collapse

Reklama


Autor Wątek: Korekta eZLA - błąd  (Przeczytany 4412 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline kajtek

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł? 3
  • Lubelski OW
Korekta eZLA - błąd
« dnia: Stycznia 22, 2019, 13:53:42 pm »
Lekarz przeprowadzał korektę wystawionego zwolnienia - pacjent podał błędny NIP zakładu pracy. Po zmianie NIP w Somedzie (inne dane nie były zmieniane) zrobił korektę . Po jej wysłaniu z programu otrzymał informację:

PL-A0355;Nie powiodła się próba wysłania dokumentu. Proszę przejrzeć zwrotną informację i dokonać poprawy w danych związanych z wysyłanym dokumentem.
Wystąpił błąd podczas wysyłania dokumentów: Walidacja zakończyła się nieodpowiednim statusem.
#W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony (w KEDU/ZUSZLA/III/p5)


Długo szukałem co to za błąd, nawet Kamsoft po pierwszej konsultacji nie odpowiedział. Ale znalazłem forum twórców aplikacji gabinetowych pod adresem http://iag.zus.pl/viewtopic.php?f=4&t=50 , które opisywało ten błąd. Według opisu tam zawartego błąd dotyczy numeru lokalu w którym mieszka pacjent. Numer ten ma być niezgodny z numerem w zwolnieniu przed korektą. W naszym przypadku numer lokalu był ten sam 55.  Wg. ZUS problem ten już został rozwiązany, ale jak widać nie jest to prawdą.
Druga konsultacja z Kamsoft potwierdziła iż występował taki błąd, ale był związany z walidacją korekty po stronie ZUIS a nie z aplikacją gabinetową. Próba znalezienia odpowiedzi po stronie ZUS to na razie totalna klapa. ZUS nie wyjaśnia dlaczego występuje błąd lecz zaleca:

proszę spróbować wystawić/skorygować E-ZLA z konta PUE ZUS. W kwestii problemów w aplikacji gabinetowej proszę skontaktować się z twórcą oprogramowania.

   Jeśli lekarz chce anulować zaświadczenie, powinien wybrać przyczynę anulowania i zdecydować, czy chce wystawić nowe zaświadczenie/zaświadczenia w miejsce anulowanego. Jest to możliwe do wykonania, przy wystawieniu nowego E-ZLA w miejsce anulowanego (nawet za okres dłuższy niż 3 dni wstecz)
Panel Lekarz --> Przegląd zaświadczeń lekarskich --> Anuluj zaświadczenie.


oczywiście jest to bez sensu bo po co aplikacja gabinetowa istnieje - żeby wysyłać zwolnienia a nie wystawiać je w PUE ZUZ.

Opisuję problem bo może ktoś na niego wpadnie i nie będzie wiedział co zrobić, a na razie w programie SOMED nic nie można z tym zrobic

Offline Sorn

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 239
  • Pomógł? 24
Odp: Korekta eZLA - błąd
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 23, 2019, 08:16:34 am »
Może wystarczy przywrócić stary nip firmy sprzed zmiany i wysłać anulację ezla.
Może nie chodzi o numer domu pacjenta tylko o nieprawidłowy nip firmy.

Offline kajtek

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł? 3
  • Lubelski OW
Odp: Korekta eZLA - błąd
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 23, 2019, 09:29:46 am »
Chodzi o numer lokalu a nie domu pacjenta lub NIP. Kamsoft - Marcin Jaworski- zgłosił ponownie ten problem na portalu  http://iag.zus.pl/viewtopic.php?f=4&t=50 do ZUS dnia 23.01.2019
« Ostatnia zmiana: Stycznia 23, 2019, 09:33:36 am wysłana przez kajtek »

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3191
  • Pomógł? 102
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Korekta eZLA - błąd
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 15, 2019, 13:41:53 pm »
dzisiaj niestety spotkał mnie identyczny przypadek i to na ostatniej wersji KS-SOMED :(
@kajtek czy u ciebie coś się wyjaśniło w tym temacie?
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline Profesor Wilczur

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 862
  • Pomógł? 81
  • W-M OW NFZ
Odp: Korekta eZLA - błąd
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 15, 2019, 13:55:32 pm »
Błąd jest po stronie ZUSowskiego api. Można im to zgłosić.
Cytat: iag.zus.pl
Proszę o podanie serii i numerów konkretnych dokumentów, dla których występował (lub wciąż występuje) problem. Informacje proszę przekazać na skrzynkę iag.ezla@zus.pl.

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3191
  • Pomógł? 102
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Korekta eZLA - błąd
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 17, 2019, 23:17:50 pm »
@Profesor Wilczur, dzięki za zainteresowanie. Oczywiście też znalazłem ten wpis w wątku na forum, który podał @kajtek. Wysłałem zgłoszenie mailem i czekam na odzew.
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline kajtek

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł? 3
  • Lubelski OW
Odp: Korekta eZLA - błąd
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 01, 2019, 11:24:14 am »
Wysłałem zgłoszenie e-mail do ZUS w tej sprawie już w styczniu a 19/03/2019 od pracownika ZUS któremu zgłosiłem problem następującą odpowiedź.

"Dzień dobry

W nawiązaniu do poniższej wiadomości uprzejmie informuję, że zgłoszony przez Pana błąd zostanie usunięty. Nie znam jednak terminu wdrożenia poprawki.
i to by było tyle w tym temacie
« Ostatnia zmiana: Maja 30, 2019, 14:53:18 pm wysłana przez Przemyslaw »

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3191
  • Pomógł? 102
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Korekta eZLA - błąd
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 02, 2019, 13:45:07 pm »
ja dzisiaj w odpowiedzi na moje zapytanie dostałem:
Cytuj
Uprzejmie informuję, że nie została zakończona analiza Pana zgłoszenia dotycząca błędu W174.
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3191
  • Pomógł? 102
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Korekta eZLA - błąd
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 09, 2019, 10:29:02 am »
tak informacyjnie tylko napiszę żeby to nie zginęło. 25 kwietnia 2019 po moich kilku mailach (bo twierdzili, że wszystko jest ok) ZUS odpisał:

Cytuj
zgłoszony przez Pana problem zostanie wyeliminowany. Wdrożenie poprawki zostało zaplanowane na czerwiec 2019 r.

Poczekamy, zobaczymy, ale biorąc pod uwagę kontakt z ZUS i czas potrzebny na przygotowanie i wdrożenie poprawki obawiam się że nawet w lipcu 2019 r. problem może nadal występować.
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 537
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9408 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3152 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]