniczych, synchronizacja nie wykonywała korekty.
9. Nie działała funkcja generująca korekty tylko na minus z poziomu okna przeglądania raportu zwrotnego.
MODUŁ 55 KASA1. Poprawka w przyjmowaniu opłat za usługi. W niektórych przypadkach program mógł pokazywać ilość wybranych dokumentów 0, kwota 0.00 zł i przez to nie zarejestrować wpłaty.
2. Możliwość dodania do faktury zleceń lub sprzedaży innych pacjentów.
MODUŁ 64 SERWIS1. Zmodyfikowane okno wizualizacji sesji (serwer Oracle oraz FireBird).
INNE1. Poprawa działania aplikacji KS-BDO przy połączeniu przez pulpit zdalny.
2. Mechanizm kontroli liczby zalogowań do systemu KS-SOMED z wykorzystaniem sesji dla serwera FireBird. Dzięki temu możliwe jest ustawienie numeru stanowiska wyższego, niż liczba dostępnych stanowisk w licencji. Dodatkowo administrator ma możliwość przeglądania listy zalogowanych użytkowników.
Pełna wersja komunikatu z wykazem zmian