Skonfigurować poprawnie połączenie do Oracle!
1. Sprawdzić, czy komputer klienta widzi serwer bazy danych - warstwa czysto fizyczna, czyli czy pingi latają
2. Sprawdzić, czy klient potrafi połączyć się do serwera bazy danych korzystając z nazwy bazy - w tym celu można wykorzystać tnsping
3. Sprawdzić, czy w BDE można połączyć się do bazy danych
Jedynie poprawność punktów 1 i 2 i 3 pozwoli SOMEDowi podłączyć się do bazy. Na mojego nosa punkt 2 nie zadziała. Wydaje mi się, że plik tnsnames zawiera niepoprawną definicję bazy danych.
Ale jak rozumiem, w takiej instalacji jest osoba zaznajomiona z konfiguracją Oracle i nie powinna mieć, po tych wskazówkach, problemów z naprawieniem klienta.
Polecam równieć:
http://www.dba-oracle.com/t_ora_12170_tns_connect_timeout.htmI na koniec dodam, że błąd ten nie ma żadnego zwiazku z systemem KS-SOMED. To mniej wiecej tak, gdyby usterką w najnowszym Mercedesie było to, że nie chce jechać na pustym baku.